Vad gör ni alla en lördag som denna?

Åh, ska ni äntligen få er nybyggda? :)

Ja, äntligen! Ett år och drygt elva månader kommer vi ha hunnit vänta innan vi får nycklarna den 25:e.

Men det är så värt det:

10606172_451028678372151_7364762633178843748_n.jpg
 
Vaknade med feber i morse.:yuck: Så min dag har spenderats i sängen och kollat på fälttävlan. Perfekt att man blir sjuk nu till helgen när man egentligen hade planer på att åka iväg. Får hoppas att det inte håller i sig för länge, för har egentligen inte tid att vara sjuk.
 
Ja, äntligen! Ett år och drygt elva månader kommer vi ha hunnit vänta innan vi får nycklarna den 25:e.

Men det är så värt det:

10606172_451028678372151_7364762633178843748_n.jpg

Det är verkligen så jääääkla länge när man går och väntar. Men fy så fint det ser ut! :love:
Vilken lyx att ha allt nytt och fräscht! Hur stor är den?
 
Det är verkligen så jääääkla länge när man går och väntar. Men fy så fint det ser ut! :love:
Vilken lyx att ha allt nytt och fräscht! Hur stor är den?

Kommer bomba buke med bilder när vi väl flyttat in. :D

Det är en trea på 75 kvm, högst upp på gaveln (fönster åt tre håll) och balkong med västläge. Tre minuters promenad till ett naturreservat som går bort till och längs med Hjälmaren, nära till motorvägen för sambon och lite närmare universitetet för mig. It's gonna be awesome! :D
 
Kommer bomba buke med bilder när vi väl flyttat in. :D

Det är en trea på 75 kvm, högst upp på gaveln (fönster åt tre håll) och balkong med västläge. Tre minuters promenad till ett naturreservat som går bort till och längs med Hjälmaren, nära till motorvägen för sambon och lite närmare universitetet för mig. It's gonna be awesome! :D

Näe, FY vad fint! Gud så avundsjuk jag blir.:)
Fast jag är sjukt nöjd över ett korttidskontrakt i andrahand på en lägenhet som ligger knappt 10 minuters gångväg från nya skolan. Det är lyx för en före detta pendlare, det. :D

Hur långt har du kvar på din utbildning nu?
 
Näe, FY vad fint! Gud så avundsjuk jag blir.:)
Fast jag är sjukt nöjd över ett korttidskontrakt i andrahand på en lägenhet som ligger knappt 10 minuters gångväg från nya skolan. Det är lyx för en före detta pendlare, det. :D

Hur långt har du kvar på din utbildning nu?

Du ska väl läsa i Göteborg, lite tuffare marknad där (speciellt när det gäller bostadsrätter). Vi sket ju i budgivning och allt genom att köpa nyproduktion till fast pris. :D

Jag börjar T5 nu, så två och ett halvt år kvar. Känns dock som att det är den roliga halvan kvar, känns som att inget kan bli värre än delar av T2 och hela T3. :p T4 var dock bra, men jobbig!
 
@Tassetass

Ja, inte en chans att jag har råd med bostadsrätt tyvärr. Om 10 år kanske. :up:
Hoppas på studentlägenhet till nästa höst, tills dess får jag vackert pendla. Ja, efter att korttidskontraktet jag har fått nu är slut då. :)

Ah, okej. Minns du vad du tyckte om första terminen? Är juristprogrammen utformade ungefär likadant eller skiljer det sig mellan universiteten? Har noll koll...
Jag har min första föreläsning på måndag och håller typ på att dö av nervositet. Är förväntansfull också såklart, men väldigt spänd. Har ju inte pluggat på över tre år! :nailbiting:
 
är det någon här som sett The book thief? är den bra och sevärd? ska ta och kika på någon film det sista av kvällen tänkte jag.

Lillelorden: Lycka till med högskolestudierna, det verkar väldigt roligt att plugga på uni.:)
 
@Lillelorden

Jag är väl snudd på tio år äldre än dig så vi är nog i någorlunda fas. :D

Första terminen var helt okej, jag hade ju inte suttit i skolbänken på heltid på en sisådär 12 år så det behövdes en liten uppvärmningsperiod, men sedan gick det bra. Dina tre års skolvila borde alltså inte bli några större problem. ;) Programmen är upplagda olika på de olika lärosätena, vissa har en lite lättare T1:a och andra kör gasen i botten direkt (finns fördelar och nackdelar med båda varianterna, förstås).

Så vitt jag vet börjar dock alla med någon form av introduktion till juridiken (rättssystemets uppbyggnad, hur lagar blir till, olika rättsområden, grundläggande terminologi, hur man hittar i en lagbok etc.) och den juridiska metoden (rättskällelära, tolkning och tillämpning etc.), så räkna med något sådant i början.
 
@Tassetass

:D
Jag blev så uppriktigt förvånad när jag började prata boende med mina nya klasskompisar och insåg hur många som faktiskt köpt/ska köpa bostadsrätt trots att de är födda -94/-95 (!). I min lilla värld börjar folk prata om köp när de närmar sig trettio, men mina referensramar var för smala helt enkelt. :)
Sen insåg jag ju snabbt att många får otroligt mycket ekonomisk hjälp av sina föräldrar och då kände jag mig genast lite mindre stressad.

Skönt! Om vårt schema är en rimlig indikator så tillhör vi nog gasen i botten från början. Men första kursen är Grundläggande juridisk metod och det känns spännande! Det är en lite skräckblandad förtjusning, det här. :up:
 
@Lillelorden Ja, om föräldrarna betalar så är det förstås en helt annan femma. :) Man kan säga att mina föräldrar betalar min del av bostadsrätten nu eftersom jag betalar med ärvda pengar. Utan dem hade nog banken inte varit så pigg på att låna ut pengar för resterande del av lägenheten, banker gillar generellt inte studenter. :p

Jag önskar dig verkligen all lycka, och tror du att jag kan vara behjälplig med något är det bara att hojta. :)
 
Denna lördag har jag somnat med ansiktsmask på (kletig historia...) , vikt enormt tvättberg, sålt en sak, handlat och lagat mat, gjort psykologiarbete, sett spännande serie, haft ont efter tandoperationen osv. Förr var helger bäst, numera finns inget bättre än måndagar, gillar när saker håller igång och inte blir för slappt om helgerna :)
 
Vad pysslar ni med idag?
Har haft fullt upp. Började med att hjälpa min far att plocka upp kräftburarna, dock var det bara fem kräftor, igår var det femtio... Blåste nog för mycket i natt.

Sedan gräsklippning, städa, diska, tvätta. Red unghästen och har avslutat dagen med bastubad och kvällsfika :)
 
Idag har jag blivit påkörd. Dresinolycka och bara blåmärken som följd :p Skoj var det iallafall, har aldrig trampat dresin förr. Kvällen blir lugn, har haft ett par riktigt roliga med tröttande dagar. Borde dock beställa lite kurslitteratur innan jag ger upp fullständigt.
 
Idag har jag blivit påkörd. Dresinolycka och bara blåmärken som följd :p Skoj var det iallafall, har aldrig trampat dresin förr. Kvällen blir lugn, har haft ett par riktigt roliga med tröttande dagar. Borde dock beställa lite kurslitteratur innan jag ger upp fullständigt.
Men hjälp? :eek: Är inte en dresin aptung?
 
Men hjälp? :eek: Är inte en dresin aptung?

Jo, de väger en hel del. Tack och lov så lyckades jag hålla undan armar och ben någorlunda så den största smällen blev på min dresin, som spårade ur (vi fick vara tre personer för att lyfta tillbaka den igen). Har ett handflatestort blåmärke på ena vaden men annars är jag helt oskadd :up: Kompisen som körde in i mig missförstod mitt stopp-tecken för en vinkning :angel:
 
Vi har storstädat och på allvar börjat fundera på städhjälp nu när vi båda jobbar heltid igen.

Nu ikväll har vi varit hos min lillasyster som flyttat in i ny lägenhet. Syrran är frisör så hon passade på att klippa min son som var alldeles för långhårig. När hon var klar kom hon på att hon inte fått dit dammsugaren i flyttkaoset, så hon fick ta upp allt hår med servetter... :cool:

Sen bjöds det i alla fall på rosé, skaldjur och Fångarna på fortet.
 
Min lördag har bestått av att sitta i sängen fram till 18 för att kolla på Wallander, innan jag åkte ut till stallet och hela gänget tog en tur. Jag till fots med Penny Penntroll, medan de andra red varsin häst. Jobbigt att springa, men skönt att röra på sig :D

10420413_10202462147850685_5442012182347436637_n.jpg
 
Barnvakt denna helg åt Lillebror då min mor spenderar helgen i Sundsvall då de har vart på hästägarfest och grejer :sneaky: suttit i en kryka också i 1.40 minuter idag, haha var ingenting för mig tyvärr :banghead: annars glor jag på serier på netflix och längtar hem vart borta sedan i torsdags :(
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 081
Senast: Snubbelfot
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
592
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 540
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 232
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp