Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att fokusera så på huruvida pulsen går upp eller ner, gör garanterat att pulsen blir högre. :)
Fast det är inget jag känner igen sedan tidigare och jag har haft hyfsad koll på hur jag brukar ligga. Förut har jag alltid haft väldigt låg puls (bottennotering 41 slag per minut, normalt runt 50-55) och jag har med svårighet kommit upp i en puls på över 60. Det har krävts fysisk ansträngning för att få hög puls. Nu ligger min vilopuls på 74-77. Det är inte normalt för mig.
 
Fast det är inget jag känner igen sedan tidigare och jag har haft hyfsad koll på hur jag brukar ligga. Förut har jag alltid haft väldigt låg puls (bottennotering 41 slag per minut, normalt runt 50-55) och jag har med svårighet kommit upp i en puls på över 60. Det har krävts fysisk ansträngning för att få hög puls. Nu ligger min vilopuls på 74-77. Det är inte normalt för mig.

Nej, men det är inte så underligt i och med ökad stresskänslighet (låter det som) osv. Och eftersom att du tidigare haft låg puls när du haft koll, så måste det ju kännas stressande att ha en högre? Jag tänker att det måste bli lite av en ond cirkel.
 
Nej, men det är inte så underligt i och med ökad stresskänslighet (låter det som) osv. Och eftersom att du tidigare haft låg puls när du haft koll, så måste det ju kännas stressande att ha en högre? Jag tänker att det måste bli lite av en ond cirkel.
Kanske. Men jag tror inte helhjärtat på det, eller egentligen ganska lite.
 
Dricker glögg, syr mössor och spishanddukar. Ja, inte allt samtidigt då, men nästan :p Har inte vart något bra ljus ute idag, så får försöka fota ändå nu. Har fuck you mössorna att fota samt lite nya spishanddukar som ska ut i butiken också.
 
Det skiter katten totalt i (förutom då att du borde kommit på hur du delar dig vid det här laget så du kan göra båda samtidigt :p).

De är så söta våra håriga härskare :love:
Haha ja särskilt det där med att hon lägger sig lagom tills kaffet är klart.
Smarta djur det där haha

Gick nyss och nynnade till kom och ta mig långt härifrån med Brandsta city släckers
Jag som inte gillar dansband
Kontrar nu med pour some sugar on me
 
Idag är jag en rosa elefant.
Tittar på Jordskott nyss och känner mest såhär: :nailbiting::confused::arghh:
Dagen har gått fort fast jag inte gjort så mycket vettigt.
Barfota utan strumpor och skor.
Längtar lite till våren. Fågelkvitter, ljuset och värmen. Men det kommer snart. Åren går så fort.
Julen är snart här. Har inte riktigt fattar det. Och det känns lite jobbigt. December är ofta en märklig månad. Mycket glädje. Men också mycket jobb och frustation och massor med stress. Hoppas det blir bättre med bokslutet detta år. Att jag är i tid. Och julklappar. Och övriga förberedelser. Och inte så mycket snö. Utan lagom.

Sockorna är nu på. Vaför går jag barfota??! Vansinne!
Har boxar kvar att mocka och ske rida en häst till.
Pratat med pappa och han verkar må bättre än på länge och fått tillbaka sitt körkort så han var alldeles lyrisk :love:
Har en massa jag BORDE göra. Men en gång i veckan har jag sagt till mig själv att det är ok att skita i precis allt utom hästarna.
Har ändå plockar lite hemma så det ser rätt så fint ut.
Ljusslingor i ena salen och matrummet runt fönstrerna. Det vart precis sån där stämning jag gillar.

Skiter i julgardiner i år. Nån måtta får det va!
 
Nej så behöver det inte alls vara. Generellt blir luftfuktigheten mindre vid lägre temperaturer.


Går att köpa i påse som pulverkryddor men de måste ändå blandas ner i något.

Har finns bade pasar med kryddblandning, men ocksa fardiga forpackningar, typ yoghurt burkar, med dipp. De fardiga forpackningarna ar oftast mycket godare da det ofta ar lite storre bitar av diverse godsaker i dem.
 
Ibland blir jag så trött på mig själv. Försökte betala bussresa via kort och köpet gick inte igenom. Försökte upprepade gånger och visste att jag hade mer än väl täckning på kontot. Försökte med mitt andra (Nordea) kort och det misslyckades också. Blev frustrerad och satt med Skandias kundtjänst via chatt och dividerade. Tills jag plötsligt insåg att jag satt köpgräns för kortbetalningar så lågt det kan gå, och köpt en micro inom tidsgränsen. Så fort jag höjde den lite så gick det perfekt. Ibland blir jag trött på mig själv :banghead:
 
När man går och gråter på gatan för att allt är så skit
Kanske läge att sjukskriva sig
Kan jag hålla masken inför kollegor och elever liksom
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hade velat resa utomlands i februari eventuellt då jag har något att fira. Men sportlov innebär ofta dyrare resor och då vi inte har...
Svar
13
· Visningar
651
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 176
Senast: Wille
·
Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
475
Senast: Tranan
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 590
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp