Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt ute i skogen och datorn krånglar. Lyckat :up:
Behöver hitta en kup (en kabelutsättningspunkt, dvs en liten metallstolpe) någonstans längs en väg och hade gärna kommit åt datorn så jag kan ta fram koordinaterna till den istället för att leta på måfå. Men så länge datorjäveln inte funkar..

Jag surfar Buke under tiden så får tech support ta över.
 
Kollade på fb och ser att det är en man som är försvunnen i kommunen.Känns lite småtrist då kommunen inte tyckte att dom behövde något cevilförsvar och frg då dom hade folk i egna leden som klarade krisuppgifterna och jag har kontrakt med grannkommunen så nu får dom skicka dom kommunanställda på eftersök
 
@Angua Vilken jobbig situation. Önskar jag hade något bra råd att ge dig.

Själv sitter man i kvalet... Fått erbjudaned om en hund, 3-årig Parson Jack russelhane. Lite av min drömhund men och det är ett stort men. Fruktansvärt understimulerad, vaktig och börjat nafsa. 90% beror på understimulans men jag vet inte.... Klarar jag av arbetet med en sådan hund? Har ju tingat en valp som kommer i höst. Vill jag ta mig an denna? Bah! Hatar sånt här.
 
@Angua Vilken jobbig situation. Önskar jag hade något bra råd att ge dig.

Själv sitter man i kvalet... Fått erbjudaned om en hund, 3-årig Parson Jack russelhane. Lite av min drömhund men och det är ett stort men. Fruktansvärt understimulerad, vaktig och börjat nafsa. 90% beror på understimulans men jag vet inte.... Klarar jag av arbetet med en sådan hund? Har ju tingat en valp som kommer i höst. Vill jag ta mig an denna? Bah! Hatar sånt här.
Nä det finns ingen anledning att skaffa sig problem.:idea:
 
Varit ute och ridit bland tusen stickande o bitande insekter. Det sprang en ekorre över vägen och Annie tappade konceptet helt. Där var det bra nära att jag åkte av ;)

Jag har massor med saker jag borde göra men tror jag kryper ner i soffan och bara är en stund.
 
Har inte så mycket saker att klä ut mig med p.g.a. har typ inga kläder.. eller sminkliknande produkter. Får försöka komma lite smått som jag är och i värsta fall får jag leka kittelmonster. Det är jag bra på. Förvisso kanske syrran har bandage hemma, skulle ju kunna bli en elak mumie.
 
Jag har paus i gräsklippningen. Jag insåg ju medan jag drack morgonkaffet idag att jag behövde sätta fart med saker så jag kan åka bort sedan med gott samvete. Förhoppningsvis får jag i ordning på mitt bevattningssystem också innan dagen är slut.

Sen kom en av de söta grannarna förbi och lämnade tillbaka kakformen som medföljde hem till dem då jag gav bort en av de bortglömda tårtorna till dem. Tårtorna skulle ju ha följt med till buketräffen men hjärnan var visst inte inkopplad så de blev kvar hemma. Det är guld att ha sådana grannar som kan rycka in och rädda maten :love:. Nu kommer de få plocka jordgubbar hos mig också medan jag är borta och så får jag assistens med bevattningen.

Pausen är över. Nu ska jag klippa klart.
 
Jag har paus i gräsklippningen. Jag insåg ju medan jag drack morgonkaffet idag att jag behövde sätta fart med saker så jag kan åka bort sedan med gott samvete. Förhoppningsvis får jag i ordning på mitt bevattningssystem också innan dagen är slut.

Sen kom en av de söta grannarna förbi och lämnade tillbaka kakformen som medföljde hem till dem då jag gav bort en av de bortglömda tårtorna till dem. Tårtorna skulle ju ha följt med till buketräffen men hjärnan var visst inte inkopplad så de blev kvar hemma. Det är guld att ha sådana grannar som kan rycka in och rädda maten :love:. Nu kommer de få plocka jordgubbar hos mig också medan jag är borta och så får jag assistens med bevattningen.

Pausen är över. Nu ska jag klippa klart.

Det var ju inte så att vi gick nöd på tårta direkt... ;) Attans va goda fyllningarna var @Klara. Sen kanske inte tårta till lunch är att rekommendera. Fast det var gott. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 574
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: Enya
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 454
Senast: MissFideli
·
Trädgård & Växter Lyckades äntligen idag komma iväg till Ulriksdalsslottsträdgård och har köpt så fina blommor till balkongen. Ska resa bort i morgon men...
Svar
9
· Visningar
442
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Pall till hög säng?
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp