Vad blir det för (vegetarisk) mat?

img_20170528_172300_051_592b25a2ddf2b31cab43c557.jpg


Detta blir min mat resten av veckan :D måste köpa hem koriander också bara.
 
@niardasp Åh, det var bara jag som inte orkade baka på jäst, utan tog bara mjöl, havregryn, lite olja, bakpulver o vatten så jag skulle få nåt bröd iaf. Men jodå, det blev gott faktiskt =)

Idag åt jag rödbetsbiff med aubergine jag haft i ugnen, pärlcouscous och färskost. =)

//r
 
Ett litet tips för grönsaksbiffar:
Jag gör ofta morotsbiffar. Jag brukar riva morötter, som jag kokar lite lätt. Pressar ut vattnet. Blandar i frusen persilja (de ser så mumsiga ut med orangefärg med det där gröna i) sen blandar jag i vad som finns hemma. Ägg, mjöl, lökpulver, etc. Har jag rester av stekt lök så fungerar det.
Jag använder alltid runda pepparkaksformar när jag steker grönsaksbiffar. Det gör det lite lättare för dem att hålla ihop.
 
Räknas det att man kokar saft inför Midsommar? :laugh: Blir rabarber och citronsaft. :up: Annars åt jag päron och melon till kvällsmat, det ekar ganska tomt i kylskåpet här hemma. :angel:
 
Morot o halloumiplättar, ugnsrostad sötpotatis (med mycket havssalt), skivad avokado till

Hemmagjord pizza med ananas, fetaost, paprika och oliver
 
En potatisasallad. Rostade färskpotatis. Blandade ihop soltorkade tomater, oliver, rödlök, körsbärstomater, olja, lite vitlök, itailensk salladskrydda, bladspenat, basilika Så vacker sallad var det länge sedan jag serverade. Grönt, gult, svart, rött.
 
En tråd som jag behöver just nu.
Och även om jag inte har läst tråden alls så vill jag börja med ett bidrag för att inte bara snylta på andras idéer.
Detta lagade jag i förrgår.

Tomat och linssoppa, avdelningen snabbmat

Koka röda linser, gärna litet för länge så att de blir mosiga.
Tillsätt en kartong/burk passerade tomater och fint strimlad purjolök.
Krydda med krossad svartpeppar, salt och litet socker.
Koka upp igen en liten stund så att purjolöken mjuknar litet.
Ät med ett gott bröd med ost på, eller hummus om det skall vara veganskt.
 
Jag har nyligen återgått till att äta helt veganskt igen och har just nu linser och ärtor som groddas och tog precis av kikärtorna från plattan som jag ska göra hummus av om en stund! :heart
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 148
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
552
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 991
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp