Bukefalos 28 år!

Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Pizza här med. Från favoritpizzerian, som fortfarande känner igen min röst :o
IMG_20180503_174201_522.jpg
 
Men tack :)
Jag lagar ju oftast inte mat efter recept. Men har väl på ett ungefär:

- 5 quornfiléer skurna i mindre bitar
- 1 konservburk böngroddar
- 1 burk vattenkastanjer
- 3 små paprikor
- 1 stor rödlök
- En kruka koriander
- Röd currypasta
- Salt, peppar, chili, gurkmeja och curry

Tack! Jag älskar egentligen matlagning, men har en liten svacka nu så är bra med inspiration :up: Skäms ju för att säga att den enda mat jag "lagat" de senaste två veckorna är pasta som jag kokat (tre gånger). Och i vanliga fall fixar jag alltid matlådor till varje lunch osv :p
 
Tack! Jag älskar egentligen matlagning, men har en liten svacka nu så är bra med inspiration :up: Skäms ju för att säga att den enda mat jag "lagat" de senaste två veckorna är pasta som jag kokat (tre gånger). Och i vanliga fall fixar jag alltid matlådor till varje lunch osv :p

Äsch, inget att skämmas för :)
Alla har svackor, vissa veckor lever jag på enbart hämtmat eller varma mackor :D
 
Lahmacun. Var vrålhungrig så ni får hålla till godo med en bild på resterna.
 

Bifogade filer

  • 15253738903131856716919.jpg
    15253738903131856716919.jpg
    207,8 KB · Visningar: 68
Ingen mat direkt, men idag arrangerade jag ett litet värvar-party för stamcelldonatorer. Förutom tio nya donatorer bjöds det på veganska bakverk. En rabarber-tarte tartin, en typisk tysk bärtårta och sfouf (syrisk kaka med mannagryn, gurkmeja och apelsinjuice). Diverse köpekex till - Oreo, Manner och ngt mer.

Bild på sfoufen :
1525458947019-546253929.jpg
 
Tipsar om smörstekta färska vitlökar, stekte dem så de var frasiga utanpå och nästan brända, smöret blev nästan bränt och gav en helt fantastisk smak. Penslade smöret på ugnsrostad potatis som blev nästan som friterad, serverade med kikärt/yoghurtsröra. Mat för en kung :d
 
7F2DC8D8-C328-460C-A178-4AD548C6D414.jpeg

Teriyaki såspåse från Blue Dragon, strimlad tofu, sugar snaps, och salladslök. Lite nödmat, inte så vansinnigt smakrikt men det var något av en testrunda idag. :) mer kryddor nästa gång. Köpte även hoisinsås på påse som jag ska prova i veckan.
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 226
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
603
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 172
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 380
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp