Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjohej, idag kom den där stressen och flodvågen av sista minuten-grejer som jag var rädd för igår! Men, nu är projektet som flåsat mig i nacken de senaste tre veckorna inskickat till kunden, så nu kan vi ta några djupa andetag innan nästa projekt drar igång på torsdag. Är dessutom lite stolt över mig själv, som i princip har dragit 90% av lasset själv och lyckades knåpa ihop 64 riktigt bra slides 😊 Tänkte fira med att lägga bort jobbdatorn redan nu, trots att det tekniskt sett är 53 minuter kvar av arbetsdagen, och lägga mig i soffan under en filt och titta på ett avsnitt av min serie.
 
Känner mig som en superhjälte, minst. Kroppen orkar mer än på så länge att jag inte vet när. Idag har jag bytt sängkläder och tvättat en liten maskin tvätt. Varit med-matlagare till veckans storkok. Seg och ont men inte feber (än?)! Ljuvligt. :bow:
 
Är man lika förvirrad som det vita frågetecknet i hästens panna om man höll på att gå hem och lämna honom med 4 såna säckar i boxen? 😅
IMG_1147.jpeg
 
Ytterligare en vabdag förbi. Men nu har sonen varit feberfri inöver 24h så vi laddar för skola imorgon! 🥳

Spontanköpte ett par grangirlanger med belysning som nu sitter runt ledstången upp till övervåningen. Inte helt säker på om de blir kvar där eller ej. Var liiiite för vitt ljus för min smak. Hmm.. vi får se.

I övrigt har vi bakat pepparkakor idag efter önskemål från sonen. 😍
 
Det är november :meh:
Sant! Jag kanske är lite konstig men jag tycker faktiskt att det är lite mysigt med mörkret också, speciellt när alla ljusdekorationer kommer upp. Men ser också fram emot Februari när det börjar märkas att det blir ljusare igen.

Jag blev överrumplad av panikartat pannkakesug när jag var och handlade. Så för mig blir det pannkakor :d
Pannkakor, nu vill jag också ha det! :love: Jag har inte ätit det på hur länge som helst, men minns speciellt pannkakorna min mormor brukade göra. Mormor sa alltid att man inte kunde ha bara sylt på pannkakan, sylt och socker skulle det vara 🥞😅
 
Mycket information på jobbet igen, känns som det kommer bli spännande år framöver, det är i startgroparna med nya lokaler, vi kommer att ansöka om ytterligare en inriktning på programmet och i och med nya GY25 så kommer det behövas nyrekrytering på någon del. Sen är det alltid trevligt med bubbel en tisdag även om det var alkoholfri för alla. :) De få elever som var kvar gjorde stora ögon. ;)
 
Äntligen hemma i soffhörnet... :) Lång dag med bilreparation efter jobbet. Satt i bilen i ett svinkallt garage medan mekanikern bytte en knacksensor. Så nu håller vi tummarna för att den idiotiska motorlampan slutar tändas med ojämna mellanrum!!

Efter allt detta frysande sitter jag nu i soffan med en sprakande brasa och magen full av mumsiga kroppkakor (Lidl hade väldigt bra pris på kroppakakor denna veckan) :d ! Och julmust såklart!

Just, ja. Det blev VG på slutuppgiften :) !
 
Kan det vara värt att få en liten speldosa monterad i den du redan har, som har affektionsvärde dessutom? Om du ändå lämnar iväg den för ny sladd, tänker jag.
Nja, den jag har med värde är i plast och både lyser och spelar. Den andra har jag köpt på loppis för något år sedan. Den spelar inte och har fel sladd, men är ju fin ändå. Så jag vill ändå ha en annan som är riktig :D Men jag såg nu att sladden bara att fastsatt med en sådan man sätter upp gardinstänger med (!) så det är ju bara att skruva loss, köpa ny sladdmojäng till tex hängstjärna och sätta i så lyser den utan att man behöver krångla en massa med byte av kontakt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har haft en del sjukstuga här hemma, vilket innebär mindre öppna förskolan och alldeles för mycket tv för tvillingarna på 1,5 år. Jag...
Svar
8
· Visningar
642
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
73 049
Senast: Unafraid
·
Svar
2 010
· Visningar
73 513
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 009
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp