Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemkommen efter en vända ute med tramshästen i snöre.
Idag har hon visat sig från en av sina sämre sidor. "Nej jag kan iiiinte gå in bland de glesa träden för då DÖÖÖÖÖÖR jag" (inkl stirrande, intensivt flåsande och mesiga försök att vända hemåt), får in henne där efter mycket om och men, korsar en liten väg och fortsätter några meter framåt (med samma attityd hos häst). Tre mountainbikekillar far förbi i full fart på vägen vi precis passerade, dom tittar hon till på lite snabbt men reagerar ingenting, för att sen åter igen stirra på hästätande träd och inte kunna ta ett enda steg framåt.
På vägen hem mötte vi en stor traktor, den var hon också helt obrydd av. Och det här är en häst som bott tre år i de norrländska skogarna...

Men, men, övning ska väl ge färdighet i slutändan hoppas jag. Och det är ju himla praktiskt att trafik av olika slag inte stör henne ens när hon är stirrig från början.

Nu ska jag byta om och bege mig ner på stan med sambon för att äta lunch. Har man tränad på sitt tålamod med fyrbent en lång stund så kan man behöva fylla på med mer energi.
 
Håller på att kopierar över filer till externa hårddisken... I ska komma förbi i em och kolla på min dator, den börjar bli lite seg :meh: Han vill helst rensa den helt, det vill inte jag, för då kommer jag inte komma in nånstans ju! Har en del program som jag inte vet lösenordet på :meh::banghead:
 
Precis hemkommen efter en vända ute med tramshästen i snöre.
Idag har hon visat sig från en av sina sämre sidor. "Nej jag kan iiiinte gå in bland de glesa träden för då DÖÖÖÖÖÖR jag" (inkl stirrande, intensivt flåsande och mesiga försök att vända hemåt), får in henne där efter mycket om och men, korsar en liten väg och fortsätter några meter framåt (med samma attityd hos häst). Tre mountainbikekillar far förbi i full fart på vägen vi precis passerade, dom tittar hon till på lite snabbt men reagerar ingenting, för att sen åter igen stirra på hästätande träd och inte kunna ta ett enda steg framåt.
På vägen hem mötte vi en stor traktor, den var hon också helt obrydd av. Och det här är en häst som bott tre år i de norrländska skogarna...

Men, men, övning ska väl ge färdighet i slutändan hoppas jag. Och det är ju himla praktiskt att trafik av olika slag inte stör henne ens när hon är stirrig från början.

Nu ska jag byta om och bege mig ner på stan med sambon för att äta lunch. Har man tränad på sitt tålamod med fyrbent en lång stund så kan man behöva fylla på med mer energi.

Det är ju fel träd där nere, mysko sörlänningsträd :p :rofl:
 
Funderar på om jag vågar testa sälja några av mina klänningar som jag sytt själv. Självförtroendet är inte på topp så vet inte om jag vågar. Tänk om eventuell köpare blir missnöjd :nailbiting:
Skulle verkligen behöva gallra bland klänningarna och det vore ju inte fel om man kunde få ett bidrag till kommande tyginköp.
 
Funderar på om jag vågar testa sälja några av mina klänningar som jag sytt själv. Självförtroendet är inte på topp så vet inte om jag vågar. Tänk om eventuell köpare blir missnöjd :nailbiting:
Skulle verkligen behöva gallra bland klänningarna och det vore ju inte fel om man kunde få ett bidrag till kommande tyginköp.

Testa på Tradera eller liknande så du slipper möta köparen och med tur går du självförtroendeboost av ett glatt omdöme.
Klart du ska prova, se det som en rolig grej bara :up:
 
Jag har tagit 350 för en bal på ca 250 -280kg .Ska man ta en analys på varje vall så tycker jag det är lite dyrt med tanke på vi inte har så stora fält här utan mest småplättar Själv har jag 6,8 ha och är på 8 ställen och slår
Men jisses! Du tar ju inte betalt utan näst intill skänker bort ditt hö! :eek:
Har ni helt andra priser däruppe eller sponsrar du vänner med foder. I vilket fall kan jag mer förstå att du tänker att det är dyrt under de förutsättningarna. Här är 2.50/kg vanligt när det är storbal.
 
Precis hemkommen efter en vända ute med tramshästen i snöre.
Idag har hon visat sig från en av sina sämre sidor. "Nej jag kan iiiinte gå in bland de glesa träden för då DÖÖÖÖÖÖR jag" (inkl stirrande, intensivt flåsande och mesiga försök att vända hemåt), får in henne där efter mycket om och men, korsar en liten väg och fortsätter några meter framåt (med samma attityd hos häst). Tre mountainbikekillar far förbi i full fart på vägen vi precis passerade, dom tittar hon till på lite snabbt men reagerar ingenting, för att sen åter igen stirra på hästätande träd och inte kunna ta ett enda steg framåt.
På vägen hem mötte vi en stor traktor, den var hon också helt obrydd av. Och det här är en häst som bott tre år i de norrländska skogarna...

Men, men, övning ska väl ge färdighet i slutändan hoppas jag. Och det är ju himla praktiskt att trafik av olika slag inte stör henne ens när hon är stirrig från början.

Nu ska jag byta om och bege mig ner på stan med sambon för att äta lunch. Har man tränad på sitt tålamod med fyrbent en lång stund så kan man behöva fylla på med mer energi.
Hahaha :rofl: så typiskt ston... inte rädda för :devil: själv, men måste kolla om den som håller i snöret menar allvar :p
Jag :love: ston!
 
Det regnar och det regnar rejält!!

Egentligen för hårt för den extremt torra marken ska uppskatta det optimalt men jag slipper vattna ikväll och dessutom har jag kunnat ställa ut fler behållare att samla WC- och grovdiskvatten i.
Är du vattenlös ute på landet? Eller bara "miljövänlig"
 
Hahaha :rofl: så typiskt ston... inte rädda för :devil: själv, men måste kolla om den som håller i snöret menar allvar :p
Jag :love: ston!
Det här är det mest stoiga stoet jag varit med om i hela mitt liv, psyket är för stunden inte särskilt morgantypiskt :p . Sambon har hon ingen som helst respekt för, där går munnen som på en kobra när han försöker säga till henne att göra någonting (typ som att gå in från hagen till stallet...) men så fort dom står still kravlöst är hon en hundvalp igen. Mot mig är hon inte fullt så vass, för där har hon stött på mer motstånd :p .
Men förhoppningsvis ska det blir bra när hon väl kan rikta om den där attityden åt ett annat håll och använda den till något praktiskt för oss som ekipage. Misstänker att mycket nu beror på åldern, brunst strax efter ankomst (den har hon dock gått ur nu) och att hon bara haft en ägare som hon behövt lyssna på förut, då testas det väl friskt för att se vad hon kommer undan med. Det går åt rätt håll nu i alla fall :)

Har dock meddelat uppfödaren till min ettåring att om jag någonsin ska betäcka den här i framtiden så får hon hjälpa mig att noggrant välja en hingst med väldigt tama och trevliga linjer :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
67 063
Senast: Scata
·
  • Artikel
Hästnyheter I början av veckan ägde FEI Sports Forum rum. Givetvis var FEI:s chefsveterinär Göran Åkerström på plats – för Hippson berättar han om...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
786
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
58 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp