Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah att det bara är söndag. Jag har en massa att ringa runt och fixa efter gårdagens möte. Jag vill ha vardag och kontorstid nu.

Fast jag skulle ju kunna städa sovrummet. Det skulle jag ju faktiskt kunna...... Och fylla diskmaskinen. Och dammsuga nedervåningen.
:meh:
 
Ok, fattar. Jobbigt! Kan det vara ngn infektion som kan ha utlöst förvirringen?
Det har varit ett lutande plan en längre tid, sen kan det absolut vara infektion också. Men för mamma handlar det nog om att det inträffar mycket tråkiga saker just nu, på flera olika plan och hon blir sämre av stress och tråkiga besked även om det egentligen inte handlar om henne. 😔
 
Det har varit ett lutande plan en längre tid, sen kan det absolut vara infektion också. Men för mamma handlar det nog om att det inträffar mycket tråkiga saker just nu, på flera olika plan och hon blir sämre av stress och tråkiga besked även om det egentligen inte handlar om henne. 😔

Ok förstår. Förändring är ju verkligen en utlösande faktor när det kommer till förvirring. Jobbigt! Har de ngt stöd från typ hemtjänst? Kan ju vara bra att få in dom ”i rullarna” så att säga. Så är det enklare sen att utöka vid behov
 
Tips på att verkligen vakna på morgonen... se till att ha rejäl lårbensfraktur, sov djupt tills benet helt plötsligt får för sig att krampa a la höga benlyft - can candans...

Jag kan säga, att man vaknar under... eh... lyckliga... eh... nej, skrik. Tack o lov för akuttabletter om man bara slapp vänta 20-25 minuter efter varje larmtryck, trots att man ÄR på ett korttidsboende. Man kan ju undra hur länge man får vänta om man blir hemskickad med hemtjänst...
 
Senast ändrad:
Jobbigt att mocka till mina ponnys :D
 

Bifogade filer

  • CAF14B9C-B700-4F65-9C48-ACB1BA7CE863.jpeg
    CAF14B9C-B700-4F65-9C48-ACB1BA7CE863.jpeg
    486,6 KB · Visningar: 55
Tips på att verkligen vakna på morgonen... se till att ha rejäl lårbensfraktur, sov djupt tills benet helt plötsligt får för sig att krampa a la höga benlyft - can candans...

Jag kan säga, att man vaknar under... eh... lyckliga... eh... nej, skrik. Tack o lov för akuttabletter om man bara slapp vänta 20-25 minuter efter varje larmtryck, trots att man ÄR på ett korttidsboende. Man kan ju undra hur länge man får vänta om man blir hemskickad med hemtjänst...

Iofs, kan jag ju då hantera medicinen själv.... det kan jag ju här med. Men av bekvämlighetsskäl (så jag får vatten osv) lät jag personalen ta hand om det. Men sen är det toabesöken också... De försöker övertala mig att ha kateter dygnet runt, så länge jag har den värk jag har och de restriktioner jag har att inte få stödja på benet, 5 veckor till. Men jag är inte så förtjust i den idén nej...
 
Hö hämtat utan incidenter. Matshopping avklarad. Nu ska höet "bara" in också. Inte så farligt i och för sig för det rör sig om ett 20-tal småbalar, dock modell tyngre. Tänkte försöka klämma in en promenad också, innan stormen hittar hit. Dammsuga borde jag göra - gillar inte när det är skräpigt på golvet. Middag idag blir hemgjord lasagne :d ! Och så har jag Tradera-shoppat några slags universalnycklar till fickur. Sammanlagt 10 olika storlekar på hålet i nyckeln, så förhoppningsvis passar någon av dessa mitt ur. Kostade mig inte mer än ca 80 kr inklusive frakt, så det är lönt att testa i alla fall :up: .
 
Ok förstår. Förändring är ju verkligen en utlösande faktor när det kommer till förvirring. Jobbigt! Har de ngt stöd från typ hemtjänst? Kan ju vara bra att få in dom ”i rullarna” så att säga. Så är det enklare sen att utöka vid behov
Mammas särbo får hens barn sköta. Mamma är allt för pigg för att hemtjänst ska vara rimligt, hon är själv promenadstöd åt andra äldre. ;) Men det börjar bli saker som talar för att hemtjänst kan bli aktuellt längre fram. Än så länge åker hon på resor på egen hand och vardagen är inget problem. Men rör ihop saker när det handlar om sånt som inte hör vardagen till och hittar på egna svar när hon inte minns och sen stenhårt håller i dem. Exempelvis började hon prata om när syrran var så duktig och dansade på skansen. Jag konstatera att det var jag som dansade folkdans och dansade på skansen, syrran höll med hon hade aldrig dansat på skansen men då hade vi båda fel för hon visste att det var syrran som hade dansat där. Det finns många såna exempel och de händer allt oftare. Sen har hon stenkoll på nyheterna och vad som händer i världen. Så jag blir liksom inte riktigt klok på vad som händer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi har besök i helgen och jag har tänkt att vi ska bjuda på "hemmaproducerad mat" (så långt det är möjligt). Men, jag som inte ätit kött...
2
Svar
21
· Visningar
1 047
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 676
Senast: cili
·
Kläder & Bli fin En mig närstående tjej har önskat sig en fluffig morgonrock i julklapp. Google gör mig bara förvirrad 🤪... Så please buke, ge mig era...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: Keb71
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 313
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp