Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varmvattenberedaren har gått sönder. Ger fortfarande varmt vatten men läcker så det är en pöl på golvet upptäckte jag precis :wtf:.
Tur sambon kommer imorgon. Vi har en ny varmvattenberedare stående i boden, så den ska kopplas in redan imorgon kväll när sambon kommer. Tills dess får jag klara mig utan varmvatten.

Funderar på vad jag ska äta till middag. Har ingen större lust att laga nåt.
 
Hungrig, funderar på att ändå köra några grillade mackor. Med av katten halvt uppäten skinka. Jag spolade bara av den och den äts till middag senare :D
 
Nu är köket röjt, har till och med torkat av köksluckorna OCH städat i skåpet under vasken :up: Blev väldigt "tomt" där nu när alla påsar ligger i en korg och alla papperskassar står vikta i "kompostlådan". Hallen är också städad, så nu är det väl sovrummet och vardagsrummet/syrummet kvar.
 
20992949_10155121455172762_3706256646785756698_n.jpg
 
Huuungrig!
Har varit lång dag idag med tidig start. Pålle badades och byltades in i täcken iom att han frös så han skakade i sommarvärmen. Högblodiga krake!
Nån råttjävel hade ätit upp mitt nya Equiline-täcke och ett Eskadrontäcke och ett billigare hööks. Måttligt glad!
Åkte till vet för att kolla pålles svullna bakben. Har trott lymfangit men blev hippokondrisk och nojade senskada till slut.
Nu kollade vet noga och sa Lymfangit(som killen redan sagt). Men också: "Iom att det är DU och det är DIN häst gör vi ett ultraljud också. Så du kan sova inatt. Ok?"
Tack fru veterinär!
Hon vet hur rent galen jag blir när det är mina egna djur. Tappar all logik.
Är typ på den nivån att jag är stolt över att jag inte grät när jag bokade tid den här gången. Har hänt förr.. ;)
Så senorna är ua och pålle fick medicin mot lymfangiten.
Inatt sover jag gott och imorgon kan vi träna!
 
Jahapp. Så kom varslet idag. Ett antal hundra personer runt om i landet. Vår affär är slut i januari och vi har inte vunnit nästa upphandling så företaget måste varsla.
Vi visste det men det känns i alla fall.
Kanske kan v ro hem affärer med kommuner i närheten men det är ännu osäkert.

Bara att börja se sig omkring efter andra företag.
 
Jahapp. Så kom varslet idag. Ett antal hundra personer runt om i landet. Vår affär är slut i januari och vi har inte vunnit nästa upphandling så företaget måste varsla.
Vi visste det men det känns i alla fall.
Kanske kan v ro hem affärer med kommuner i närheten men det är ännu osäkert.

Bara att börja se sig omkring efter andra företag.

Men nej så jobbigt :down: Jag håller tummarna för att du hittar något :)
 
Jahapp. Så kom varslet idag. Ett antal hundra personer runt om i landet. Vår affär är slut i januari och vi har inte vunnit nästa upphandling så företaget måste varsla.
Vi visste det men det känns i alla fall.
Kanske kan v ro hem affärer med kommuner i närheten men det är ännu osäkert.

Bara att börja se sig omkring efter andra företag.
Skit också. :down:
 
Jag har just varit ute och tranat med Diva och Tate. Diva gar fran klarhet till klarhet. :confused: Oerhort overraskande och nu skrattar mina vanner och sager att hon vantar bara pa nasta tavling att ta fram sina "true colors" igen.:p

Visst ja, jag glomde nastan att visa bilden pa min smorgastarta med skagenrora, agg sallad, och rokt laxrora.

IMG_2985_zpslxi7ir5l.jpg
 
Var tvungen att plocka av nosgrimman på söta brunas träna idag. Han har fått solexem precis där den ska ligga och protesterade kraftigt när jag försökte knäppa den. :down: Men just nu går han så jäkla bra att det inte spelar någon roll. :up: Longerade (nej puckotelefon, inte monterade...) idag och han hade full fokus på mig (nästan) hela tiden. Det har han inte alltid....

20170823_170503.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 074
Senast: Scata
·
  • Artikel
Hästnyheter I början av veckan ägde FEI Sports Forum rum. Givetvis var FEI:s chefsveterinär Göran Åkerström på plats – för Hippson berättar han om...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
786
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp