Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Jag funderar över det här med vegetarisk kost och viktnedgång. Vad har ni för erfarenhet? Nu tänker jag på en balanserat bra kost. Att det är mycket kalorier i tillexempel nötter är ju ingen hemlighet, men linser, bönor och sådant som ersätter proteinet. Hur är det med det?
 
Håller på göra matlådor till torsdag/fredag.
En enkel spenatomelett :)

20170823_194726_599dc02ae087c372fddef483.jpg
 
Vad tycker ni är en bra veggansk rätt som är lätt att göra att servera som lunch/middag?
Helst utan ugnsanvändning, grill och fritös finns.
 
Inga riktiga mått utan lite på känn men ungefär: En halv parmesan (riktig parmesan, typ Parmigiano Reggiano), en hel färsk basilika och en liten påse pinjenötter samt en del olivolja. Mixa i mixer. Blir riktigt gott! :d
Tack ska testa men jag lyckas typ aldrig få till det. Hehe världens enklaste rätt typ.
 
*Puttar upp*

Lunch: Grönsakslasagne (färdigrätt).
Middag: Marinerade soyabites i chili och lime, spenatfyllda filodegsrullar, haricot vertes och brysselkål.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 148
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
554
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 999
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp