Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

IMG_0247.jpeg


Inspirerad av någon i Tittar in i ditt kök-tråden gjorde jag potatisgryta (https://zeinaskitchen.se/patates-yahni/). Kommer jag inte att göra igen. Ganska tråkig. Framförallt blev det tråkigt med konsistensen - inte mycket tuggmotstånd i potatis.
 
Cheese enchiladas!!!! Så gott!!! Jag kör med mozzarella för jag har inte hittat den mexikanska osten, om någon vet var jag kan hitta mexikansk ost skriv!!!
 
Cheese enchiladas!!!! Så gott!!! Jag kör med mozzarella för jag har inte hittat den mexikanska osten, om någon vet var jag kan hitta mexikansk ost skriv!!!
Menar du queso de oaxaca? Tyvärr näst intill omöjligt att hitta i Sverige :cry: vi tar med oss från Mexico när vi åker dit, har inte hittat något bättre alternativ… Annars kan man göra själv, men jag är inte duktig nog 😅
 
Hoppas det är ok att posta en fråga här.
Vi ska äta sallad Nicoise med grillad tonfisk på 1 maj. Men sonen är vegetarian - vad kan man grilla till honom som passar?
Funderar på helgrillad halloumi men han har blivit bjuden på det så många gånger så det känns lite uttjatat. Nån som har nån bra idé?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 459
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 937
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 725
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Fototråd del II

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp