Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl:



Min håller sig så länge han bara kan men dyker det upp en inbjudande hög ställer han sig där :angel:
Min första egna häst var en nordis som vägrade kissa inne. Höll sig tills hon kom till hagen men då kom en flod. Himla praktiskt.

Och var vi ute och red så kunde hon inte kissa på vägen. Mer än en gång har jag kommit travande i balaserat tempo längs en byväg och i nästa sekund farit huvudstupa in i skogen för att hästskrället fick syn på en lämplig stig in i kissalandet/skogen. Gick ju inte att bli arg - oftast fick jag mest skrattkramp.
 
Min första egna häst var en nordis som vägrade kissa inne. Höll sig tills hon kom till hagen men då kom en flod. Himla praktiskt.

Och var vi ute och red så kunde hon inte kissa på vägen. Mer än en gång har jag kommit travande i balaserat tempo längs en byväg och i nästa sekund farit huvudstupa in i skogen för att hästskrället fick syn på en lämplig stig in i kissalandet/skogen. Gick ju inte att bli arg - oftast fick jag mest skrattkramp.
Men vilken härlig personlighet! :love::rofl:

En enda gång under de snart 13 år jag haft min har han kissat med mig på ryggen. Minns speciellt en träning där han under avslutande skritt gick och droppade så jag hoppade av och spände upp gjorden. Inte tänkte han kissa så vi gick ut på gräs (kortklippt) och det var inte heller bra så till slut lastade vi honom - och då kissade han. Vi hade nämligen spån i transporten = stänkte inte :meh::rofl:
 
Fått hjälp med matten av sambon. Det går ok när han hjälper, men så fort jag inte har hjälpen skiter det sig. Båda inte gott för provet på tisdag :down:.

Nu blir det sen middag, orkade faktiskt laga mat igår istället för att bara ta färdigmat från frysen, så idag blir det egen matlåda.
 
Älskar att lokförare, ombordare, städ, och tågklarerare har varsit meme-konto på instagram :laugh: igenkänningsfaktorn är hög! Dedikerar denna från tklmemes till @Marita73 och @Tranan :D
26325559_755072751352945_7233297634583117824_n.jpg
 
Senast ändrad:
Bakat klart. Hade linfrö i degen den här gången och är väldigt nöjd, de blev lite mer stuns i frallorna. Brukar få dem något för lösa, men detta blev bra. Alltid lite mer känsligt med glutenfritt.
Hållt styr på fingrarna och bara ätit en varm, med mycket smör :d:love:
 
Surfar istället för att sova.
Måste gå upp tidigt imorgon för jag ska till familjeplaneringen på stora sjukhuset i staden för att skriva papper på att jag vill bli steriliserad och förstår vad det innebär. Frågan är om de kommer tro att jag är knäpp eftersom enda avkomman är tillverkad på samma sjukhus i ett provrör :p
 
Blev lite småhungrig då magen skriker och klagar .Då jag inte äter som jag ska då jag känner mig mer eller mindre deprimerad hela tiden och inte känner just någon hunger .Igår blev det fem kycklingvingar och lite ris och idag pannkakor mitt på dagen .Ska kolla om det finns något ätbart i kylen .Skulle inte tro att det som tanterna sätter i sig är ätbart som vanligt men luktar inte allt för illa som det brukar göra med deras pastor .Äter dom bläckfisk så går det inte att vara i huset utan att ha mask på sig för stanken
 
Jag hittade en kille på Facebook som jag var dökär i som 14-åring. Han gick på min kompis skola. Nu är han 41 år gammal och fortfarande skitsexig. :d Jag dog lite inombords när jag såg honom. Hade glömt av att han fanns och där dök han bara upp helt plötsligt.

Ville bara få ur mig snyggchocken! :angel:
 
Inne i härliga värmen! Eldat massor i dag och det känns riktigt behagligt inne. Ute är det minus 12, egentligen inte så farligt men tycker det tar mer tid och mer på kroppen att vara ute i flera timmar i många minus än då det är mildare ute.

Väldigt trött helt plötsligt.
Trött. Tröttare. Tröttast.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 166
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 470
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp