Bukefalos 28 år!

Vad har ni för Distans planer för 2006???

Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Berga har jag ridit 2 gånger förut och jag gillar verkligen banan.
Däremot så brukar den ligga runt fel datum för mig. Endera folk som fyller år eller så är det något med påsken.

Dessutom kommer jag nog ta första ritten i maj någon gång, kanske man slipper vårregnen :D

Första året Berga gick red vi våra 4 mil i ett evigt regnande, det var kallt... men vad gör man inte för sin sport :D
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Har ni koll på vilket datum fornaboda blir nästa år? :bump:
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Slutet av juni-början på juli, beroende på när travet lagt sina tävlingsdagar.
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Jo det blir ju lite hårt. Fem mil är inga problem för mig, men det är klart, med brodden...

Hoburgen är stenhård, nästan bara asfalt och sånt, red 12 mil där i fjol, fast inte med broddar :crazy:

Men en snöritt vore spännande!
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

KESO skrev:
Jag har suttit och spanat på årets tävlingstermin och om det ser ut att vara en liknande nästa år så är detta tävlingarna jag väljer mellan.

Nybygget
Filipstad
Rönninge
Fornaboda
Sörmlandsritten
Rimbo
Karolinerritten
Sydnärke

Vilka av dom här banorna är snälla, vill inte rida banor som har för mkt stigningar i början av terminen.
Så berätta vad ni har för erfarenheter av banorna :)

Nybygget - LÄTT!

Filipstad - som någon sa - mycket sand. Tycker ändå inte den verkar vara så svår. Red inte själv - var groom.

Rönninge - Platt men kan vara krävande underlag, mycket skogsvägar. En utmaningsbana!

Fornaboda - ???

Sörmlandsritten - har endast lag SM, platt bana mycket mysig och trevlig att rida.


Rimbo - Har jag inte ridit, men jag bor i närheten så det är nog en lättriden platt bana med mestadels grusvägar.

Karoliner - Ganska lätt bana, men låååång uppförslut till Billingen. Det är ingen direkt klättring, utan det går bara svagt uppför.

Sydnärke - lätt och trevlig bana!

Camilla
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

vad hittar jag tävlingsesongen för år 2006, har letat men finner ingen
mvh anne
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Jag hoppas att det blir nån distans för mig nästa år. Vill klara två 50 km tävlingar. Men får se hur hästen mår (då 23 år), om han är som idag så är det inga problem.

Årets mål att rida två godkända blev igen då vi var tvugna att strycka oss från Vasaritten och sedan blir det igen Sydnärkeritt heller. Men hoppas vi kommer tillbaks nästa år igen.

/Linda
www.hovar.com
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

cardigan skrev:
vad hittar jag tävlingsesongen för år 2006, har letat men finner ingen
mvh anne

Den har inte kommit ut ännu :crazy:
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Är det nån som vet om Siljan Challenge Ride blev av i år och om den kommer att gå nästa år också? Jag hade så gärna åkt på den. Tycker det verkar vara en väldigt utmanande och rolig ritt även om den inte är en vanlig distansritt (eller kanske just därför? :d ).

/JES
som också efterlyser någon som KAN läsa kartor att rida med OM den blir av 2006!!! (man rider ju i par)
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Spirre ska bli helt frisk i sina leder
Grönt ljus - bara att sätta igång och bygga upp och träna inför nästa år!!

:bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Så nu får vi hoppas att min höft fixar en säsong till... :crazy:

Men målen är dock lågt satta - hitta en styrka och jämnhet på 8-milsritter och ev rida en långsam 12-mil i slutet av säsongen. Högsta målet är att behålla Spirre fräsch hela tiden.
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Vad härligt Camilla. :bump: :bump: :bump:
Hoppas det håller i sig så ni får en ordentlig säsong 2006, det vore väl på tiden. :D
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Jo, det är bra med Queen nu. Var en hudinflammation hon åkt på enligt ordinarie vet på kliniken ( han var tillbaka sista gången vi var in, dvs 2/8 ). Så hon fick vila i 5 veckor och jag har nyss satt igång henne nu. Benet har varit bra, dvs ej svullet eller sårigt på flera veckor nu. Så jag hoppas att det bara var det...

Törrs inte göra upp några planer ännu, för då skiter sig väl allt igen. :crazy:

Såg att du ej kom till start på Ölandsritten. Trist. :(
Bra annars med din pålle?
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Jodå han är bättre nu.Men efter noga koll så kom vi nyligen fram till(med bla vetr)att hovslagaren :mad: vi hade skodde helt fel,ena hoven var mycket lägre än andra tex så det var ant därför han skadade sig från början då han fått spänningar mm av att gå felbelastad.

Bytte nyligen till vår gamla jätteduktiga hovslagare & redan märks skillnad! :)
Men det är ju en omställning för honom & då han varit lite lite mer svullen i benet från & till ville jag inte chansa.

Pigg & galen är han iallafall i hagen så hoppas på att han kommer i form helt till nästa säsong. :d
Men säger som du-man vågar inte planera något i förväg :crazy:

Toppen att Queen är bra nu!! :) Hoppas du kommer iväg på lite tävlingar nästa år!!!
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Jag hoppas, hoppas och HOPPAS att mina kusar bli bra igen så vi kan tävla nästa år. Har saknat det så himla mycket och jag inbillar mig att dom också gjort det. :crazy:
Vill iallafall att dom ska klara av att gå minst 80 km igen!
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Här har du en till som saknar tävlandet. Inte för att mina hästar är skadade - de är de då inte - tvärtom, men min PLÅNBOK har det visst gått hål i för alla pengar har trillat ut :crazy:
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Ja själv är målet att komma igång med treåringen. Han ska bli en säker och trevlig ridhäst men några distansritter blir det ju inte. Gammelstoet ska betäckas och islandshästen motioneras. DW finns inte längre så någon tävlingshäst har jag inte. Men men....

Deli hoppas jag att han kan gå 16 mil med Neywaz nästa år. Vore verkligen skitskoj! Han gick CR träningen igår för Lotta Månsson och fick bara positiv respons på formen.... jipih! Har fått massor med bra övningar för att stärka honom under vintern så det jobbar vi vidare på. Nästa år blir han nog riktigt farlig!

:banana:
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Min valack ska jag försöka ta ut på någon 16 mil nästa år. sen blir det även några 12: or

Mitt sto ska bli mamma nästa år, så henne ska jag bara sätta i kondition så pass att det inte blir så mycket att jobba med över nästa vinter, då hon ska tränas inför tävlingar. Med andra ord. Mycket långsam träning och allt i hennes tempo!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 576
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 339
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 781
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 197
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp