Vad gör vi? del 2 - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Testade att släppa iväg pappan igen trots att jag tydligen är långt ifrån frisk. Någon som däremot verkar ha piggat på sig ordentligt är sonen. Full malle hela dagen, helst med mig som någon slags mänsklig hoppgunga. Fysiskt tungt! Så för en timma sedan tog vi en tur med bilen utan något mål. Lilleman somnade och jag fick vila kroppen. Stannade vid affären och köpte en påse godis. Sen har vi kuskat runt på grusvägarna. Nu är vi hemma igen, sitter i bilen och samlar kraft för urlastning. Det föräldralediga livet alltså, så märkligt.
 
Jag vaknade av gråtvrål för några nätter sedan. Sonen behövde bajsa men kunde inte. De få gånger det blir så är det som fungerar bäst för oss att jag sätter mig i skräddarställning med hans knä i mina händer så att han hamnar i pottposition. Så där satt jag tre på natten så trött att jag höll på att svimma medan sonen sprakade loss. Då tänkte jag; jaha, här sitter jag och är en toalett.
Verkligen märkligt att vara föräldraledig 😄
 
Visa bifogad fil 129439
Det här var mitt yngsta barns val av skor till förskolan imorse. Tofflor i storlek 28 (han har 24), 4 grader ute och blött i gräset. Tvååringar är som bekant inte så enkla att resonera med så han fick bli buren till bilen och sen buren från bilen till förskolans hall. Alla typer av tofflor, sandaler och i övrigt olämpliga skor ska nu läggas undan, det är inte precis första gången vi har såna här diskussioner 😎
Dessutom…på fel fot. 😁
 
Haft komplett kaosmorgon. Dom har börjat med nåt som kallas Fancy Friday på sonen skola med olika teman varje vecka. Idag är det ”party”.

Sonen har i en vecka planerat att vara party-riddare med riddarrustning. So far so good. Imorse drabbades han dock av den i vårt hus ständigt återkommande förväntansångesten och rev ut alla sina kläder över hela hemmet, innan han till slut fick en idé och satte mig i arbete att klippa/klistra ihop en paket-dräkt av en gammal pappkasse och presentpapper. Med svetten lackade började så min kamp mot klockan, och hann typ bli klar innan jag insåg att det regnar och paketdräken skulle troligtvis regna sönder på väg till skolan. Nånstans här vaknar sonens far som har ett ruskigt morgonhumör och undrar vad det gapas och skriks om, sonen och far börjar gapa och skrika på varandra. Lämnar detta kaos efter att sonens pappa uppmanat mig med orden ”Gå! Jag tar det här!”

Troligtvis kom han iväg som riddare iaf.
 
Haft komplett kaosmorgon. Dom har börjat med nåt som kallas Fancy Friday på sonen skola med olika teman varje vecka. Idag är det ”party”.

Sonen har i en vecka planerat att vara party-riddare med riddarrustning. So far so good. Imorse drabbades han dock av den i vårt hus ständigt återkommande förväntansångesten och rev ut alla sina kläder över hela hemmet, innan han till slut fick en idé och satte mig i arbete att klippa/klistra ihop en paket-dräkt av en gammal pappkasse och presentpapper. Med svetten lackade började så min kamp mot klockan, och hann typ bli klar innan jag insåg att det regnar och paketdräken skulle troligtvis regna sönder på väg till skolan. Nånstans här vaknar sonens far som har ett ruskigt morgonhumör och undrar vad det gapas och skriks om, sonen och far börjar gapa och skrika på varandra. Lämnar detta kaos efter att sonens pappa uppmanat mig med orden ”Gå! Jag tar det här!”

Troligtvis kom han iväg som riddare iaf.
Åh herregud, det låter avancerat med en sån grej varje vecka! Jag hade gått in i väggen direkt 😅
 
Åh herregud, det låter avancerat med en sån grej varje vecka! Jag hade gått in i väggen direkt 😅

Vad är det för sadister som kräver utklädnad varje vecka? :eek:
Haha jaa, sambon muttrade nånting om detta också när han möttes av julklappspapper över hela köket när han skulle inmundiga sitt livselixir vid köksbordet 😛

Sambo: Jag ska ta ett snack med dom om detta! Det är komplett vansinne!

Sonen: Neeeej!!! Det kan du inte göra. Då blir det mitt fel att vi inte får ha nånting roligt alls i skolan!!!

Jag tror iofs att det krävs en mobilisering om vi ska få igenom stopp på detta. Det gäller alltså hela skolan på typ 500 elever 😬 Frivilligt men jaa, det sociala trycket blir ju rätt påtagligt.
 
Haha jaa, sambon muttrade nånting om detta också när han möttes av julklappspapper över hela köket när han skulle inmundiga sitt livselixir vid köksbordet 😛

Sambo: Jag ska ta ett snack med dom om detta! Det är komplett vansinne!

Sonen: Neeeej!!! Det kan du inte göra. Då blir det mitt fel att vi inte får ha nånting roligt alls i skolan!!!

Jag tror iofs att det krävs en mobilisering om vi ska få igenom stopp på detta. Det gäller alltså hela skolan på typ 500 elever 😬 Frivilligt men jaa, det sociala trycket blir ju rätt påtagligt.
Det kanske skulle räcka med en fredag o månaden eller så kan man tycka, eller inför lov 🫣
 
Det kanske skulle räcka med en fredag o månaden eller så kan man tycka, eller inför lov 🫣
Exakt! 😜

IMG_6218.jpeg
 
Kom att tänka på en tråd jag startade på buke för länge sedan. Frågeställningen var typ: vad är jobbigast, valp eller bebis? Kan nu med facit i hand säga att en åtta månaders Malle inte är i närheten av hur jobbig en åtta månaders bebis kan vara 🤣. Älskar sonen men just nu, strax innan han kan ta sig fram för egen maskin, är det rätt så tufft att ha hand om honom. Slitsamt när han helst bara vill att jag ska hålla och stötta honom i alla nya akrobatiska rörelser han håller på med. Längtar till han kryper trots att det lär innebära helt nya utmaningar.
 
Jag och barnen känner oss jättebusiga idag. När jag var liten åt vi alltid kvällsmat framför tv på fredagskvällar. Min man tycker att äta gör man vid matbordet så numera äter vi aldrig framförallt tv.

Men ikväll är min man inte hemma så vad tror ni att vi gör nu framför en disneyfilm? 🤫🤭

Men för att äta riktig mat har vi för litet soffbord så mer lite plockmat/tapas/snacktallrik eller vad man nu vill kalla det. Mysigt tycker vi alla.
 
Jag och barnen känner oss jättebusiga idag. När jag var liten åt vi alltid kvällsmat framför tv på fredagskvällar. Min man tycker att äta gör man vid matbordet så numera äter vi aldrig framförallt tv.

Men ikväll är min man inte hemma så vad tror ni att vi gör nu framför en disneyfilm? 🤫🤭

Men för att äta riktig mat har vi för litet soffbord så mer lite plockmat/tapas/snacktallrik eller vad man nu vill kalla det. Mysigt tycker vi alla.
Det är min favoritfredagsmat! Självklart intas det i soffan framför en film 😊
Idag blev det dock pizza i soffan med aristocats på TVn. Mys :heart

Kan dock inte rekommendera att fredagshandla grejer till pizzan med en trött 5åring och bindgalen 2åring :cautious: Stoppade tvååringen i vagnen, hon vägrade sitsen så fick "sitta " i själva korgen. Runt hela ica försökte hon sen öppna alla förpackningar, plocka ner mer i vagnen, klättra ur samt köra gymnastik från huksittande till jämfotahopp. Helst allt samtidigt. 🙈

I kassan blev det kaos när vi glömde betala en påse med bullar som sonen bar i handen och glömde lägga på bandet. Medan jag backade och betalade den (och tvingade mannen efter i kö att vänta) öste dottern ner små chokladkakor i vagnen. Hej och hå, tur man kan skratta åt det iallafall 😁
 
Det är min favoritfredagsmat! Självklart intas det i soffan framför en film 😊
Idag blev det dock pizza i soffan med aristocats på TVn. Mys :heart

Kan dock inte rekommendera att fredagshandla grejer till pizzan med en trött 5åring och bindgalen 2åring :cautious: Stoppade tvååringen i vagnen, hon vägrade sitsen så fick "sitta " i själva korgen. Runt hela ica försökte hon sen öppna alla förpackningar, plocka ner mer i vagnen, klättra ur samt köra gymnastik från huksittande till jämfotahopp. Helst allt samtidigt. 🙈

I kassan blev det kaos när vi glömde betala en påse med bullar som sonen bar i handen och glömde lägga på bandet. Medan jag backade och betalade den (och tvingade mannen efter i kö att vänta) öste dottern ner små chokladkakor i vagnen. Hej och hå, tur man kan skratta åt det iallafall 😁

Åh fy, jag hade varit redigt svettig 😅
 
Åh fy, jag hade varit redigt svettig 😅
Det hördes eventuellt liiite mer skärpa i min röst när vi kom genom kassan 🙈 Inbillar eller förlitar mig ändå på att folk är ganska välvilligt inställda här i byn där jag bor och lilla E är ju (helt opartiskt såklart 😁) rasande gullig och kan nog charma alla som inte behöver hantera hennes humör, så jag försöker ta lätt på det ändå :p
 
Kom att tänka på en tråd jag startade på buke för länge sedan. Frågeställningen var typ: vad är jobbigast, valp eller bebis? Kan nu med facit i hand säga att en åtta månaders Malle inte är i närheten av hur jobbig en åtta månaders bebis kan vara 🤣. Älskar sonen men just nu, strax innan han kan ta sig fram för egen maskin, är det rätt så tufft att ha hand om honom. Slitsamt när han helst bara vill att jag ska hålla och stötta honom i alla nya akrobatiska rörelser han håller på med. Längtar till han kryper trots att det lär innebära helt nya utmaningar.
Jag minns just åttamånadersfasen som riktigt tuff, hade också en unge som inte kröp än men som ville så himla mycket och blev frustrerad och gnällig när han inte tog sig fram. Jag tyckte det blev mycket lättare igen när han kröp. Sen sa ju alla "vänta bara tills han går, DÅ får ni fullt upp", men jag tyckte det blev ännu lättare då. Nöjdare unge och lättare att kunna vara utomhus och göra mer saker. Så istället säger jag, håll ut! Snart blir det bättre igen!
 
Har haft några riktigt tuffa veckor och det börjar bli lite kritiskt nu med hur jag orkar och mår. Men nu är barnens farmor på besök över helgen så jag vilar upp mig. I morse gick de upp med barnen och jag somnade om två timmar, och när jag kom upp gick svärmor ut med dottern och maken gick och vilade med sonen så nu sitter jag här och dricker kaffe i tystnad med hunden. Ska passa på att åka in till stan och köpa lite saker på Panduro idag. Kanske till och med unnar mig att sätta mig ner på ett kafé och dricka en cappuccino innan jag åker hem igen.
 
Kom att tänka på en tråd jag startade på buke för länge sedan. Frågeställningen var typ: vad är jobbigast, valp eller bebis? Kan nu med facit i hand säga att en åtta månaders Malle inte är i närheten av hur jobbig en åtta månaders bebis kan vara 🤣. Älskar sonen men just nu, strax innan han kan ta sig fram för egen maskin, är det rätt så tufft att ha hand om honom. Slitsamt när han helst bara vill att jag ska hålla och stötta honom i alla nya akrobatiska rörelser han håller på med. Längtar till han kryper trots att det lär innebära helt nya utmaningar.
Har försökt förklara detta för min sambo som är sugen på barn. Han tycker vår Border Collie valp är jättejobbig (som så klart inte är någonting jämfört med en malle) och att det är tungt (jag tar typ 90% :laugh: ) men vet inte om det går in riktigt. Får visa ditt inlägg. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
81 82 83
Svar
1 657
· Visningar
86 020
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 369
Senast: turbofling
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 220
Senast: Praefatio
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp