Bukefalos 28 år!

Vad fick du i julklapp?

Jag har inte gjort annat än handlat hela året. Häst och inredning till glasverandan till mig själv, i julklapp köpte jag mig en stekgryta och jag fick också en begagnad symaskin av en bekant.

Sen avslutades jobbåret med att vi i panik fick handla upp ett överskott och det kändes som julklappar till mig själv det också. Underbart att kunna fixa resurser till våra ungdomar.

Idag fick jag två böcker av maken, men jag vet inte vilka, dom ligger i posten någonstans. Spännande.
 
Ingenting. Men jag köpte ett nytt nattlinne och ögonfransnäring till mig själv veckan innan så det räknas väl. :D
 
Jag fick en affisch som jag blev orimligt glad över - den där suddiga planschen med I WANT TO BELIEVE och ett ufo ur fokus som Fox Mulder har på sin vägg i X-Files. Den skall jag sätta upp på kontoret och skrämma mina studenter med! :D

Min snälla make har hört mig svära över de sönderslitna köksbunkarna som skulle bytts ut för länge sedan och gav mig tre fina nya, handgjorda av en keramiker på andra sidan PA. Sååå fina! Älskar att de inte är i plast eller glas och att man nästan känner en annas människas händer i materialets yta. Hoppas kunna hjälpa dem överleva mina äventyr i köket tills jag är gammal och pensionär!

Av hästen (=maken) fick jag nya ridhandskar. :love:
 
Av svärföräldrarna fick jag ett presentkort som gäller på väldigt många affärer här i stan.
Av "svärmormor" fick vi gemensant ett presentkort på ica.
Idag lär det bli någon mer julklapp.

Med makens systrar skippade vi julklappar och gick ut och åt på restaurang och bowlade. Skönt :)

Med min mamma och syster skulle vi också skippa julklappar men helt plötsligt ringer mamma och undrar vad vi vill ha, så jag har köpt något litet till dom båda
 
Nya vinglas bl a, och en väntande överraskning ihop med min syster.
Glögg & choklad från jobbet. Och såklart Secret Santa-paket. :)
 
Secret santa-paketet. Jag fick en present av särbon i somras som får täcka in för några födelsedagar och jular, en ny tvättmaskin :D Är man lite lätt pank (och även rent allmänt) är det bättre att få sådana saker som man verkligen behöver.

Jag har gett mig själv en julklapp som jag inte har köpt ännu, 1000 kr att köpa något riktigt onödigt för.
 
Jag hade bara önskat mig pengar och lite smågrejer av mina föräldrar så det fick jag, pengar av mormor och föräldrarna och några hudkrämer, fina rörstrandsskålar till min Mon Amie-servis, en fin bricka och en reflex-tassel som mammas jobbarkompis tillverkar.

Av min syster fick jag ett presentkort (eller en presentbok) som gäller på flera fina restauranger i Göteborg.

Jag och sambon fick gemensamt en sodastream och en steamer. Blev orimligt glad över detta! Speciellt strykjärnet, så skönt att slippa ta fram bräda och grejer och bara stryka på galgen.

Av min underbara man fick jag en natt i en svit på ett urgulligt hotell i Göteborg som jag sneglat på, med gammaldags inredning och supermysig atmosfär. Det hade han bokat så vi åker och gottar oss där om tre veckor och då ingår tydligen middag och bio :love:

Känner mig mycket lyckligt lottad!
Är det möjligtvis Pigalle ni ska till?
Jag och E ska sova där om 2,5 vecka, haha.
Rimligt ändå att bo på hotell 2,5 kilometer hemifrån... :p
 
Jag fick:
En bärsele att bära min tvååring i :love:
En mössa från Houdini
Presentkort i en underklädesbutik
Presentkort på Berwaldhallen

Väldigt nöjd! Känns lagom.

Dottern däremot fick nåt förskräckligt med paket och hon har halva skörden kvar att få. Där måste vi göra något. Nästa år kommer önskelistan kompletteras med upplevelser och pengar till sparkontot.
 
Bukepaket med böcker och sen betalar mamma och pappa det 3D/4D-ultraljud vi ska på efter nyår.

Vi byter inte julklappar i vanliga fall heller och i år bestämde vi köpa saker till Viktor (bebis i magen) istället.

Viktor har fått en bärsele och ett andningslarm man fäster i blöjan.

(Det senare är väl kanske möjligen mer för min sinnesro.)
 
Senast ändrad:
Vi hade bestämt att bara ha julklappsspel i år då vi just flyttat och haft dubbla hyror 3 mån samt köpt en massa möbler.
I det fick jag Mumin-handdukar. Jättesöta!
Sen fick jag pengar av mamma, en ljusstake av en kompis, en massa japanskt snacks av sambons son med fru, massor med choklad av sambos dotter med sambo.
Och ett enormt ben till min lilla minihund. :)
 
Ingenting :) vi har slutat ge julklappar helt och hållet (systerdottern har dock fått) känner mig mycket nöjd med det!
 
Vi firar julafton på riktigt idag med hela familjen då två av mina syskon + respektive firade på annat håll igår. Men igår fick jag en fin klocka och ett matchande halsband av mor och far. Av min ena syster fick jag ett halsband från Rock by Sweden (drop of love). Det är lite lustigt med det halsbandet för det visade jag för min familj när vi var och firade min svägerska och sa att jag önskade mig det och att det fanns i flera färger men att jag helst ville ha det ljusa, då hade hon köpt precis det till mig dagen innan :D
 
:confused:

Vem gav dig det? Nån du känner väl? Så himla märklig present.
Min man. Till hans försvar så hade han en bättre plan först men den visade sig ha sålt slut och då blev han lite stressad. Vi har pratat några gånger om att jag borde köpa värktabletter på nätet för att spara pengar men så har jag inte tagit tag i det (eftersom apoteksvaror är så extremt o-kul att shoppa) så nu passade han på.
 
:confused:

Vem gav dig det? Nån du känner väl? Så himla märklig present.
Apropå märklig present så stod jag i kön i mataffären och tanten före mig köpte ett storpack med Nutrilett (eller nån slags bantningsdryck) och berättar för kassörskan att det är en julklapp till en släkting och presenten borde bli uppskattad eftersom personen i fråga var överviktig.... :eek: Stackars släkting!
 
Apropå märklig present så stod jag i kön i mataffären och tanten före mig köpte ett storpack med Nutrilett (eller nån slags bantningsdryck) och berättar för kassörskan att det är en julklapp till en släkting och presenten borde bli uppskattad eftersom personen i fråga var överviktig.... :eek: Stackars släkting!

:eek::eek::eek::eek::eek:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 784
Äldre I år firar vi jul med makens släkt och där brukar alla ha med en julklapp för cirka 200 kronor och så lottas de ut slumpmässigt. I år är...
Svar
18
· Visningar
1 422
Senast: Zewz
·
Äldre 2014 börjar lida mot sitt slut och jag kan inte låta bli att sammanfatta det redan nu. Så mycket underbart har hänt och de mörka molnen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 565
Senast: aiquen
·
Övr. Barn ja den har redan kommit på tal här. Har gemensam vårdnad och varannan veckas boende på den yngsta (dottern M) medan den store (sonen V)...
2
Svar
35
· Visningar
2 507
Senast: pigleton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp