Bukefalos 28 år!

Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Vegan thai soup - rödlök, paprika, vitlök, svamp, ingefära, tofu, grönsaksbuljong och kokosmjölk. Koka upp grönsakerna, sjud fem minuter. Ha i tärnad tofu och sjud fem minuter till. Och koriander, en skvätt soja, och lime på slutet. Utförligt recept finns på Simple Vegan Blog(rekommenderas i allmänhet också). :) galet gott och snabbt gjort, tog typ tjugo minuter inklusive allt cuttande och strimlande.
 
Jag har ätit halloumiburgare i snitt 3 gånger i veckan senaste året. Varför bryta ett vinnande koncept? Har sån vana på det nu också så tar ungefär 5 minuter att slänga ihop - lagom matlagningstid. Önskar jag hade lite mer lust att laga mat dock men men, det kommer en annan gång
 
Jag älskar ricottabiffar men har inte gjort det själv än. Kör frysta färdiga. Man kan iallafall göra olika tillbehör till det ibland kör jag bara sallad ibland couscous eller pasta eller ris. Med sallad och en yoghurtdressing med örtkryddor så blir det perfekt till lunch eller middag.
 
Lagade en av mina favoriträtter i förrgår, rödbetssoppa (Borstj). Gott och hyfsat lätt. Nu ikväll blev det lagom nyttigt med pasta, gorgonzolasås och broccoli. :d
 
Puffar tråden för jag behöver er hjälp!

Sitter och försöker göra matsedel för nästa vecka. Tre tämligen kräsna ungar (3, 4 och 6 år) samt en tämligen medgörlig make. Lunch och middag (maken äter dock bara lunch hemma 4 av sju dagar).

Hittills har jag ungefär detta:
Må: ??? / Tomatsoppa med fetaost/spenatskepp
Ti: Spenatcannelloni / Mackor
On: ??? / ???
To: Bönburgare med bröd / Potatissoppa
Fr: Stekt ris med div grönsaker / Flammkuchen med purjo, kronärtskocka och getost
Lö: Pumpasoppa / ???
Sö: ??? / ???

Mina önskemål:
- Inte för spejsiga saker, barnvänligt i traditionellt sinne... :crazy:
- Inga helfabrikat
- Absolut ingen curry

Tack på förhand! :bow:
 
Puffar tråden för jag behöver er hjälp!

Sitter och försöker göra matsedel för nästa vecka. Tre tämligen kräsna ungar (3, 4 och 6 år) samt en tämligen medgörlig make. Lunch och middag (maken äter dock bara lunch hemma 4 av sju dagar).

Hittills har jag ungefär detta:
Må: ??? / Tomatsoppa med fetaost/spenatskepp
Ti: Spenatcannelloni / Mackor
On: ??? / ???
To: Bönburgare med bröd / Potatissoppa
Fr: Stekt ris med div grönsaker / Flammkuchen med purjo, kronärtskocka och getost
Lö: Pumpasoppa / ???
Sö: ??? / ???

Mina önskemål:
- Inte för spejsiga saker, barnvänligt i traditionellt sinne... :crazy:
- Inga helfabrikat
- Absolut ingen curry

Tack på förhand! :bow:

Hallouminoff :love: https://www.citygross.se/mat/recept/vegetariskt/hallouminoff-med-ris/

Belugabolognese
https://www.coop.se/recept--mat/recept/b/belugabolognese/
 
Puffar tråden för jag behöver er hjälp!

Sitter och försöker göra matsedel för nästa vecka. Tre tämligen kräsna ungar (3, 4 och 6 år) samt en tämligen medgörlig make. Lunch och middag (maken äter dock bara lunch hemma 4 av sju dagar).

Hittills har jag ungefär detta:
Må: ??? / Tomatsoppa med fetaost/spenatskepp
Ti: Spenatcannelloni / Mackor
On: ??? / ???
To: Bönburgare med bröd / Potatissoppa
Fr: Stekt ris med div grönsaker / Flammkuchen med purjo, kronärtskocka och getost
Lö: Pumpasoppa / ???
Sö: ??? / ???

Mina önskemål:
- Inte för spejsiga saker, barnvänligt i traditionellt sinne... :crazy:
- Inga helfabrikat
- Absolut ingen curry

Tack på förhand! :bow:
Frittata på potatis, lök, tomater och fetaost till lunch. Amerikanska pannkakor med bär till söndagslunch. Chili på svarta bönor och majs med pitabröd till middag. Pasta alla puttanesca. Falaffel med bulgur, grönsaker och yoghurtröra (blanda grekisk yoghurt med ajvar och rökt paprikapulver).
 
Jag brukar ha lite svårt att hitta det ibland, men oftast har Ica kvantum eller coop. I nödfall har jag använt mig av röda linser :)

Jag har alb-linser hemma. De är ganska små och mörkgrönt melerade, påminner om puy-linser. Till nöds borde jag kunna ta dem.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 237
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
637
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 933
Senast: Jahaja
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 421
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp