Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har betalat räkningar och är ytterst tacksam över att jag bara har två stycken att köpa julklappar till. Det blir en tajt månad det här.

Jag har egentligen noll... förutom Secret Santa :D Men hittar jag något kul till särbon blir det något till honom. Han vill egentligen inte ha något, jag tror faktiskt han på allvar bara vill ge bort presenter.

Min julklapp från honom är sista "avbetalningen" på hushållsassistenten :rofl: Han köper något större (ofta till huset som jag inte har råd med) och så får det vara present några födelsedagar/jular. Inte så romantiskt kanske men det passar oss båda bra. Mindre ej nödvändiga saker är det bättre att jag köper åt mig själv, vi har inte riktigt samma smak... :laugh:
 
Laddar för ytterligare en dags stängseldragande :banana:
Vi hann hälften igår, blev avbrott pga hösilageleverans. Till nästa leverans SKA jag ha en palldragare, men den här gången fick vi lägga balarna på fel sida och rulla in dem. Inte optimalt att förvara dem så, jag vet, men det får gå för denna gång. Nu klarar vi oss 3-4 månader iaf, så hinner jag spana på begagnade palldragare och samla pallar under tiden :D
Någon hade fö satt i sladden till aggregatet medan vi jobbade me staketet. Det märktes inte.. Elrep som bar genommurkna, totalt sönderrostade grindisolatorer mm. Så jäkla skönt att få det gjort även om stallet inte officiellt är mitt förrän nästa vecka. De flesta stolpar är ok iaf, det underlättar mycket. En del behöver bytas och vi har fått klubba ner en del, men det är ju mer normalt.

Åh så skönt att få sådant där gjort! Det är inte roligt men när man tittar ut över fint stängsel känns det bra :up:
 
Det har hänt jättemycket, den som fungerar bäst på mig nu är väldigt ny. Plus att om min sjukdom är väldigt aktiv var hans en halvt inriden arabhäst i fullt sken...

Vi är ju fortfarande vänner till den familjen och änkans ögon när hon fick veta vad det var för fel på mig... usch.

Ja, men då har du ju åtminstone bättre utsikter än så. Även om det suger. :heart

Var det lång tid efter?
 
Nojar sönder efter att ha loggat in på mina sidor hos Sveland och där står bara två av djuren med.. inte den dräktiga, inte den gamle.. undrar om deras system krånglar eller om nån gjort nåt väldigt, väldigt dumt.. Känns inte kul att vara osäker på om en väldigt dräktig tik har försäkring eller ej :nailbiting: Anledningen att jag loggade in var att de av nån anledning inte skickar ut livförsäkringarna etc i pappersform så jag ville se att det såg ok ut.

Nu måste jag vänta tills imorgon på besked :arghh:
 
Nojar sönder efter att ha loggat in på mina sidor hos Sveland och där står bara två av djuren med.. inte den dräktiga, inte den gamle.. undrar om deras system krånglar eller om nån gjort nåt väldigt, väldigt dumt.. Känns inte kul att vara osäker på om en väldigt dräktig tik har försäkring eller ej :nailbiting: Anledningen att jag loggade in var att de av nån anledning inte skickar ut livförsäkringarna etc i pappersform så jag ville se att det såg ok ut.

Nu måste jag vänta tills imorgon på besked :arghh:
Vi hade ett sto som försäkringsbolaget tappade ort. Upptäcktes efter ett par år. De erbjöd oss att betala de borttappade åren.....
Vi sa nej och de skrev in henne i föräkringen igen utan vidare krångel.
 
En fråga? om ni vill ha en lampskärm vilken av dessa färger föredrar ni? gul, blå, klar eller mörk grå?
Gul: Inte min färg alls (tänker bara påsk men kan vara riktigt snyggt i rätt hem)
Blå: favoritfärg gärna mörkare eller lite grå/mörk. Ljusblå= inte jag.
Klar: transparant? Ofta snyggt och passar med allt, skär sig aldrig, smidigt färg enligt mig på det viset.
Mörk grå: Min färgskala, smidig på samma vis som klar.

Svårt med färger allt beror ju på vad man har i övrigt, här är det mest kaos med inslag av möbler och dammråttor i alla de gråa toner :o
Dock är jag en fegis,kör hellre på smidigt och undviker att det inte går att matcha enkelt med risk att det skär sig än tar i med pigga färger.
Även fast jag kan sucka över dom som törs ha det hemma och kläder osv.

/hallonsaft fegis.
 
Söndag fm. Endast på Fridhemsplan. Gick just förbi en snubbe som samtidigt medan han gick rakade sig själv med en batteridriven rakapparat. När han såg mig utbrast han: ”kvinnorna borde ha två röster i riksdagsvalet, någon jävla ordning får det vara”.
 
Har städat i mitt rum. Packat medicinlådan. Gjort vattenbyte på karet. Ska ta lunch nu. Sedan läsa lite under täcket i sängen.
Baka lite i em.
 
Söndag fm. Endast på Fridhemsplan. Gick just förbi en snubbe som samtidigt medan han gick rakade sig själv med en batteridriven rakapparat. När han såg mig utbrast han: ”kvinnorna borde ha två röster i riksdagsvalet, någon jävla ordning får det vara”.
Vilken skön snubbe :love: . Det var en uppfriskande motsats till stofilen jag såg förra veckan och som inte ansåg att kvinnor skulle ha rösträtt alls.
 
Bokfört lite. Vart lite seg så det fanns poster sen oktober att bokföra :o Letat reda på en dragkedja som farmor behövde och lagt den i en påse som jag ska skicka ner till henne.
 
Sitter och dricker kaffe, läser bloggar och funderar på om jag ska färga håret eller ej.. Kan inte heller bestämma mig för om jag ska klippa av allt igen eller inte. Är bara inte nöjd med mitt hår just nu!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hade velat resa utomlands i februari eventuellt då jag har något att fira. Men sportlov innebär ofta dyrare resor och då vi inte har...
Svar
13
· Visningar
682
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 202
Senast: Wille
·
Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
488
Senast: Tranan
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 664
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp