Bukefalos 28 år!

Vad för litet glädjeämne har du haft i livet idag?

Mina chefer har varit bortresta 1 vecka och jag har ansvarat för de två businesserna...

Dom är tillbaka nu sedan ett par dagar och gav mig en cash-bonus thank you till mig idag. Inte för att de behöver jag får ju betalt ändå.. men det var trevligt. Motsvarande lite över 2000kr 🤗
 
Inte skrivit i tråden innan men hade en så mysig kväll ikväll :love:

IMG_0355.jpeg
 
Gick tidigt till en park i närheten för att fotografera hundarna med körsbärsträd som bakgrund. Efter en liten stund dök det upp två män som passade på att sitta och dricka öl innan ordningsvakterna vaknat.

När jag skulle gå från parken så började männen prata med mig. Den ena tipsade då om att det en bit bort fanns ett annat körsbärsträd som han trodde kunde passa ännu bättre för fotograferingen, det var lägre och lite "fluffigare" sa han, och gav noggrann beskrivning av var trädet fanns att se.

Jag tackade, knatade dit, hittade trädet och fick betydligt bättre bilder än på första stället. Ska helt klart gå tillbaka till det stället en annan dag och ge det en ny chans, med mer tid. Är jätteglad att den där mannen tipsade om det :)
 
Humlor!:love:
Jag har ett humlebo under huset. Varje vår kommer ett par damer ut och njuter av mina vårlökar.

Nu låter det från lönnarna igen!! Några vårar har det varit alldeles tyst och jag har varit väldigt ledsen. Insektsdöd etc.

Nu vimlar det av humlor och flera gånger om dagen får jag släppa ut nån som letat sig in. Står under lönnarna och bara njuter.
 
Planterat rabarber, matat småfåglarna, tittat på labradorgangstrarna som ätit på ben på gården. Gammelgangster lite långsamt tuggandes med ömtåliga gubb-gaddar, och medelålders-gangstern hetsigt och intensivt - tror det slank med en pinne eller två i samma tuggrunda.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 661
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 330
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
1 831
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp