Bukefalos 28 år!

Vad har du på dig?

kolblakkur

Trådstartare
Efter ett möte igår med en enhetschef så känner jag att jag inte klär mig vuxet! Vi var i samma ålder, men jag kände mig som en tonåring i jämförelse! Har aldrig varit brydd om något sånt här innan, tror det är mycket för att jag faktiskt känner mig som en tonåring fortfarande :angel: Och det avspeglas nog i mina kläder, vilket jag faktiskt börjar tycka är synd. Jag undrar hur jag uppfattas pga mina kläder. Jag går alltid i treggings (alltså "jeans" med resårmidja :angel:) och munkjacka. Hur hade ni uppfattat det? Är det ungdomligt? Är det "soffpotatis"? Kan man uppfattas som lat i såna kläder? Klär jag mig för ungt för min ålder (32)? Hur klär man sig vuxet? Hur klär ni er? Har tusen frågor :)
 
Tänker samma som @Hermelin jag lägger själv inte så stor vikt vid kläder, men det beror ju helt på sammanhanget och vad för klädkod det är i det speciella sammanhanget.
 
Om du alltid, oavsett tillfälle går i det så nja, det hade jag nog tyckt var lite konstigt vid vissa tillfällen medans det i andra är helt okej. Hade jag träffat dig som min bankman, som jurist, som expedit i en affär med dyra kläder eller på en begravningsbyrå t ex. så hade jag tyckt att det var märkligt men hade jag träffat dig som förskolepersonal, fritidsledare eller inom hemtjänsten så hade jag tyckt att det var en helt okej klädsel.
 
Jag går alltid i treggings (alltså "jeans" med resårmidja :angel:) och munkjacka.
Haha jag har gått med luvtröja på mig till jobbet en gång (hade inte hunnit tvätta och hade ingenting rent typ) och jag fick SÅ många kommentarer :D. Det är minst sagt ovanligt på mitt jobb och de här definitivt inte vana att se mig i det.

Jag har på mig jeans på jobbet, eller slacks, och så alltid antingen stickad kofta av nåt slag eller en blus eller skjorta.

Jag är 30 :).
 
Nu använder jag vanliga kläder väldigt sällan men har oftast svarta tighta jeans, converse i glad färg och tröja eller teshirt med tryck, ofta något med enhörningar.
Så nej, jag klär mig inte särskilt vuxet, är 31
 
Jag är 37, är alltid klädd i jeans och t-shirt med tryck på samt om det är kallt någon slags luvtröja. Inget konstigt på mitt jobb. Skulle jag komma mer formellt klädd (kavaj eller sånt) skulle folk reagera för att det är olikt mig men vi kan ha på oss precis vad som helst. Det beror ju som sagt på var en arbetar någonstans. Hade jag suttit i någon slags chefsposition eller regelbundet haft möten med högdjur eller kunder av något slag hade jag sett över min klädstil så den funkade bättre i de situationerna men nu spenderar jag dagarna ensam på mitt kontor framför min dator.

När jag jobbade på en firma där majoriteten av de anställda var jurister var min dagliga klädsel prydliga byxor och skjorta. Anpassa klädsel efter arbetsplats helt enkelt.
 
Vad jobbar du med? Det beror ju helt på vilket jobb du har. Dock måste jag erkänna att jag personligen hade tyckt att det sett lite slappt ut :cautious:
Som ngn skrev tänker jag att det kanske ses som normal klädsel i typ hemtjänsten, dagis, personlig assistent etc.
 
Vad jobbar du med? Det beror ju helt på vilket jobb du har. Dock måste jag erkänna att jag personligen hade tyckt att det sett lite slappt ut :cautious:
Som ngn skrev tänker jag att det kanske ses som normal klädsel i typ hemtjänsten, dagis, personlig assistent etc.
Jag jobbar inte, studerar på distans. Men om jag arbetar, så hoppar jag in som usk på äldreboendet i byn. Där är jag inte brydd om vad jag har på mig när jag går dit/går hem. Tänker mest generellt. Kommer att arbeta som administratör/sekreterare sen.
 
Jag kan tycka att det beror på vad för munkjacka spelar in också. Jag har suttit i kundmöten med munkjacka från ex Peak eller andra dyra märken. Är den trasig med hål mjaa.. Då kanske du ska fundera ett varv till.

Fyi så har jag nästan alltid treggins eftersom de sitter skönt för ryggen. Men på överkroppen kan jag ha skjorta, blus, eller liknande.
 
Jag jobbar inte, studerar på distans. Men om jag arbetar, så hoppar jag in som usk på äldreboendet i byn. Där är jag inte brydd om vad jag har på mig när jag går dit/går hem. Tänker mest generellt. Kommer att arbeta som administratör/sekreterare sen.

Jag tror även där att det beror på arbetsplats, inriktning osv :) men alltså "treggings" nej :o

När jag klär ner mig för att typ smälta in (öhm händer inte så ofta :p ) kör jag oftast på en blus/polo gärna i färg, nedstoppad i ett par snygga svarta byxor. Jag har som basbyxor ett par svarta från Rodebjer som sitter snyggt i midjan och därefter har lite vidd i benen. Smickrande för figuren och faller snyggt över ett par högklackade boots eller likn. Kan också ha en kavaj över.
 
Kommer att arbeta som administratör/sekreterare sen.

Jag har jobbat på ekonomiavdelningar där du blev hemskickad att byta om du kom i jeans. Och jag har jobbat på andra ställen där det räcker med hel och prydlig.

Det beror nog mer på arbetsplatsen än på funktionen. Som första ansikte på företaget brukar det dock ställas krav på klädsel, t ex reception eller säljare.
 
Jag började fundera på klädsel när jag började ha praktik inom min utbildning. Jobbar inom sjukvården men ofta civilklädd (uniform/pyjamas är annars fantastiskt! :love: ). Jag är inte klädintresserad alls men vill känna mig klädd. På jobb/praktik blir det därmed jeans, blus/skjorta (inga jätteformella modeller dock utan rätt avslappnade) och sneakers/kängor. Oftast långärmat, både för att det ofta är kallt i lokalerna och för att det av någon anledning känns mer klätt. Har haft knälång klänning vid något tillfälle, men ogillar bristen på fickor. Skulle dock aldrig vara barbent utan har alltid mörka strumpbyxor under.
 
Jag tänker att dte beror på vilken sorts arbete man har och vad man vill ge för signaler.

Jag jobbar på myndighet och måste se lite prydlig ut. Jag har oftast kjol och kofta eller munkjacka.
Säger samma. Det beror verkligen på plats och tillfälle.

Jag har i min ungdom ägt några jeans men fann dem så extremt obekväma och konstiga mot min kropp att jag la av ganska snabbt. Jag har inte alls samma kropp som jeansfabrikanternas modeller.
För mig är de flesta former av jeans en variant av arbetskläder och väldig informella. Luvtröja skulle jag aldrig frivilligt ta på mig och de är för mig (obs mig) intimt förknippade med människor som vill dölja sitt ansikte.

Så signaler.... En person som går i jeans och luvtröja är väldigt nerklädd, klädd för att jobba fysiskt. För mig.

Men så är jag född på 50-talet. :p
 
Jag har jobbat på ekonomiavdelningar där du blev hemskickad att byta om du kom i jeans. Och jag har jobbat på andra ställen där det räcker med hel och prydlig.

Det beror nog mer på arbetsplatsen än på funktionen. Som första ansikte på företaget brukar det dock ställas krav på klädsel, t ex reception eller säljare.
Kommer arbeta inom offentlig sektor/statligt dock :) Men visst, det kommer eventuellt ingår receptionsarbete. Men hur personal i receptionen på vårdcentralen är klädda är kanske inte så viktigt? :) Så länge man är hel och ren? Eller? :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 548
Senast: Lillefrun
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 430
Senast: Mia_R
·
Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 228
Senast: Vogue
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp