Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker tina upp. Ute är det inte så kallt men fem minus och det är tydligen tillräckligt för att jag ska bli isbiten.
Så en stooor kopp te och kakor nu.
 
Det är många föräldrar som håller upp vingarna själva åt ett barn med utvecklingsstörning, det är ju skämmigt att ha ett utvecklingsstört barn tycker dom och så blir det också därefter. Det går bra så länge någon förälder finns kvar och är helt frisk och kan fixa men sen blir det synd om barnet. Istället för att smyga in ett fungerande eget liv med hjälp och stöttning av soc m.fl. så blir det platt fall med dunder och brak när inte föräldrarna finns mera och då är det jättesynd om barnet som kommer i kläm pga. skamkänslorna hos föräldrarna.

Instämmer. Jag har en i min omgivning som inte har diagnos på papper vad jag vet, 50 år gammal, bott med sin mamma hela livet fram tills att mamman dog för några år sedan och då plötsligt inte kunde skydda henne. Allt fungerar ju inte helt bra nu om man säger så.
 
Det är många föräldrar som håller upp vingarna själva åt ett barn med utvecklingsstörning, det är ju skämmigt att ha ett utvecklingsstört barn tycker dom och så blir det också därefter. Det går bra så länge någon förälder finns kvar och är helt frisk och kan fixa men sen blir det synd om barnet. Istället för att smyga in ett fungerande eget liv med hjälp och stöttning av soc m.fl. så blir det platt fall med dunder och brak när inte föräldrarna finns mera och då är det jättesynd om barnet som kommer i kläm pga. skamkänslorna hos föräldrarna.

Hon har ingen utvecklingsstörning utan är normalbegåvad med ett annorlunda tänk och har vissa svårigheter som gör att jag skulle sätta henne inom autismspektrumet. Hon är ojämn helt enkelt och har svårt för att genomföra vissa saker då motivation saknas och har svårt att acceptera att någon annan har rätt men när hon vill något så fixar hon det. Rutinbunden med. Men helt klart är hon under mammas vingar och kommer vara ännu mer nu (pappan var dum i huvudet och numera död). Mamma har stark förnekelse till alla diagnoser utom sina egna krämpor.
Jag fick panik när hon bestämde sig för att skaffa katt för några veckor sen så förstå paniken nu O_o
Men kan inget annat än finnas där, så är det ju bara :heart
 
Hon har ingen utvecklingsstörning utan är normalbegåvad med ett annorlunda tänk och har vissa svårigheter som gör att jag skulle sätta henne inom autismspektrumet. Hon är ojämn helt enkelt och har svårt för att genomföra vissa saker då motivation saknas och har svårt att acceptera att någon annan har rätt men när hon vill något så fixar hon det. Rutinbunden med. Men helt klart är hon under mammas vingar och kommer vara ännu mer nu (pappan var dum i huvudet och numera död). Mamma har stark förnekelse till alla diagnoser utom sina egna krämpor.
Jag fick panik när hon bestämde sig för att skaffa katt för några veckor sen så förstå paniken nu O_o
Men kan inget annat än finnas där, så är det ju bara :heart
Oj då är det ju verkligen illa :(. Jag menar det är ju liiiite mer jobb med ett barn än en katt om man säger.
Jag kan mycket väl tänka mig att du blir en alldeles utmärkt moster.
 
Oj, ja det var ju ingen bra grund lagd för henne, om hon förvägrades diagnos och därigenom rätt hjälp. Men skönt att du finns och kan stötta henne igenom det. :up:

Ja det är väldigt synd men på 90-talet var det skamligt med diagnoser så mamma ville inte och när BUP påpekade våran problematik så sprang hon åt andra hållet. Vi blev remitterade via skolhälsovården och inte via mamma.
Men som sagt kommer jag finnas för henne :heart
(Fick veta att pappan inte vill vara involverad alls som jag misstänkte tyvärr..)
 
Lyckades sova drygt fem timmar.
Grannen kom över så vi har rullat upp en ny höbal, gett hästarna extramat och bytt till tjockare täcken på dem. Jäklar vad de busade när de kom ut i hagen igen, helt galna båda två :D :love:

Nu blir det mat och sen ska jag åka tillbaka till jobbet igen.
Härligt att höra att fina hästar verkar fungera så bra ihop. :up: För visst var det en hel del trassel med tidigare hästar eller blandar jag ihop dig med någon annan nu?
 
Hon kanske tänker adoptera bort barnet?

Oj då är det ju verkligen illa :(. Jag menar det är ju liiiite mer jobb med ett barn än en katt om man säger.
Jag kan mycket väl tänka mig att du blir en alldeles utmärkt moster.

Adoption finns nog inte på kartan.
Ja, ett barn kräver lite mer än en katt :crazy:
Det första jag tänkte när hon berättade om katten var att jag måste ordna en försäkring åt den. JAG liksom O_o :p
Men nu är hon i vecka 18 så det är bara att hänga med i karusellen och stötta henne i sin nya roll som mamma :)
 
Omgång 3 och 4 i tvättmaskinen. Är grymt frustrerad eftersom mannen fortfarande inte mår bra och vi därmed inte gjort något alls idag :crazy:
Skulle egentligen ta ut granen i morgon men funderar på att göra det i dag och sedan ta ett riktigt varmt bad.
 
Adoption finns nog inte på kartan.
Ja, ett barn kräver lite mer än en katt :crazy:
Det första jag tänkte när hon berättade om katten var att jag måste ordna en försäkring åt den. JAG liksom O_o :p
Men nu är hon i vecka 18 så det är bara att hänga med i karusellen och stötta henne i sin nya roll som mamma :)
Hoppas hon isf förstår vilken tur hon har som har en syster som dig :heart
 
Fått i mig dagens första mat nu för har inte pallat äta helt enkelt tidigare pga allt idag.
Nu ska jag riva 2 väggar med kofoten så kanske får ur mig lite känslor på kuppen :up:

Katten ger mördande blickar idag med :laugh:
Fel lunch igen tycker hon :p
 
Ligger i sängen med min ryggvärmare och katten bredvid mig, medan mannen fixar tvätten och handlar middag. Jag ska ju vika all tvätt senare så måste vila upp mig. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
59 609
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Amha
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
720
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 194
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp