Vad gör vi nu då? Del LXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma och sjuk. Ynklig och febrig och till råga på allt dängde jag en hel dörr över vänster stortå när jag skulle gå ut ur badrummet. Jag borde alltså inte få vara ensam när jag har feber ;)

Hade sett fram emot att gå och lyssna på Ane Brun på Liseberg ikväll men det lär ju inte hända eftersom jag knappt kan resa mig upp utan stöd. Bah!

Nu har jag i alla fall slängt in en fryst lasagne i ugnen och jobbar stenhårt på att inte somna medan den är igång. Watch this space!
 
Hemma och sjuk. Ynklig och febrig och till råga på allt dängde jag en hel dörr över vänster stortå när jag skulle gå ut ur badrummet. Jag borde alltså inte få vara ensam när jag har feber ;)

Hade sett fram emot att gå och lyssna på Ane Brun på Liseberg ikväll men det lär ju inte hända eftersom jag knappt kan resa mig upp utan stöd. Bah!

Nu har jag i alla fall slängt in en fryst lasagne i ugnen och jobbar stenhårt på att inte somna medan den är igång. Watch this space!
Krya på dig.
Här är det fult väder idag. Det gör inte så mycket då jag ändå har suttit i bilen ett dygn och jag ska försöka vila och ta det lugnt idag. Väntar på två st som ska komma och hämta kräftor. I kväll blir det smörgåstårta då gubben fyllde år igår.
 
I kväll blir det smörgåstårta då gubben fyllde år igår.

Smörgåstårta :d

Om jag spinner vidare på ätandet så ska jag ikväll baka dessa kakor:
IMG_3103-1024x760.jpg


Dessutom har Hemmakväll fått in de två nya Plopp-smakerna (Polka och Saltkola) samt Estrellas nya chips (Grill&cheddar) så jag ska dessutom dit en sväng :d
 
Humöret har vart lite sådär idag. Igår hade jag stopp i ett handfat igen (redan haft det en gå för några veckor sen) och idag när jag kom dit igen hade nått jävla rikspucko lämnat kranen rinnande :banghead::rage::rage::turd: så jag hade vatten på hela golvet och det hade runnit ut i transportgången där truckarna körs. Måttligt road och skrev två bitska sms till arbetsledaren, för att hen omgående fick skicka ut någon och fixa det (jag felanmälde det igår så trodde det skulle vart fixat till idag) och sen när jag såg att vattnet rann undan men väldigt sakta och det blev "stopp" igen så fort man slog på kranen, så fick hen ett till sms där jag skrev att är det redan fixat går dom komma tillbaka och göra ett bättre jobb :meh:
Sen ran det över när jag kom till tvättstugan och det finns inga rena toatrasor, inga verkstadsmoppar, inga långa moppar och dessutom inget medel så jag kunde fylla på mina flaskor. Så nu har arbetsledaren fått "äran" att se gråta av att jag är förbannad och frustrerad :meh:Det är ju så härligt att känslorna har direktkontakt till tårkanalerna :banghead:
Det här med tvättstugan är/har vart ett återkommande problem senaste veckorna :meh:
 
Köpte svartrötter i ett ambitiöst anfall i matbutiken... Nu funderar jag på vad det går att laga med svartrötter, är de bäst kokta eller rostade i ugn? Går de att äta råa? Lämplig krydda? Hittade ett recept med svartrot, parmesan och garam masala, vilket känns lite lagom oväntat. :confused:

https://www.ica.se/recept/parmesangratinerade-svartrotter-917/
Bara ätit svartrot en gång och då var de kokta, och sen marinerade i tryffelolja och inlindade i parmaskinka. Men jäklar vad gott det var :d
 
Vi har fått hem vårt bad :love: Så idag har vi försökt få det på plats, vilket gjorde att maken höll på att tuppa av ett par gånger, bara genom att böja sig och resa sig igen... :nailbiting: Så nu har jag tvingat ner honom på soffan med en flaska vätskeersättning och en påse ostbågar. Vänder det inte så har jag hotat att köra in honom till akuten :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
60 955
Senast: Mia_R
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 079
Senast: Sedna
·
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
30 31 32
Svar
637
· Visningar
16 712
Senast: Asko
·
Svar
2 002
· Visningar
63 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp