Bukefalos 28 år!

Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Samma här. Efter att ha avklarat arabcupen så är det full fokus på Billingeritten!
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Jag lät ta av skorna igår och eftersom både hovslagaren och närmsta Granngården-butiker hade brist på framskor i Bandys storlek så fick han gå barfota. Han och vapendragaren Bento ska få gå på bete (magert bete!) i en vecka medan vi ryttare vilar upp oss på semester inför Billinge :D

Senaste träningen, i 12 km/h, gick oerhört bra och de kändes riktigt fräscha och pigga, så jag hoppas att en veckas vila inte ska göra någon "skada" ;) ...snarare är det väl som sambon skämtsamt brukar säga "vi vilar oss i form" :cool:

...men efter semesterveckan åker skorna på igen och då hinns det absolut med mer träning inför Billinge! (erkänner dock att det känns mycket märkligt att inte rida på en hel vecka... men vi är inte hemma, så det kommer verkligen bli så...!)
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

kl

idag red vi 1.1 mil, det blev väldigt lugnt pga underlaget, men där det gick red vi på.
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Löparen och jag :laugh:
Vi ska vila inför simlångritten ihelgen...:p
// Kram Ros-Marie
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Idag var jag och Migge ute i 1,5 timme och klättrade. Full fokus på Isabergsritten nu :)
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

du är inte ensam att ha full kontroll inför isabergsritten, min son zonny fullt laddad inför ritten.
han har varit ute på en härlig tur i dag på handsome och kunde nu medela att han bara längtar till tävlingen.
skjälv har jag varit ute och sheckat av giggen, han känns nu i form och och hoppas på tur på lördag.
vi bytte klass på¨simlångsritten där det visade sig att vi var det enda 120 km
nationella startande, bytte till 80 cei, hur roligt hadde det varit och tävlat mot sig skjälv?
med giggen i dag vart det en tur ner till fiket, giggen fika i dag blev smörgås socker och morötter, gissa om att han vart nöjd:banana:
mvh anne
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Efter att ha vilat två dagar efter arabcupen var vi ute och skrittade igår i 1,5h. Idag är det dressyrlektion men till helgen planerar jag in en längre tur i lite snabbare tempo. Har ju införskaffat en GPS så det ska bli spännande att testa den.
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Idag har vi lastövat. Eller det är väl synd att säga, lastningen behöver vi inte öve på utan vi övar på att vara i transporten kan man säga. Vilket gått riktigt bra!

Har också masserat och pysslat en stund, det var mycket uppskattat!
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

KL*

Idag red vi dressyr! Det gick bra, även om hon var lite stel och ovillig i början. Vi tränade ju backar i måndags så jag kan tänka mig att hon hade träningsvärk fortfarande.
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

*kl*

Idag har vi varit ute på en drygt 20 km tur. Gick fint, bortsett från all ohyra som snart äter upp oss...
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Tubbe har gått lite skogsrundor i början på veckan , i onsdags va et ute.. Bara 2 grejjer o göra i "läxa" :bump:
Brukar få ett helt papper . Så ja , rätt träning o regelbunden behandlig har verrkligen gett resultat , o hur bra kommer han kunna prestera nu.. känns himla bra!! vilat 2 dar nu efter et , o i helgen blir de en ridtur i skogen o en dag trav på slingan!
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Vi ska ta lungt efter allt som hände Simlångritten.
Hästen ska vila nu ca 10 dagar. Jag ska fotsätt min träning om några dagar.
Sen laddda vi uppp till nästa tävling.
// Kram Ros-Marie
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Idag har vi varit ute på slingriga skogsstigar som går upp och ner och skrittat i 1,5 timme. Väntar på min GPS som borde komma i dagarna :bump:
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

KL

Har äntligen hämtat hästen från betet (29/7) och idag har jag löslongerat och gjort NH-övningar. På tisdag blir det nya skor och då ska vi ut och rida. Längtar så:grin:
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Jag har äntligen lagt vantarna på en ridbar häst! :laugh: Har en tvååring som skall starta CR 2012, men om allt går vägen med nya hästen så kommer vi till start redan nästa år.

Hästen är ett halvblod med främst hoppblod i sig. Hon är cirka 160 cm hög och har tidigare ridits på diverse längre ridturer, så helt otränad är hon inte. Sexton år gammal, men nu har hon varit ledig hela sommaren med förstås minskad kondition.

Själv har jag ju inte ridit på tre år, så jag har också en del att komma igång med. :angel: Planen är att sätta igång lite försiktigt och lära känna varandra under hösten, för att sedan satsa på start i CR i mars/april. :)
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Vad kul att du har fått en ridbar häst! har ju sett din sötnos i någon tråd men det dröjer ju ett tag tills det blir distansträning för den:).
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Ja, jag svävar fortfarande på små moln här hemma. :banana: Det svåra blir bara att ta det lugnt och inte rida för långa sträckor i början. Inte för att jag tror hon blir trött utan för att jag blir det. :crazy:

Imorgon är planen att mjukstarta på ridbanan med lite övergångar och tempoväxlingar. Vi får se hur länge jag orkar... :rofl:
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Idag var jag och Migge ute och busade i skogen och bara hade skoj. Han känns väldigt pigg och fräsch inför Isaberg på lördag, men de där fjärilarna i magen tycks bara bli fler och fler... :p
 
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

Idag har jag och Zari skrittat 50 minuter. :laugh: Jag är ganska mör i ryggen, men annars känns det okej. Zari tycker att skritt (och trav) är överskattat, varför inte galoppera hela tiden. :angel:

Planen är att skritta allt längre sträckor tills vi är uppe i två timmars skritt, då först blir det trav. Givetvis blir det ju lite trav och galopp under dressyrpassen, men inte på uteritterna.

Bonusbild på underverket:

28915451.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har du gjort med din distanshäst idag?

vad roligt med en ridbar häst!

idag har jag ridit en runda på ca 1tim.
det blev ca 7km och det räckte gott och väl i denna värmen :angel:
hoppas det inte blir så här varmt på billingeritten... jag pallar nog inte det :crazy:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 250
Senast: Twirro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 774
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 340
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 835
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp