Bukefalos 28 år!

Vad fick du i julklapp?

Idag firade jag och sambon så vi bytte klappar imorse när han kom hem från jobbet. Fick en jättefin vas från iittala och två koppar ur en serie som jag älskar och vi har 2 koppar ur sen innan men med annat mönster.
 
Wow.
Hur dum i huvudet får man bli?
Jag hade nog inte kunnat vara tyst, tror jag.

:banghead:
Jag blev verkligen helt paff så kom mig inte för att säga något. Samma med kassörskan antar jag för hon såg lite ställd ut. Tyvärr- för den tanten hade nog behövt höra ett och annat:mad:
 
Jag hade önskat mig sådana keramiska stekpannor som inget fastnar i av sambon. Slutade med att jag fick beställa och hämta dem själv för några dagar sedan. Lite sur över att han inte kunde ordna det själv, men han betalade i varje fall. Nästa år skiter vi i presenterna tycker jag. Då kan jag köpa vad jag vill till mig själv på en gång istället.

Kom och tänka på när jag skulle skaffa en ring till mig till vårt bröllop. Ville att sambon skulle vara med men han tyckte att jag ju kan välja den själv. Så jag gick till butiken, provade ut en själv och betalade, inte jättekul. :p Men han är väldigt omtänksam på andra sätt, så det går ihop. :heart
 
Jag har redan fått tidiga julklappar av mina föräldrar i år så jag trodde inte att det skulle bli så många paket - men vi gillar alla att ge bort saker så det må väl vara hänt!

Jag fick ett våffeljärn som jag hade önskat mig, en digital hushållsvåg, lite nya handdukar, en kokbok (som jag köpte själv och överlämnade för inslagning eftersom jag hittade den till ett superpris på nätet), en sorts trästativ till kokboken i köket eller varför inte paddan på vardagsrumsbordet... en almanacka för 2017 och lite annat smått och gott. Praktiska bra saker alltså som jag ändå behöver :-)
 
Av jobbet fick jag presentkort på böcker, perfekt för mig som läser massor. Av familjen och sambon fick jag en fin handkräm, mjukisbyxor, ett skal till min nya mobil som har levt farligt, pengar till en kappa, pengar till välgörenhet och fin choklad. Men bäst av allt, en förlovningsring! Bästa julen någonsin :love:
 
Av mannen fick jag en Mulberry plånbok, en Burberry halsduk, duschkräm och Jojo Moyes senaste bok. Av sönerna mjuka gosiga sockar. Av svägerskan en bok. Av svärföräldrarna en kokbok.
 
Klänning och Hippson ridövningsböcker från mina systrar
Litet halsband från mamma och pappa (den stora julklappen är dock att de betalar hälften av en skidresa till Österrike som vi ska åka på ihop)
Skidstrumpor och Lena Furberg-seriealbum från kusinerna på pappas sida (vi lottar och köper till vars en).
Bowling och mat tillsammans med hela släkten av en faster (som inte har egna barn så brukar köpa till syskonens istället).
 
Nyfiken i en strut och med lite sjukstuga här hemma i jul behöver jag lite underhållning.

Själv så byter jag och maken inte men vi uppgraderade kuddarna till varsin Wellpurkudde så såna köpte vi åt oss själva gemensamt och sen fick vi en peng av min bonuspappa och mamma. Av min syster som var här förra veckan fick vi lite produkter från Aloe Vera forever som hon säljer. Förhoppningsvis är alla friska till nyår så då firar vi jul med svärföräldrarna och kanske får något paket då med men allra mest ser jag fram emot ett riktigt julbord!

Så, vad har ni fått i julklapp? :)
Vi vuxna köper ej till varann, men min mor kan ändå inte hålla sig ;)

Fick en urmysig kudde o pläd som passar utmärkt till vår nya soffa :)
Och så ville dottern köpa ngt så hon o sambon drog iväg en dag... Och det var ett jättefint guldhalsband med hjärta :love:

Sambon fick e n kudde formad som bajs- emojin :D av dottern...
 
Från min släkt:
Dressyrspö
Choklad
Chokladfondueset (:D)
Örhängen
Jeans
Pengar

Samt tre böcker:
15713103_10209578693802329_1830352231_n.jpg
 
Ja, jag är lite lätt besviken men inte helt överraskad.
Min mamma betalar gärna, menvill att man själv kommer på vad man vill ha, allra helst vill hon att man själv köper presenten, slår in den själv och tar med. Fördelen är att man slipper få något man inte vill ha eller som inte passar osv. Det tämligen pragmatiska synsättet har smittat av sig på delar av övriga familjen, så vi kan väl konstatera att det för oss vuxna inte är jättemycket överraskningar på julafton. ;)


Det är svärmor som riskmomentet. Hon köper på tok för dyra klappar. Hon börjar tagga ned, men det går långsamt. Nu har hon lyckats hitta en vettig nivå på de fysiska klapparna som pocketböcker, stickade vantar och så men hon KAN bara inte låta bli att skicka med ett kuvert med (för mycket) pengar..
 
Jag och min bror är enda "barnen" i släkten (vi är båda runt 25 nu ;)) och vi får fortfarande en hel del julklappar från den äldre generationen.
Favoriten i år var körlektioner och uppkörning för B96! Verkligen en användbar present, både för mig och pappa :D Han har kört runt mig i alla år, nu tyckte han väl att jag ska kunna köra mig själv, och jag tycker att det är på tiden faktiskt.
Nu behöver jag bara hitta den nya stärnan att köra runt också.
 
Jag fick en grönsakskniv, brynstål, Attaché-bestick (hejdå alla gamla bestick!), presentkort på Ikea, pengar, choklad, del 2 av Ferrantes bokserie (redan utläst :D) och på julklappsspelet en stor bit parmesan :)
 
Underbart bukepaket med lakrits, bildekor av min hunds vackra nunna, bajspåsehållare och hundtugg.
Sjukt mycket choklad och engelskt godis från mitt jobb.
En resväska av svärfar (så väl behövligt när man bor i Sundsvall en vecka i månaden).
Ett frisörbesök av mina föräldrar.
Och från mig själv får det sinom tid bli ett par byxor från fritidsbutiken (önskade mig dessa av sambon men jag var väl inte snäll nog) och ett nytt set ögonfransförlängning.
 
Jag fick en trädgårdsbok av min sambo som jag håller på att läsa från pärm till pärm och ett träd i regnskogen av svärmor. I övrigt har vi slutat ge julklappar och byta pengar med varandra.

Just ja, vi köpte även ett presentkort på Bauhaus till oss själva. :laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 739
Äldre I år firar vi jul med makens släkt och där brukar alla ha med en julklapp för cirka 200 kronor och så lottas de ut slumpmässigt. I år är...
Svar
18
· Visningar
1 421
Senast: Zewz
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 538
Senast: aiquen
·
Övr. Barn ja den har redan kommit på tal här. Har gemensam vårdnad och varannan veckas boende på den yngsta (dottern M) medan den store (sonen V)...
2
Svar
35
· Visningar
2 503
Senast: pigleton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp