Bukefalos 28 år!

Vad görs? Del LXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon håller min hand :love:
20180204_103029.jpg
 
Var iväg hela dagen igår så idag är planen att göra ingenting. Kanske en promenad om jag orkar och hinner innan maken åker till jobbet senare men annars har jag inget planerat.
Tänkte fortsätta städprojektet men det lockar icke! :meh:
 
Det är helt fantastiskt väder ute! En riktigt fin vinterdag!

Min mamma kom igår så idag tänkte vi åka till ett naturreservat där de har skidspår. Jag har gjort dubbel sats med pannkakor, grädde och rabarberkompott. Ska bara göra lite varm choklad och kaffe sen är det som i gamla tider :D

Jag har inte åkt skidor på x antal år så detta blir intressant. Dessutom är skidorna i sommarhuset eftersom de inte fick plats i bilen på väg hem och sen blev de kvar där.
Pjäxorna är dock här.
Det finns några gamla skidor här på vinden, så tanken är att de ska få se lite dagsljus och vilken dag passar inte bättre än denna?!
 
Nu har det spridit sig att jag har ett fågelbord så nu har jag mycket fåglar här och katten har fullt upp med fågelskådning . Men katten har fått förstoppning så jag funderar på hur jag ska lösa det
Messmör räcker med en liten klick på ca en halv tesked antingen blandat i maten eller bara om kisse tycker om det eller i nödfall i spruta blandat med vatten.
Jag har alltid det hemma till Pälsfröken.
 
Skedde ett mord i min lilla håla igår. Stämmer allt så vet jag vem den mördade var. Tragiskt i vilket fall vem det än handlar om!
 
Sitter och funderar över vad jag kan använda för hashtag till mina pysselprylar. Vill kunna hitta dom smidigt på t.ex. instagram utan att det blandas med massa annat, så en tagg är ett måste. Men vad? Det ska funka till allt från syprojekt till hästpannband via julkort ungefär. Mitt enda förslag är en svengelsk blandning av mitt efternamn och ett ord (som på ren engelska skulle bli Check This), men det blir helt obegripligt för folk som inte kan svenska (vilket ju är rätt många på instagram)
 
Snart är det vinterstudion och 14:30 världscuphoppningen i Bordeaux.
Jag har sagt det förut flera gånger och jag skäms inte att säga det igen, söndag man ska helga vilodagen och det lär jag göra utom att jag ska åka skidor och hoppa :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 199
Samhälle Så var det dags för den årliga plågan och ångesten hos våra fyrfota vänner över det helvete som fyrverkerier innebär. Hur förbereder ni...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
5 635
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 748
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
14 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp