Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit hos världens roligaste tandläkare. Nu skulle vi rotfylla min tand som dog inifrån av någon förkalkning. Jag fick någon kall typ latexduk som fästes runt tanden och hängde ut runt munnen som en läskig manet. 🪼 Kände mig som något havsmonster med massa tentakler runt munnen. Såg typ ut som ett sjömonster när vi var klara och halva mitt ögonbryn, kajal etc var kvar på tandis tröja. 😅
 
Ätit en massa soppa. Mätt som bara den.
Är fortfarande väldigt yr.. Och glukosvärdet är lågt, 3,4 mmol. Antar att det finns ett samband. Men vad kan jag göra mer än att äta liksom.
Sitter på övervåningen nu och hade egentligen tänkt klippa delar till ett par byxor. Men jag tror inte jag kommer upp igen om jag ska krypa runt på golvet..
 
Lagar någon form av mat. Som tur är är jag bättre på matlagning än bakning... Har rotfrukter i ugnen i alla fall och har gjort en liten sallad, ska steka kött och göra en slags ädelostsås. Sugen på bea men har ingen hemma och DET kan jag inte göra själv.

Har varit ledig från jobbet också i dag. Skönt med en extra dag!

Spionen har varit på playdate i dag och tyckte att det var kul. Ligger nu på ballen och vilar. Hoppas han är trött i morgon också när jag inte är hemma ;)
 
Har bestämt mig för att skriva en snäll liten lapp till grannarna och be dem om att dämpa ljudnivån liiite under nätterna. De väcker både mig och sambon regelbundet vilket ju känns sådär. Ska äta frukost och fundera på hur jag ska uttrycka mig för att inte framstå som otrevlig eller så.
Jag brukar gå ner till mina grannar, som lämnar dörren öppen på sin lägenhet ut till trapphuset och skriker på varandra så högt att dom inte hör att man knackar, sen smäller jag igen dörren och ringer störningsjouren. :angel: Är inte så bra på att vara trevlig mot folk som lever rövare på vardagsnätter. Det bor tyvärr 4 vuxna män i samma lägenhet och det räcker med att dom pratar livligt för att väcka hela huset.
 
Jag brukar gå ner till mina grannar, som lämnar dörren öppen på sin lägenhet ut till trapphuset och skriker på varandra så högt att dom inte hör att man knackar, sen smäller jag igen dörren och ringer störningsjouren. :angel: Är inte så bra på att vara trevlig mot folk som lever rövare på vardagsnätter. Det bor tyvärr 4 vuxna män i samma lägenhet och det räcker med att dom pratar livligt för att väcka hela huset.
Det skulle inte jag heller vara. Mvh den som ringer polisen med jämna mellanrum pga rutorna skallrar pga epa nissar. :angel::angel::angel:
 
Det är helt magiskt hur hästarna påverkar på ett bra sätt.
Trött när jag vaknade, stressad under dagen, kunde knappt hålla mig vaken på väg hem, slutkörd när jag åt lite innan jag körde till stallet.

Nu är jag här och lugnet har infunnit sig i kroppen. Märker först nu när alla muskler slappnar av hur spänd jag har varit under dagen. Är dessutom världens lyckligaste för jag ska få rida drömhästen :love:

Mao... Jag är på Ridskolan och ryktar min drömhäst.
 
Ligger i soffan framför otecknade Lilla Sjöjungfrun. Funderar på att träna och köra lite yoga för att kicka igång kroppen men soffan är skönare än golvet :angel:
 
Pluspoäng på att kaminen har bestämt sig för att skärpa till sig igen, efter ett par dagar när det knappt gick att tända den... :up: Kanske var det för att jag fjäskade med att rengöra luckorna och sota den inuti... :D

Minuspoäng för restskatt. Men det var bara på ca 1400 kr så det är ingen större katastrof i alla fall (även om man ju faktiskt tycker att skatten man har betalat under året BORDE vara tillräcklig... ;) ).
 
Ätit en massa soppa. Mätt som bara den.
Är fortfarande väldigt yr.. Och glukosvärdet är lågt, 3,4 mmol. Antar att det finns ett samband. Men vad kan jag göra mer än att äta liksom.
Sitter på övervåningen nu och hade egentligen tänkt klippa delar till ett par byxor. Men jag tror inte jag kommer upp igen om jag ska krypa runt på golvet..
Ta en kaka,godiz,glazz
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått melatonin utskrivet. 3 mg. Jag förstår inte varför då jag inte tycker jag har så stora problem med sömnen. Men jag brukar...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 279
Senast: Rosett
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 062
Senast: Mia_R
·
Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 624
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp