Bukefalos 28 år!

Vad gör ni med era barn?

Mirre

Trådstartare
Hur aktiverar ni era barn?

Hur gamla är dem?

Hur mycket är ni ute?

Har ni några aktiviteter ni åker på?

Vilka?

Hur ofta?

-----------------
Hur aktiverar ni era barn?
Genom lek, promenader, träffa kompisar osv

Hur gamla är dem?
1 år den 2 apr

Hur mycket är ni ute?
Väldigt mycket

Har ni några aktiviteter ni åker på?
Ja vi har rytmik, öppen förskola och föräldragrupp

Hur ofta?
Rytmiken är varje tisdag, förskolan ons och fredag (vi går dock inte regelbundet) och föräldragruppen är 1 g i mån tror jag
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör ni med era barn?

Hur aktiverar ni era barn? Vi tar barnvagnspromenader, leker tränar på att sitta och stå.

Hur gamla är dem? Min son är 6½månad

Hur mycket är ni ute? Varje dag minst 45 minuter

Har ni några aktiviteter ni åker på? Inte än men till sommaren ska vi åka på bilträffar och lite mer inom häst.

Vilka? bil och hästträffar

Hur ofta? Kommer nog bli att vi åker på 4-5 bilträffar och 2-3 hästevangemang.
 
Sv: Vad gör ni med era barn?

Hur aktiverar ni era barn?
Hemma leker vi en hel del, läser och så får stora sonen vara med vid matlagning och bakning. Försöker gå ut till lekparken så ofta som vi kan med.

Hur gamla är dem?
Stora pojken är 18 månader, lilla är 3 månader

Hur mycket är ni ute?
Varje dag tar vi en promenad, minst en timma

Har ni några aktiviteter ni åker på?
Öppna förskolan, tisdagar är det sång där med minsta killen, och torsdagar med den stora.

Vilka?
se ovan


Hur ofta?
en gång i veckan per barn. Kommer bli två gånger i veckan när sambon börjar jobba, då jag får ta med båda två.
 
Sv: Vad gör ni med era barn?

Hur aktiverar ni era barn? Lek och lär med helt vanliga vardagliga saker.

Hur gamla är dem? 16½ månader

Hur mycket är ni ute? Inte mycket alls, han sover inte bra ute (1 timme mot 3½ timme inne) och snön sätter stopp för mkt, visst åka pulka fungerar men det är bara kul en stund. Jag vill ha sommar!!! Ibland går vi ut och går och kollar på spännande saker, typ buskar, stenar, träd. Men min rygg sätter stopp för mkt. Han är ute mkt med sin dagmamma och då har han de andra barnen att leka med.
Sen är han med mig i stallet och då brukar vi vara där 1-2 timmar.

Har ni några aktiviteter ni åker på? Vi badar, gick på babysim förut men sen tyckte han det blev jobbigt och det funkade inte att åka så långt + det är dyrt. Nu badar vi hemma på badet istället.

Hur ofta? 1 ggr i veckan försöker vi komma ner på badet.
 
Sv: Vad gör ni med era barn?

Hur aktiverar ni era barn?
Han är med på det mesta vi gör här hemma...bakar ofta, lagar mat, leker, busar, är ute, cyklar, gungar, läser, fixar i stallet, sen är han väldigt glad för att "snickra" (dvs vara med nån som kanske sätte rupp en hylla eller liknande) osv.

Hur gamla är dem?
2.5 år

Hur mycket är ni ute?
Mycket. Oftast några timmar varje dag.

Har ni några aktiviteter ni åker på?
Nix. Anser inte att det behövs ännu. Han är på dagis 3 timmar om dagen allt från 2-5 dagar i veckan.

Vilka?

Hur ofta?
 
Sv: Vad gör ni med era barn?

Kul tråd, hade tänkt göra en liknande. Var nyfiken på hur dagarna ser ut för barn som inte börjat dagis ännu :).

Miranda 1.5 år, går ej på dagis:

Hur aktiverar ni era barn?
*Jag låter henne hjälpa mig med alla sysslor i huset och på gården. Städa huset, mocka i stallet, blanda kraftfoder, rykta, sköta om hundvalpar (kennel), pulkpromenader med djuren m.m. m.m. Inga problem att få dagarna att gå mao. Hon har några leksaker, men har aldrig hunnit leka med dem :angel:.


Hur gamla är dem?
*1.5 år

Hur mycket är ni ute?
*Vintertid 2-3 timmar per dag. Sommartid blir det förståss mera.

Har ni några aktiviteter ni åker på?
*Babysång i kyrkan två ggr veckan. Ska även börja besöka badhuset tänkte jag.
 
Sv: Vad gör ni med era barn?

Hur aktiverar ni era barn?
Leker med honom. Går ut till de olika lekplatserna, går på café, träffar människor. Det beror på vad det är för dag och vilken ekonomi man har. Mellan 2 och 4 ggr/månad går vi till badhuset.

Hur gamla är dem?
Han är 1 ½ år gammal.
Hur mycket är ni ute?
Vet inte hur mycket, men jag har honom 4 dar i veckan och det blir då varje dag.
Har ni några aktiviteter ni åker på?
Ja.
Vilka?
Oftast badhuset, ibland något annat skoj.
Hur ofta?
Åtminstone 1 gång i veckan.
-----------------
Hur aktiverar ni era barn?
Genom lek, promenader, träffa kompisar osv

Hur gamla är dem?
1 år den 2 apr

Hur mycket är ni ute?
Väldigt mycket

Har ni några aktiviteter ni åker på?
Ja vi har rytmik, öppen förskola och föräldragrupp

Hur ofta?
Rytmiken är varje tisdag, förskolan ons och fredag (vi går dock inte regelbundet) och föräldragruppen är 1 g i mån tror jag


-----------
 
Sv: Vad gör ni med era barn?

Hur aktiverar ni era barn?
leker, laser, traffar kompisar, aker till stallet, promenader...

Hur gamla är dem?
tvillingar, 1ar2man

Hur mycket är ni ute?
minst ett par timmar varje dag, da vi har bade hund och hast

Har ni några aktiviteter ni åker på? Vilka? Hur ofta?
Tvillingklubben pa mandagmorgnar, gym pa tisdag och torsdagmorgnar (for mig ;) barnen ar pa gymmets utmarkta dagis under tiden), "soft play" pa torsdagseftermiddagar, oppna forskolan pa fredagmorgnar, aker och badar ett par ganger i manaden, traffar tvillingforaldragruppen minst en gang i manaden och var "infertility group" (dvs foraldrar och barn som gatt pa samma klinik som oss under samma tidsperiod) ca en gang i manaden - men allt detta ar ju helt beroende pa om vi alla ar friska och pigga och allt som oftast blir det andringar i planeringen... :cool:
 
Sv: Vad gör ni med era barn?

Hur gamla är dem?
3,5 år

Hur mycket är ni ute?

Just nu för lite! Hon leker ute på dagis nån timme på fm, sen försöker jag få in nån timme till på em. Då cyklar hon, eller gräver/krattar, leker i lekparken. Ibland är vi i stallet.
Längtar till varmare väder och att min gravidmage försvinner så jag orkar lite mer roliga uteaktiviteter.


Har ni några aktiviteter ni åker på?

Badar nästan varje vecka.
F&S familjegympa varje söndag
Biblioteket typ varannan vecka, då läser vi massor av böcker, fikar och ibalnd är det tex film eller sagostund.
 
Sv: Vad gör ni med era barn?

Hur aktiverar ni era barn?
Vi leker, gosar, är ute och promenerar, hälsar på hos släkt och vänner, är i stallet, badar.

Hur gamla är dem?
7 1/2 månad.

Hur mycket är ni ute?
Har hund så vi är ute varje dag, brukar gå en längre runda på förmiddagen när Melvin sover.

Har ni några aktiviteter ni åker på?
Babysim men det var sista gången idag, kommer fortsätta åka regelbundet till simhallen istället för han fullkomligt älskar att bada. Ska börja på öppna förskolan också.

Hur ofta?
Simningen har varit en gång i veckan men denna veckan har det blivit tre dagar då vi badat igen ett par ggr vi missat.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 656
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 577
Senast: Emtherlia
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp