Vad driver folk att se på mord på internet?

Vill gärna se en riktig studie som visar att film gör dig avtrubbad av verkliga händelser. Borde inte vara svårt om det är så grundläggande.


"Whether they beg you to take them to the latest big-screen release or rent DVDs for a sleepover, you might find that as your kids mature, they become more eager to explore the horror genre. These films can generate long-lasting effects in susceptible kids."

https://www.livestrong.com/article/1004470-lasting-effects-horror-movies-children-teens/
 
Tror att en normalt funtad människa i ett normalt liv kan skilja mellan verklighet och fantasi. Vissa kan ju inte det men med dom står saker och ting sällan rätt med heller. Jag tittar ofta på våldsammare filmer, thrillrar osv men klarar knappt titta på nyheterna ens.

Hjärnan påverkas av det du sysselsätter den med då hjärnan ständigt utvecklas. Sedan har det i många fall inte någon skadlig effekt. Att klara av att se dessa filmer behöver absolut inte vara något negativt. Tycker det är en svaghet hos mig att jag inte klarar av att se dem. Däremot är det inte en tillräcklig svaghet för att jag ska ta tag i det.

Om jag successivt hade vant mig vid att se människor utsättas för våld är jag helt övertygad om att jag skulle kunna se dessa filmer förr eller senare. Det är så kognitiv beteendeterapi mot fobier fungerar. Utsätt dig successivt för mer och mer för det du har fobi och rädsla för och du kommer successivt att träna bort ditt obehag.
 
Hjärnan påverkas av det du sysselsätter den med då hjärnan ständigt utvecklas. Sedan har det i många fall inte någon skadlig effekt. Att klara av att se dessa filmer behöver absolut inte vara något negativt. Tycker det är en svaghet hos mig att jag inte klarar av att se dem. Däremot är det inte en tillräcklig svaghet för att jag ska ta tag i det.

Om jag successivt hade vant mig vid att se människor utsättas för våld är jag helt övertygad om att jag skulle kunna se dessa filmer förr eller senare. Det är så kognitiv beteendeterapi mot fobier fungerar. Utsätt dig successivt för mer och mer för det du har fobi och rädsla för och du kommer successivt att träna bort ditt obehag.

Ja du måste utsätta dig för den situationen, i verkliga livet. Film är inte verkliga livet.
 
Jag såg självmordet som las ut live på flashback för typ 10 år sedan. Inte live utan i efterhand, den tråden sökte jag sas upp. Jag vet inte varför egentligen 🤔 Dessa mord som skedde nu när dom får halsen avsågad när dom lever vill jag verkligen, verkligen inte se.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp