Bukefalos 28 år!

Vad har du på dig?

Nu är jag föräldrarledig men i vanliga fall har vi uniform på mitt jobb så den biten är ju rätt självklart klädmässigt. Men på tidigare jobb, kontorsjobb av olika slag har jag haft jeans, skjorta och kavaj.
Din klädsel signalerar för mig en slappis. Ok i vissa jobb som tidigare talare nämnt men skulle aldrig kunna gå klädd så till möte oavsett anledning.
Jag är 26 nu men har klätt mig i jeans och kavaj sen jag fick mitt första jobb som 18-åring.
 
Kommer arbeta inom offentlig sektor/statligt dock :) Men visst, det kommer eventuellt ingår receptionsarbete. Men hur personal i receptionen på vårdcentralen är klädda är kanske inte så viktigt? :) Så länge man är hel och ren? Eller? :)

På de flesta vårdcentralen tycker jag det verkar som receptionspersonalen också bär vit rock, då är ju saken biff automatiskt.

Själv hade jag ju inte satt mig i någon form av fysisk kundmottagning med munkjacka och treggings/leggings, men det handlar mer om att jag inte är den typen av person som bär sådant annat än som myskläder. För mig hade det känns lika fel som att sätta mig i träningskläder på jobbet.
 
Jag tror även där att det beror på arbetsplats, inriktning osv :) men alltså "treggings" nej :o
Treggings kan jag inte kompromissa med. Har en åkomma som ger mig väldiga magsmärtor och jag kan ibland även vara väldigt svullen om magen och det gör väldigt ont om något tar emot. Behöver helt enkelt resåren :)
 
Treggings kan jag inte kompromissa med. Har en åkomma som ger mig väldiga magsmärtor och jag kan ibland även vara väldigt svullen om magen och det gör väldigt ont om något tar emot. Behöver helt enkelt resåren :)

Ok!
Klänning älskar jag annars! Det är mitt mest bekväma plagg!
 
Känner ingen som använder treggings men de jag har sett så har de suttit rätt dåligt. Men jag kanske inte har sett nog många?
Jag tror du ser många som ser ut att ha jeans på sig men som har såna treggings istället :). Jag äger inga själv men har kompisar som har såna som verkar fett bra - fina och bekväma.
 
Kommer arbeta inom offentlig sektor/statligt dock :) Men visst, det kommer eventuellt ingår receptionsarbete. Men hur personal i receptionen på vårdcentralen är klädda är kanske inte så viktigt? :) Så länge man är hel och ren? Eller? :)

Jag funderar på om inte sekreterarna på VC bär sjukhuspyjamaser? I så fall slipper du problemet helt. Annars så tänker jag att det räcker med en lite mer prydlig överdel. Jag hade inte varit bekväm i hoodie vid kund-/patientkontakt.
 
Jag tror du ser många som ser ut att ha jeans på sig men som har såna treggings istället :). Jag äger inga själv men har kompisar som har såna som verkar fett bra - fina och bekväma.

Tänker att de kanske ser ut som jeans om de sticker fram under en längre tröja? I övrigt är jag skeptisk till passformen upptill plus resåren i midjan.
 
Alltså denna tråden har gett mig mycket att fundera över! Helt klart har min magkänsla varit rätt, jag klär mig lite slappt :) Jag har tom gått på arbetsintervjuer i munkjacka :o Och fått jobben, då man inom vården snarare ska vara nerklädd än uppklädd har det väl inte varit så farligt med en munkjacka. Men nu tar ett nytt yrke snart vid, där jag t.ex kan arbeta med administration inom Försvarsmakten, vårdadministratör och chefsassistent. Då måste jag tänka om. Och detta har ni verkligen hjälpt mig med :bow:
 
Skjorta och typ bekväma byxor, från chinosliknande till mer kostymbyxor. Varje dag. Sedan 20 år tillbaka. Hyfsat trist, men liksom inget man behöver ägna mycket tid åt, vare sig i dagligt val eller shopping.

Aldrig slips och extremt sällan kavaj/kostym som många andra kör i min bransch så fort det är kundmöten.
 
Kommer arbeta inom offentlig sektor/statligt dock :) Men visst, det kommer eventuellt ingår receptionsarbete. Men hur personal i receptionen på vårdcentralen är klädda är kanske inte så viktigt? :) Så länge man är hel och ren? Eller? :)

De som jobbar i receptionen på min arbetsplats är alltid snyggt klädda. Snygga byxor eller kjol och blus. Eller skjorta för männen. Det är ju receptionen som möter alla våra besökare och det är viktigt med det första intrycket. Där skulle det inte vara acceptabelt med vare sig t-shirtar eller munkjackor.
 
Efter ett möte igår med en enhetschef så känner jag att jag inte klär mig vuxet! Vi var i samma ålder, men jag kände mig som en tonåring i jämförelse! Har aldrig varit brydd om något sånt här innan, tror det är mycket för att jag faktiskt känner mig som en tonåring fortfarande :angel: Och det avspeglas nog i mina kläder, vilket jag faktiskt börjar tycka är synd. Jag undrar hur jag uppfattas pga mina kläder. Jag går alltid i treggings (alltså "jeans" med resårmidja :angel:) och munkjacka. Hur hade ni uppfattat det? Är det ungdomligt? Är det "soffpotatis"? Kan man uppfattas som lat i såna kläder? Klär jag mig för ungt för min ålder (32)? Hur klär man sig vuxet? Hur klär ni er? Har tusen frågor :)

Höll på att sätta kakan i hakan här.
Munkjacka!? :eek:

Varning! Här avfyras den här fördomskanonen:
De enda jag ser med munkjacka SOM EJ HAR DEN UNDER UPPENBAR FRITIDSAKTIVITET eller vid influensa är typ skolungdomar, personer inom psyk- och kriminalvården (?) och personer som inte jobbar/är arbetslösa/sjukpensionärer. :o

Jag är 31 i år och har på mig huvtröja när jag tränar hund (och det är den enda tröjan som är ren) eller när jag sjuk (och alltså inte går utanför dörren). Har en arbetsplats med hög tolerans och "fri klädsel", men ser inga andra kollegor med munkjacka. Eller jo, en. För mig är det typ som att gå till jobbet i pyjamas. :o

Jag har däremot inga som helst problem med treggings eller leggings, är gärna klädd från topp till tå i trikå ;)
 
Höll på att sätta kakan i hakan här.
Munkjacka!? :eek:

Varning! Här avfyras den här fördomskanonen:
De enda jag ser med munkjacka SOM EJ HAR DEN UNDER UPPENBAR FRITIDSAKTIVITET eller vid influensa är typ skolungdomar, personer inom kriminalvården och personer som inte jobbar/är arbetslösa/sjukpensionärer. :o

Jag är 31 i år och har på mig huvtröja när jag tränar hund (och det är den enda tröjan som är ren) eller när jag sjuk (och alltså inte går utanför dörren). Har en arbetsplats med hög tolerans och "fri klädsel", men ser inga andra kollegor med munkjacka. Eller jo, en. För mig är det typ som att gå till jobbet i pyjamas. :o

Jag har däremot inga som helst problem med treggings eller leggings, är gärna klädd från topp till tå i trikå ;)
:rofl:JAG ÄLSKAR VERSALERNA.
 
Jag har samma kläder på jobbet som jag har i vardagen - dock ej mjukisbyxor. Jobbar som lärare på kommunal skola och tror att man generellt är liberal om klädsel i skolan. Jag kan lätt dyka upp i huvtröja och hundförarbyxor (PING @Blueberry ) utan att någon tycker det är något konstigt. Jag har flera kollegor som nästan alltid är friluftsklädda på jobb. Igår hade jag kortare klänning, svarta leggins och lång stickad kofta. Idag har jag jeans, en lös tunika/blus och en finare kofta över.
Har en manlig kollega som alltid har slitna jeans, urtvättad t-shirt med tryck och munkjacka. I mångas ögon ser han kanske lite.. lumpig ut? Men jag gillar att vi lärare kan se olika ut, tror det är bra för våra elever :) dvs att en lärare inte behöver se ut på ett visst sätt.
 
Höll på att sätta kakan i hakan här.
Munkjacka!? :eek:

Varning! Här avfyras den här fördomskanonen:
De enda jag ser med munkjacka SOM EJ HAR DEN UNDER UPPENBAR FRITIDSAKTIVITET eller vid influensa är typ skolungdomar, personer inom psyk- och kriminalvården (?) och personer som inte jobbar/är arbetslösa/sjukpensionärer. :o

Jag är 31 i år och har på mig huvtröja när jag tränar hund (och det är den enda tröjan som är ren) eller när jag sjuk (och alltså inte går utanför dörren). Har en arbetsplats med hög tolerans och "fri klädsel", men ser inga andra kollegor med munkjacka. Eller jo, en. För mig är det typ som att gå till jobbet i pyjamas. :o

Jag har däremot inga som helst problem med treggings eller leggings, är gärna klädd från topp till tå i trikå ;)

Jag tycker isf att det är lika "illa" att vara klädd i trikå från topp till tå :o
 
Höll på att sätta kakan i hakan här.
Munkjacka!? :eek:

Varning! Här avfyras den här fördomskanonen:
De enda jag ser med munkjacka SOM EJ HAR DEN UNDER UPPENBAR FRITIDSAKTIVITET eller vid influensa är typ skolungdomar, personer inom psyk- och kriminalvården (?) och personer som inte jobbar/är arbetslösa/sjukpensionärer. :o

Jag är 31 i år och har på mig huvtröja när jag tränar hund (och det är den enda tröjan som är ren) eller när jag sjuk (och alltså inte går utanför dörren). Har en arbetsplats med hög tolerans och "fri klädsel", men ser inga andra kollegor med munkjacka. Eller jo, en. För mig är det typ som att gå till jobbet i pyjamas. :o

Jag har däremot inga som helst problem med treggings eller leggings, är gärna klädd från topp till tå i trikå ;)

Munkjackor kan ju förekomma i så många olika former.

Själv har jag nätta munkjackor i velour i fina färger istället för dräktjacka.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 650
Senast: Lillefrun
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 438
Senast: Mia_R
·
Äldre Eftersom jag gillar att låta mina tre barn ärva varandras kläder så har min 6 åriga dotter även de äldre sönernas kalsonger i sin lilla...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 291
Senast: Vogue
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 543

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp