Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit tidig lunch, snart dags att klä på mig och knalla till jobbet. Ska hämta ut en bok på bibblan o sen springa ett pass på bandet innan jag börjar jobba :). Men imorrn och den 26e blir det vilodagar :).
 
Roar mig i backarna :D Perfekt temperatur med - 5 men det hade inte skadat om solen kunnat leta sig genom molnen :p

IMG_20191223_113453.jpg
IMG_20191223_113453.jpg
 
Var i stallet vid 9 och fixade min och en stallkompis box som jag lovat innan jag åkte bort till samhället för att hämta upp moster med sin karl och min kusin som hade mellanlandat i Norrköping och tog tåget ut :). Mellanlandade hos oss där de slog in de sista julklapparna och så skjutsade jag dem bort till morfar :). Nu har jag precis ätit lunch, ska dricka lite kaffe innan jag ska fixa med det sista; slå in julklappar, städa av golven, bädda rent och göra julgodis innan jag åker tillbaka till stallet för insläpp; pållan får vila idag när det är (lagom) full fart med det sista :).
 
Haha var inne i närbutiken och när jag skulle betala la jag telefon vid sidan av kassabandet och efter det började mobilen låta som kassan :P. Tack och lov lät den normalt efter omstart haha.
 
Puh! Fick mail idag om att min sista julklapp har anlänt till butiken - i grevens tid! 😅 Ska alltså åka till centrum och slåss med armbågarna den 23 december... :cautious:
Ska ta bussen åtminstone :p
 
Dagens flagellanter? :laugh:
Med uppbådande av stor självkontroll och tack vare att jag vet exakt vad jag vill ha - och var det finns - så var jag ute ur huset igen efter 40 minuter.

Visst, det var en själslig prövning. Men med rätt mindset kan man mentalt flytta sig en bit från skeendet och stilla betrakta liksom. Med litet övning kan man förutse ganska väl när någon kommer att tappa det, flippa ur och bli högljudd eller på annat sätt utmärka sig.:D
 
Med uppbådande av stor självkontroll och tack vare att jag vet exakt vad jag vill ha - och var det finns - så var jag ute ur huset igen efter 40 minuter.

Visst, det var en själslig prövning. Men med rätt mindset kan man mentalt flytta sig en bit från skeendet och stilla betrakta liksom. Med litet övning kan man förutse ganska väl när någon kommer att tappa det, flippa ur och bli högljudd eller på annat sätt utmärka sig.:D

Snyggt jobbat, mkt imponerande! :up:

Edit: Personligen hade jag hellre varit ensam med en hel förskoleklass i en vecka...
 
Hemma från helvetet, aka ICA Kvantum den 23. Psykedelisk känsla förstärktes av Do They Know It's Christmas Time i högtalarna samtidigt som alla sprang runt (inklusive jag) med stora korgar och vagnar för att köpa enorma mängder mat. Nu ska jag städa lite och inte gå utanför dörren förrän imorgon när det måste hämtas ut diverse medicin på apoteket som tack och lov har öppet och jag bor granne med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 937
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
33 34 35
Svar
690
· Visningar
18 932
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 304
Svar
2 002
· Visningar
64 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp