Bukefalos 28 år!

Vad gör vi CXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på gymmet. Idag är det armar som står på schemat och det är det tråkigaste :cautious:
När jag är klar här måste jag köra till Netonnet. Min klocka har helt plötsligt ingen bild på skärmen :banghead:
 
Tips på att verkligen vakna på morgonen... se till att ha rejäl lårbensfraktur, sov djupt tills benet helt plötsligt får för sig att krampa a la höga benlyft - can candans...

Jag kan säga, att man vaknar under... eh... lyckliga... eh... nej, skrik. Tack o lov för akuttabletter om man bara slapp vänta 20-25 minuter efter varje larmtryck, trots att man ÄR på ett korttidsboende. Man kan ju undra hur länge man får vänta om man blir hemskickad med hemtjänst...

Men då 😩. Jo du det tar ju längre tid; fast vi har ju så kallat larmteam men visst tar det med tid...
 
Blev väckt av katterna vid halv åtta; kände mig tillräckligt utvilad för att gå upp och släppa ut dem samt tände brasan och dukade upp frukosten innan jag väckte sambon :). Tänkte att eftersom häst gått så lätta ridpass 3 av dagarna att det vore nyttigt att rida henne en femte dag; bad stallhyresvärden henne och hagkompisen vara inne så kom till stallet vid 9 och satte fart; la på hoppsadeln och red ut lite lagom lätt i alla gångarter i 45 min innan solen försvann :). När vi kom tillbaka fick jag för mig att hoppa ett kryss på max halvmetern en fem-sex språng som avslutning och vi red på med gott tempo så hindren kändes pyttiga haha :). Pålla kan inte klaga på för mycket ridbaneridning just nu iaf; 15 min på en dryg vecka 😄.
 
Åker tillbaka till stallet senare och fixar resten; nu ska jag städa klart och garnera choklad- och hallontårta tills gästerna (några stallkompisar) kommer på inflyttningsfika 😀.
 
Är lite håglös, har inte direkt lust till någonting. Om två timmar ska jag i väg på clinic, men det är två timmar av ingen lust att göra någonting :arghh:
Tror jag tar någon halvtimmes promenad och ser om håglösheten kan gå någon annan stans. Är i alla fall sol ute men blåser som fan.
 
Dricker te och hoppas att feber och snuvan/hostan vill ge upp snart :cautious:
Iofs så har jag inga måsten som ska tas tag i - alltid något.
 
Sådär - om en halvtimme kan vi äta en maffig mumsig lasagne :) !

Jag försöker bli av med de där "falska" paprikorna (dvs PEPPAR!), och tänkte att en sådan i lasagnesåsen kunde vara bra. Och det är det säkert. Jag skulle bara ha låtit bli att klia mig i ögat efter hackandet...... :meh: Till mitt försvar kan jag säga att jag faktiskt tvättade händerna emellan hackande och kliande, men det måste vara en ettrig "paprika"..... :D
 
Tände en brasa
Blåser från fönstren
Känner mig helt urlakad
Men kan inte vila nu för då sover jag inte i natt
 
Hästarna är inne. Tacksamma djur som GÄRNA slapp undan regn och blåst :) ! Nu tror jag att jag ska krypa ner i ett varmbad och sedan tända i kaminen.
 
Jag har ätit, fixat två matlådor (färsk pasta med rödlök, zucchini, fetaost och creme fraiche). Jag tänker mig en lång stund i badrummet ikväll, med bla hårinpackning och Cup o' Coffee (från Lush). Men först ska jag nog ner till affären en snabbis!
 
Fy vilket väder :arghh: Tur vi red i morse så vi slapp det värsta! Hunden vill inte ut i sånt här väder ändå så hon får nöja sig med rastning ute på gården.
 
Regnar än här. Har varit lite uppehåll då och då under dagen.
Min knä och höft :devil: med mig, gillar inte att traska runt på betonggolvet på Willys i 3 timmar, inte heller fötterna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi har besök i helgen och jag har tänkt att vi ska bjuda på "hemmaproducerad mat" (så långt det är möjligt). Men, jag som inte ätit kött...
2
Svar
21
· Visningar
1 047
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 673
Senast: cili
·
Kläder & Bli fin En mig närstående tjej har önskat sig en fluffig morgonrock i julklapp. Google gör mig bara förvirrad 🤪... Så please buke, ge mig era...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: Keb71
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 312
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp