Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev lite småhungrig då magen skriker och klagar .Då jag inte äter som jag ska då jag känner mig mer eller mindre deprimerad hela tiden och inte känner just någon hunger .Igår blev det fem kycklingvingar och lite ris och idag pannkakor mitt på dagen .Ska kolla om det finns något ätbart i kylen .Skulle inte tro att det som tanterna sätter i sig är ätbart som vanligt men luktar inte allt för illa som det brukar göra med deras pastor .Äter dom bläckfisk så går det inte att vara i huset utan att ha mask på sig för stanken
Bläckfisk tycker jag är jättegott! Men har aldrig lagat något sådant själv. Luktar det illa alltså? Hur gör de? kokar bläckfisken?

Ta och försök få i dig nånting ätbart nu.
 
Kaffe, cigg, godmorgon, jobb om 45 min...

Sambon går in på sin andra vecka jobb nu efter rygg-ontet. Han har varit 3ggr till kiro/fysio mannen och ska besöka 'den riktiga' fysion på torsdag.

Själv är jag less på människor. Jag kan ju bara förklara SÅ mycket för nån men folk lyssnar inte och sen kommer dom med den ena cry-storyn efter den andra när jag berättar att de har brutit mot reglerna så deras deposition kommer inte återfås :banghead:

Jag hatar konflikter! Jag vill inte ta deras pengar.

Vi har 7 punkter på vårt hyreskontrakt (hyrbil) varav nr 1 säger "kör inte förbi den beachen".
Vi har en karta och kryssar på för att visa "kör inte längre än till den här beachen" samt A4-stora foton som visar hur vägen och skyltarna ser ut och "när du kommer hit, parkera på parkeringsplatsen här, kör inte längre".

2h senare 'ding ding" gps alert i telefonen. Dom har kört förbi beachen/parkeringen :banghead:

Vad är det för fel på folk?
Varför får man inte köra där??
 
Kaffe, cigg, godmorgon, jobb om 45 min...

Sambon går in på sin andra vecka jobb nu efter rygg-ontet. Han har varit 3ggr till kiro/fysio mannen och ska besöka 'den riktiga' fysion på torsdag.

Själv är jag less på människor. Jag kan ju bara förklara SÅ mycket för nån men folk lyssnar inte och sen kommer dom med den ena cry-storyn efter den andra när jag berättar att de har brutit mot reglerna så deras deposition kommer inte återfås :banghead:

Jag hatar konflikter! Jag vill inte ta deras pengar.

Vi har 7 punkter på vårt hyreskontrakt (hyrbil) varav nr 1 säger "kör inte förbi den beachen".
Vi har en karta och kryssar på för att visa "kör inte längre än till den här beachen" samt A4-stora foton som visar hur vägen och skyltarna ser ut och "när du kommer hit, parkera på parkeringsplatsen här, kör inte längre".

2h senare 'ding ding" gps alert i telefonen. Dom har kört förbi beachen/parkeringen :banghead:

Vad är det för fel på folk?
De tror att de kan skita i alla och vad de säger och tror att de kan komma undan med allt. oftast är de medvetna att de bryter men skiter i allt.
 
Bakat klart. Hade linfrö i degen den här gången och är väldigt nöjd, de blev lite mer stuns i frallorna. Brukar få dem något för lösa, men detta blev bra. Alltid lite mer känsligt med glutenfritt.
Hållt styr på fingrarna och bara ätit en varm, med mycket smör :d:love:

Vad använder du för recept??
 
@åke

Ah, skulle nog ha skrivit det för den nyfikna :up:

Vägen är helt förstörd med stora och djupa "hål" i, då det är en privat (men övergiven och tillåten att köra på för allmännhet) väg.
Dvs, inget vägunderhåll från varken kommun eller den som äger vägen.
Hålen är så pass djupa så även våra jeepar slår i undertill om man råkar köra snett.

För mycket skador på våra bilar med andra ord.
Jag visar på karta och talar om och varför direkt för mina kunder så de vet förutsättningarna innan de skriver på och betalar.
Jag berättar även att andra företag låter deras bilar gå hela vägen och om det är det de vill så hänvisar jag dom gärna dit :)

@Tranan

Du har helt rätt. Ovh faktum är att vi HAR gps i alla bilarna och det berättar vi också samt att det står i hyreskontraktet samt klisterlappar i bilarna som säger "gps tracked".

Jag tror folk tror att det är bullshtt och tänker "men vem skulle få reda på om jag kör lite längre på den här vägen. Vi är ju ute mitt i ingenstans"
 
Borde sova men fastnade framför -Ett fall för Frost på 7:an.
Gillar den och blir alltid fast till klockan 2 , suck.
 
Herregud, har aldrig reagerat så här på lergigian. Åt lite (mat alltså inte mer lergigian) och somnade om igen. Vaknade just. :crazy:
 
Även med gemensamma barn inblandade? Jag får höra så olika saker hela tiden men förstår min vän som inte vill börja planera för ett bröllop innan den tilltänkta maken är skild.

Med barn är betänketiden 6 månader om det inte finns bevis på särlevnad, men då måste båda gå med på det. Eftersom den ena parten inte vill skiljas bestämmer tingsrätten betänketiden, vilket brukar vara sex månader som minst och högst ett år.

Du kan läsa vidare under länken för betänketid och fullföljd. I det scenariot som råder så gissar jag på att det tar sex månader om ansökan om stämning skickas in nu.

http://www.domstol.se/Familj/Skilsmassa/
 
Det kom nog mest som en överraskning för båda att det dels tar såpass lång tid och dels att fd tjejen för allt hon kan för att förstöra för dem.

Fast sex månader är väldigt kort tid, tycker snarare att vi ska vara glada att min inte kan tvinga personer att vara gift med dig även när du inte vill i Sverige och att processen är så enkel och kort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och har ohyggligt gulligt sällskap medans jag gör det:
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
67 180
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 470
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att ta ansvar för sitt eget beteende är avgörande, vilket kräver att man verkligen lär känna sig själv. Självkännedom ger en känsla av...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp