Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att alla kläder antingen är för långa eller för smala för dottern. Hon har varit rund som bebis så vi fick alltid köpa ett par storlekar för stora och sen rulla upp ärmar och ben. Nu är hennes ytterkläder för otympliga så jag köpte skalbyxor i rätt storlek för hennes längd men dragkedjan går knappt upp över magen. Suck! Hon är inte ens särskilt rund längre, helt på kurvan enligt BVC. Varför är alla kläder tillverkade för smala barn? :arghh: Nu måste hon liksom ha för långa ytterkläder i höst och det blir så klumpigt!
 
Stör mig på att alla kläder antingen är för långa eller för smala för dottern. Hon har varit rund som bebis så vi fick alltid köpa ett par storlekar för stora och sen rulla upp ärmar och ben. Nu är hennes ytterkläder för otympliga så jag köpte skalbyxor i rätt storlek för hennes längd men dragkedjan går knappt upp över magen. Suck! Hon är inte ens särskilt rund längre, helt på kurvan enligt BVC. Varför är alla kläder tillverkade för smala barn? :arghh: Nu måste hon liksom ha för långa ytterkläder i höst och det blir så klumpigt!
Och jag tycker allt i lagom längd för dottern är alldeles för bylsigt och stort i midjan 🙈😁
Hon har 92-98 på längden ffa benen (och där byxorna har resårband är de satta på innersta hålet) men skulle kunna ha 80 sett till bredd... Låter som om vi borde köpa "varandras" klädmärken :laugh:
 
Och jag tycker allt i lagom längd för dottern är alldeles för bylsigt och stort i midjan 🙈😁
Hon har 92-98 på längden ffa benen (och där byxorna har resårband är de satta på innersta hålet) men skulle kunna ha 80 sett till bredd... Låter som om vi borde köpa "varandras" klädmärken :laugh:

Har vänner som bara köper hängselbyxor till sina söner för att vanliga byxor glider av :D Tycker överlag kläder borde gå att dra åt eller släppa ut mer. Känns som de mesta kläder för små barn liksom är den storlek de är i midjan och behöver man mer/mindre plats får man köpa annan storlek 🤷‍♀️
 
Har vänner som bara köper hängselbyxor till sina söner för att vanliga byxor glider av :D Tycker överlag kläder borde gå att dra åt eller släppa ut mer. Känns som de mesta kläder för små barn liksom är den storlek de är i midjan och behöver man mer/mindre plats får man köpa annan storlek 🤷‍♀️
Hängslen är faktiskt en ganska bra grej! 😁 Knytband i all ära men inte ens sonen på 5,5 kan ju knyta en ny rosett i byxan så det funkar ju bara till första toalettbesöket om han vill kunna sköta det lite självständigt...
Resårbanden med knappar som finns att justera funkar hyfsat här men som sagt, ibland räcker inte det till, och resåren brukar vara ganska mjuk/slapp och står inte emot vilda skutt och hopp 😁
 
Hängslen är faktiskt en ganska bra grej! 😁 Knytband i all ära men inte ens sonen på 5,5 kan ju knyta en ny rosett i byxan så det funkar ju bara till första toalettbesöket om han vill kunna sköta det lite självständigt...
Resårbanden med knappar som finns att justera funkar hyfsat här men som sagt, ibland räcker inte det till, och resåren brukar vara ganska mjuk/slapp och står inte emot vilda skutt och hopp 😁

Vi köpte storlek 80-86 till dottern när hon var kring året så gissa om vi blev förvånade på 1-års kontrollen när det visade sig att hon bara var 74 cm lång :rofl: Mammas lilla Michelin :heart

Nu har hon, som de flesta barn när de börjar springa runt tappat det mesta, men tycker ändå det är svårt att hitta rätt bland kläderna. Nu köpte jag Kuling storlek 86 och det är så lång hon är idag. Men jackan går ner mot knäna så hon kan inte klättra så bra och byxorna gick som sagt knappt att knäppa, men är ändå för långa. Suck.
 
Som vanligt går pms över lite när jag gör någonting aktivt. Nu har vi städat inne till dansparty med Theoz på högsta volym, sen när lilla E sov plockade jag och storebror äpplen och klippte äppelträd. Nu sitter jag med nyvaken lilla E i famnen i hammocken och tittar på stora E som klipper klart. Mysigt slut på helgen ❤️
 
Och jag tycker allt i lagom längd för dottern är alldeles för bylsigt och stort i midjan 🙈😁
Hon har 92-98 på längden ffa benen (och där byxorna har resårband är de satta på innersta hålet) men skulle kunna ha 80 sett till bredd... Låter som om vi borde köpa "varandras" klädmärken :laugh:


Vi kör mycket PoP leggings till ettåringen. Han är i mitt tycker inte jätte smal men tillräckligt för att allt annat ramlat av 🤷🏼‍♀️

Värst är de med 7 åringen där tom tighta ridbyxor är stora
 
Vi kör mycket PoP leggings till ettåringen. Han är i mitt tycker inte jätte smal men tillräckligt för att allt annat ramlat av 🤷🏼‍♀️

Värst är de med 7 åringen där tom tighta ridbyxor är stora
Har också jättemycket popleggings till lilla E, de är bland de bästa. :) Svårare med tjockare mjukisar etc när det behövs lite tåligare kläder.
 
IMG_1605.jpeg
 
Sitter i soffan med batteriljus tända (så smidigt med barn istället för levande ljus) med två av barnen. Ett av dom hade så ont i halsen igår att han låg i soffan hela kvällen och knappt åt. Idag vaknade han i panik för att det gjorde ont. Så vab får det Idag, var ju "bara" typ 5 veckor sen sist :meh:
 
Det här eviga springandet på natten.
Våran 4,5 åring kommer in till oss på natten varje natt. Supermysigt, bara går in och lägger dig emellan oss.
Sen vaknar alltid F snart 2 år och enda sättet att få honom somna om är att ligga bredvid. Men han sover i spjälsäng så då får vi lägga oss med honom i 4,5 åringen rum han har en 90 säng (hussäng).
Nu funderar vi på att byta säng från spjälsängen till hussängen och stora killen får ny säng.
 
Adoption finns ju men kommer nog med andra väldigt svåra utmaningar!

Överlag tror jag det är väldigt svårt att förstå hur tufft det är med barn innan man får dem, man kan ju förstå i teorin men det är väl som med mycket, måste upplevas. Vi har en son nu som vaknar fem gånger per natt och har gjort i snart ett halvår. Det är svårt i förväg att förstå vad det gör med psyket 😅 Min hund var en riktig pick-nick när han var liten i jämförelse med detta. Men så var han förhållandevis enkel också för att vara valp och unghund.
Min dotter var en sådan som vaknade femtioelva gånger per natt... i 1,5 år. Sedan vaken och pigg som en lärka vid typ 5 på morgonen. Och jag var ensam. O_o 😅
 
Det här med sömnen är helt sjukt. Min son har älskat att sova och gjort skillnad på dag och natt sedan han föddes och jag är djupt tacksam. Han har vaknat för att snabbt äta och somna om. Tror inte jag har psyke att klara de svårare barnen. Nu håller han på att lära sig att krypa och har en fas där han ligger och kastar sig. Snurrar rundor, kryper och gråter. Måste sitta och vagga. Sitta sovandes med barnet i famnen. Sen väckning senast 0630. Det har gått en vecka och jag håller på att knäcka fullständigt. Just när man aldrig får 3 timmar i sträck :sleep:
 
Lånade en bok på biblioteket med Lennart Hellsings dikter och jättefina illustrationer. Sitter och läser högt för sonen och läste Bäckahästen. Tror jag ska börja korrläsa innan jag lånar böcker 🙃
 
Det här med sömnen är helt sjukt. Min son har älskat att sova och gjort skillnad på dag och natt sedan han föddes och jag är djupt tacksam. Han har vaknat för att snabbt äta och somna om. Tror inte jag har psyke att klara de svårare barnen. Nu håller han på att lära sig att krypa och har en fas där han ligger och kastar sig. Snurrar rundor, kryper och gråter. Måste sitta och vagga. Sitta sovandes med barnet i famnen. Sen väckning senast 0630. Det har gått en vecka och jag håller på att knäcka fullständigt. Just när man aldrig får 3 timmar i sträck :sleep:

Usch vet precis.
Vi sov 1-2 timmar per natt första 10 månaderna med minsta sonen. Det var tortyr.
 
Sitter i soffan med batteriljus tända (så smidigt med barn istället för levande ljus) med två av barnen. Ett av dom hade så ont i halsen igår att han låg i soffan hela kvällen och knappt åt. Idag vaknade han i panik för att det gjorde ont. Så vab får det Idag, var ju "bara" typ 5 veckor sen sist :meh:
Här blev det bara två veckor vabfritt. 🙃 Men i alla fall ”bara” förkylning och feber vad det verkar, halsfluss låter värre! Krya på sonen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 536
· Visningar
80 227
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 328
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 197
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 806
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp