Bukefalos 28 år!

Vad ger ni er katt?(mat)

Sv: Vad ger ni er katt?(mat)

Torrfoder med fri tillgång: Eukanuba Hairball-Indoor.
Våtfoder 2 ggr per dag: Mjau burkmat.

Torrfodret Eukanuba håller hög kvalitet för ett vara ett torrfoder har jag lärt mig. Men ett torrfoder av hög kvalitet är sannolikt ändå inte någon bra kattmat då det ju är ett torrfoder. För torrfoder är antagligen inte hälsosamt alls, så "hög kvalitet" är nog ett illa valt ord. De får mindre tillägg av andra torrfoder också, för att inte fixera sig vid en sort.

Våtfodret Mjau burkmat ska vara mycket bra kattmat har jag lärt mig. Det trodde jag inte tidigare. Det man köper i vanliga mataffärer är skräp överlag, trodde jag. De äter inte så mycket av burkmaten mina katter, men de äter en liten portion iaf, så det får de morgon och kväll. Ibland får de ICA:s påsmat, och ibland någon annan sort för lite variation och för att ej fixera sig vid en sort.

Håller kvar vid torrfodret trots tveksamheten till dess nytta och kanske till och med dess skadliga verkningar. Men är iaf noga med att dessutom servera våtmat dagligen. Fyra vattenskålar utplacerade i olika rum och långt från matskålarna, enligt som det ska vara. Argumenten för det ena och det andra i de val man gjort, de kommer man inte ihåg alla i en hast. Och det är väl ändå bara tråkigt med uppräkningar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad ger ni er katt?(mat)

Kladdmat är bra när man avmaskar - tycker i alla fall hunden, som blir blank i pälsen av COOPs Catz kattmat.
Katten äter upp maskmedlet och det var ju det som var meningen!
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
972
Senast: Hazel
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 293
Senast: Sassy
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp