Bukefalos 28 år!

Vad har era hästar gjort i dag?

Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Finns även på Stadium och Intersport för en bråkdel (inte ens 200:-) av vad dom kostar till Häst... Inte aldeles lika men man kan ju köpa 4 för att få mer vikt.
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Nu har jag bestämt att BR ska få en träningsperiod fram till April.

Lägger upp det så att han får lättare ridpass nästa vecka eftersom jag ska på Kurs och Dottern har sportlov!

Sedan kommer jag att varva skritt m tungvagn i backen med intervaller i backen.
Även mkt massage och stretch

Och sen kommer jag att lägga in skritt med lättare vagn och ev banjobb, för att undvika att musklerna "drar ihop sig".

Sen i slutet av Månaden Provlopp.
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Idag har Hagman tränat mina och ikväl blir det lasermannen.
Det är MKT snö här nere i Malmö och jag är rädd för att det blir så på Söndag med när vi ska åka till Danmark, vill inet köra transporten då. Kan man stryka på grund av att man inet vågar köra i dåligt väglag?
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Djurjouren skrev:
Idag har Hagman tränat mina och ikväl blir det lasermannen.
Det är MKT snö här nere i Malmö och jag är rädd för att det blir så på Söndag med när vi ska åka till Danmark, vill inet köra transporten då. Kan man stryka på grund av att man inet vågar köra i dåligt väglag?

Transporthinder?
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Oj vad alla skriver *INTE*:(
Vädret verkar stabilt så nu är kusen badad, flätad i luggen och pussad och nattad efter alla konstens regler. Selen är smord, allt är klart att bara bäras ut i transporten imorgon.

Jag prövar lite utrustningsändringar, Crescendobett och en sån där käk som man ofta ser på franska hästar sån som liksom löper på sidan mer än mitt på och med löpande ringar.

Tanken är egentligen utan käk men jag fegade så jag prövar denna istället. Nackdelen :angel: eller fördelen ;) beroende på hur man ser det med att ha en egen travshop precis bredvid stalldörren är att man lite lätt frestas att tesat en massa saker som man inte skulle ha testat om man inte ägde en travshop...:D

Lycka oss till i varje fall!!!!
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Djurjouren skrev:
Nackdelen :angel: eller fördelen ;) beroende på hur man ser det med att ha en egen travshop precis bredvid stalldörren är att man lite lätt frestas att tesat en massa saker som man inte skulle ha testat om man inte ägde en travshop...:D

Lycka oss till i varje fall!!!!

Själklart!

Och jag har en hel travshop hemma utan att äga en...:angel:
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

*Asgarv*
*hrmf* Ska väl erkänna att min egen sadelkammare var rätt fullproppad även innan jag skaffade butiken :angel:
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Hej eftersom jag knappt har tid att sitta vid datorn + att den är bra seg skriver jag för hela veckan ...

Måndag : vila
Tisdag : långsamt ca 30 minuter.
Onsdag: riden av medryttaren
torsdag : longerad av andra ägaren
fredag .vila
lördag långsamt ca 40 minuter .(trav nästan hela tiden)
söndag .medryttaren ska rida ..premiär i nya ridhuset !!

övrigt har jag en seg 6 åring som gjort ca 9 starter och tjänat 30 300. + att han är 1.66 hög .. Träningstips mottages då jag sldrig haft en sån stor häst....:bow:
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

*KL*
Det gick bra idag, han fungerade och var 5:a på 18,8.
Ändrade på allt inför denna start.

Värmningen idag bestod av att jag två timmar innan start ledde honom en halvtimme. Sen in i boxen och innan jag selade på honom så ledde jag 5 minuter, longerade lugnt 5 minuter och skrittade "av" 5 minuter.

DÅ funkade han. Faan, jag kommer ju att bli smal om jag ska värma honom såhär ju :rofl:

Nu ska jag åka på semester i 10 dagar. Pållarna ska bara få gå i hagen och ha det bra under tiden, mata-mocka-hagen typ...
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

idag var vi i ridhuset och red lektion i dressyr och när vi kom var det ut i hagen igen... lite senare blev det världens snöstorm så då fick han komma in lite tidigare och få massage istället för att vara ute:bump:
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Min Kära lilla ponnyjäkel.:love:
Har fått vare ute och sprungit på rakbanan idag...
Tog det dock lugnt eftersom han inte har några trakter kvar efter vi verkade ner han till mätning.:angel:
Så vi kör på lugnt och stilla och hoppas och ber att han inte får nån böjsena eller överbelastning ..:confused:
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Ja men vad folk börjat svära i trådarna utan anledning... :eek: :mad: Jag vet att jag är gnällig men jag tycker det ser så illa ut om man inte behöver kraftord. Gnälltant. ;)

Då mina för tillfället är konvalescenter så skrittas det i tid och otid...

Söndag: Valacken helkroppsmassage och sedan skritt-tur på 40 minuter i sällskap med tvååringen (också i min träning men mammas gullegris), hade inte han varit med så hade säkert rundan gått 5-10 minuter fortare. :idea: Men det är bara bra, en häst som nyligen lämnat banan behöver träna på att stå stilla också. :p Han är behandlad i ett bakknä även om han märkligt nog inte blir haltare av böjprov än vad han är oböjd.

Stoet skrittades samma runda åt samma håll. Det är den rundan som passar bäst om jag ska hålla veterinärens ordinationer om hur länge de ska vandra på. Hon är behandlad i kota och hovled men min fasta övertygelse är att problemet sitter uppe i ryggen. På tisdag får jag reda på om det är sant eller ej.
Jag skulle väl ha gett upp med henne för länge sen egentligen men efter att ha mist tre stycken på ett halvår så känns det inte riktigt bra att bara ge upp utan att veta orsaken. :(
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Är Bamse verkligen bara 1.66? För jag kände mig som en myra vid honom och jag är ändå 1.70.. jaja iaf.
Jag tror han behöver massor med dressyrarbete, men det verkar som han redan får det?
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Idag vart bamse longerad i ca 20 minuter i djupsnö..men han sparng och kvastade som en tok i ca 18 minuter så lite kul tyckte han nog att det var .han vart bra svettig men inte trött.

Lazio .jag har mätt honom med tummstock och en klinga och då var han 165-166... :) han kanske e 1 70 ??
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Hmm ja.. han kanske bara känns stor. Jag tyckte han var som en jätte varje gång jag red eller körde honom. :D
Eller när jag skulle stoppa i tussarna som han hatade, då var han stor! :crazy:
Haha gick inte ens när man stod på en stol.
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

Igår var det full fart !
Tog semester för att hinna med alla hästar.

Skrittade hingsten i djupsnön en timma ock åkte sedan med honom till en total genomgång till min favvis vet.:love:

Körde stoet 1,2 mil men hon slår ihop så in i bomben får nog bli distanshäst nu :( vi har testat allt !

Gammelguibben kördes 1,2 mil pigg som få !

Nordisen fick galoppjobb tot 6 km och skritt /trav på det!

Shettisen rymde och det var nog med motion för honom !:devil:
/Cetzy
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

*kl*
Igår var vi ute och gick ca 1½ timme med tryckvagnen (trodde att händer och fötter skulle frysa sönder..). Lilleman känns fortsatt fin och jobbar på bra i skritten.:)
Idag blir det hage och imorgon intervaller på rakbanan!
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

*kl*

Måndag: Valacken vila, stoet skrittade samma runda i mörkret. Den går 4-5 min. fortare i mörker för hon är lite mörkrädd. :crazy:

Tisdag: ÅB för båda hos veterinären plus att stoet skulle träffa osteopaten.

Valacken är ren i baksteget, fick en behandling till för säkerhets skull. Boxvila några dagar, sen skrittas igång och börja trava om två veckor. Det passar ypperligt i hans utbildningsprogram.

Stoet är också helt ohalt :banana: :banana: , men osteopaten gav oss lite bakläxa på hur hennes fötter såg ut :o plus att han hittade gamla låsningar som ingen annan hittat i bröstryggen. Han sa att hon var låst i båda kotorna där halskotpelaren svänger.
Hon ska skritta varje dag i en vecka 30-40 min. sen joggas igång och på ÅB om en månad ungefär.
 
Sv: Vad har era hästar gjort i dag?

evis skrev:
Ska du sälja ditt kallblod?
Varför då?
Ja han ska säljas.
Han passar helt enkelt inte till trav... Är inte snabb nog ;) eller så tycker han väl inte att det är kul. Jag tror däremot att han skulle passa bra som ridhäst.. Många säger att han har fin (ridhäst-) exteriör och han är väldigt smart (för smart för att springa?)
http://img.photobucket.com/albums/v442/Salandge/hstarna016.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v442/Salandge/hstarna009.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v442/Salandge/hstarna007.jpg

Han är en riktigt trevlig häst så det känns lite trist men vi vill ju starta våra hästar..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 610
Senast: __sofia__
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 179
Senast: Mezcal
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 703
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Känner mig så rådvill därför slänger jag ut frågan här och hoppas på bra råd från någon (några..?) som kanske har erfarenhet av liknande...
Svar
10
· Visningar
2 239

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp