Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att köpa en dressyrsadel. Att ha när medryttaren och jag vill rida samtidigt (två hästar, en sadel i dagsläget). Hittat en billig Stübben, borde jag slå till? Stübben är väl bra märke? Jag har noll koll på engelsk utrustning :o
Hmm då kanske jag måste skaffa nytt träns och tyglar med förstås. Ser ju lite kul ut med dressyrsadel, delade tyglar och stångbett.
Dom är hemska ,hårda o kantiga.
 
Det går alldeles utmärkt att dansa i tex pumps med lägre klack,dom har den sulan som behövs,lite glansig och slidebar.
Jag har stora svårigheter att gå i sånt med klack även om den är låg. Jag håller på att lära mig men jag vågar inte riktigt prova att dansa i det än :p
 
Dom är hemska ,hårda o kantiga.
Ja enligt de flesta men jag red i en dressyrstübben som jag aldrig ville gå ur :love: Hästen älskade den också, det var den enda sadel han slappnade av helt och hållet under och började jobba med ryggen. Jag var med som försöks person på en kurs för sadelutprovare, de plockade fram en sadel som enligt alla skulle passa honom perfekt, han hatade den, vägrade gå framåt och högg i luften :nailbiting: Stübben sadeln menade de var sämre för honom men höll med om att han var rätt tydlig med sina egna åsikter :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 809
Senast: Scata
·
  • Artikel
Hästnyheter I början av veckan ägde FEI Sports Forum rum. Givetvis var FEI:s chefsveterinär Göran Åkerström på plats – för Hippson berättar han om...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
78 79 80
Svar
1 591
· Visningar
44 892
Senast: Sonic76
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp