Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyra av fem stakar fungerar, tror den femte bara behöver en ny lampa, men behöver inte fem stakar så tänker inte engagera mig så värst i det i år. :)
Den runda tycker jag bäst om, vet inte var jag ska ha den men funderar på skrivbordet, den kan ju inte stå i något fönster ändå tänker jag. Sladden på kyrkan är sådan urgammal så jag brukar inte kunna använda den utan får använda den i plast. Stör mig så sjukt mycket, vill ha en kyrka i trä! Hittar bara i plast numera. Jag VILLHÖVER en ny TRÄkyrka som spelar och lyser! :cry::arghh: Den i trä här spelar inte....

402987865_10160171081518877_4812937847541611515_n.jpg
 
Fyra av fem stakar fungerar, tror den femte bara behöver en ny lampa, men behöver inte fem stakar så tänker inte engagera mig så värst i det i år. :)
Den runda tycker jag bäst om, vet inte var jag ska ha den men funderar på skrivbordet, den kan ju inte stå i något fönster ändå tänker jag. Sladden på kyrkan är sådan urgammal så jag brukar inte kunna använda den utan får använda den i plast. Stör mig så sjukt mycket, vill ha en kyrka i trä! Hittar bara i plast numera. Jag VILLHÖVER en ny TRÄkyrka som spelar och lyser! :cry::arghh: Den i trä här spelar inte....

Visa bifogad fil 132469
Be en elektriker/någon med behörighet byta till ett jordat uttag? Borde inte vara så dyrt. :)
 
Be en elektriker/någon med behörighet byta till ett jordat uttag? Borde inte vara så dyrt. :)
Ja, egentligen kanske jag hade kunnat göra det själv om någon berättade hur (sånt gjorde man ju på träslöjden i skolan minns jag), men samtidigt har jag inte gjort det för den spelar inte heller. Hade en fin i trä jag fick av min bonusmormor, älskade den men den gick totalt i sönder en dag när jag tappade den i golvet :( Vill ha en sådan igen och det närmaste jag kommit är dels denna som nog är hemmabygge/liknande och så de i plast, den i plast fick jag av svärmor. Den håller jag ju kär just eftersom jag fick den av henne också. Har kollat på loppisar i Skåne när jag bodde där och en här men har inte hittat någon, såg på Citygross att de säljer sådana i plast... De i trä är ju så stabila och vackra!
 
Jag skulle vila i 10min. De där tio minutrarna blev en 1,5h lång nap :sleep: Nu har jag precis tvingat mig själv att vakna pga kan ju faktiskt inte sova bort havla dagen. Men alltså, kan jag sluta vara så trött?! :banghead:

Har nt hunnit äta lunch heller. Så nu ska jag äta något för jag är hungrig. Vet inte vad jag är sugen på dock 🤔
 
Jag skulle vila i 10min. De där tio minutrarna blev en 1,5h lång nap :sleep: Nu har jag precis tvingat mig själv att vakna pga kan ju faktiskt inte sova bort havla dagen. Men alltså, kan jag sluta vara så trött?! :banghead:

Har nt hunnit äta lunch heller. Så nu ska jag äta något för jag är hungrig. Vet inte vad jag är sugen på dock 🤔
Jag blev överrumplad av panikartat pannkakesug när jag var och handlade. Så för mig blir det pannkakor :d
 
Ja, egentligen kanske jag hade kunnat göra det själv om någon berättade hur (sånt gjorde man ju på träslöjden i skolan minns jag), men samtidigt har jag inte gjort det för den spelar inte heller. Hade en fin i trä jag fick av min bonusmormor, älskade den men den gick totalt i sönder en dag när jag tappade den i golvet :( Vill ha en sådan igen och det närmaste jag kommit är dels denna som nog är hemmabygge/liknande och så de i plast, den i plast fick jag av svärmor. Den håller jag ju kär just eftersom jag fick den av henne också. Har kollat på loppisar i Skåne när jag bodde där och en här men har inte hittat någon, såg på Citygross att de säljer sådana i plast... De i trä är ju så stabila och vackra!
Kan det vara värt att få en liten speldosa monterad i den du redan har, som har affektionsvärde dessutom? Om du ändå lämnar iväg den för ny sladd, tänker jag.
 
Nyss hemkommen från hästarna där jag kämpat med att dra in hösilage i hagen, grannen har inte tid att köra in någon bal förrän på torsdag fm och de hade helt slut nu. Slitit och kämpat med att dra en presenning med foder över frusen lera, fick stanna flera gånger och pusta innan jag fick det innanför trådarna. Antingen måste jag börja styrketräna eller bli fetare så jag har mer tyngd att ta i med, tror jag satsar på styrketräningen faktiskt. Känner när jag lyfter vattendunkarna á 25 kg att jag blivit klenare och fodersäckar á 30 kg svingas inte lika lätt upp på axeln längre. :cautious:

Nu pustar jag lite i soffan, slutarbetat för veckan om jag inte räknar med allt jag måste hinna göra i veckan, bl a plantera vårlökar och besiktiga bilen. Ska åka in till min verkstad för en snabb koll i morgon och tar med mig en påse ägg som muta. 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har haft en del sjukstuga här hemma, vilket innebär mindre öppna förskolan och alldeles för mycket tv för tvillingarna på 1,5 år. Jag...
Svar
8
· Visningar
616
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter Isis med sin regnbågsleksak. Det kändes lämpligt idag när det är Falun Pride.
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
72 786
Senast: Unafraid
·
Svar
2 010
· Visningar
73 232
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 962
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp