Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halleluja. Mitt värmesystem är fixat.

Min fantastiska ungdomskompis på rörfirman kom. Kliade sig i huvudet. Förkastade min amatörfelsökning. Försökte begripa hur allt var uppbyggt.

Sen ställde han om inställningarna på en av de fyra pumpar som är i källaren och vips rörde sig vattnet igen. Högst oklart varför :rofl:

Men - inga nya delar, inget dyrt Krångligt arbete. "bara" felsökning. Blir inte så ohyggligt dyrt som jag varit rädd för.

Ska jag köpa en lott kanske :D
 
Okej lite uppdatering här, han var varit på ultraljud nu och dom har tagit odling på urinet. Men veterinären frågade innan när hon undersökte honom om nånting hänt dom senaste dagarna och igår hade vi fastighetsskötaren hemma dagtid när vi var på jobbet. Han skulle kolla värmen och har väl slamrat med elementen = extremt stresspåslag för Sickan. Och enligt vet kan stress utlösa kissproblem. Så nu har jag världens ångest och känner mig som en dålig djurägare som inte var hemma hos honom igår 😢

Gick heller inte att söva honom, men han är groggy och sitter och slemmar här nu.
 
Jag med. Jag är uppe vid kl 5:30, men kör först ca 7:15-7:30. Visserligen har jag hästar, så den första halvtimmen försvinner där. Men jag gillar också att sitta med kaffe, frukost och dator i lugn och ro. Morgonstress är inget för mig!
Ingen stress här heller. Skulle jag äta frukost Skulle all tid ta 30 minuter totalt på morgonen. Nu äter jag när jag kommit till jobbet och vet vad klockan är så tar bara 10 minuter.
 
Jag vill ha varit vaken åtminstone en timme när det är dags att gå till jobbet. I morgon ringer klockan (telefonen) 06:00 och jag går ca 7.15.
 
IMG_6640.jpeg

Hans blick säger allt 😛
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
68 634
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
66 820
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
61 055
Senast: Mia_R
·
Svar
2 002
· Visningar
63 178

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp