Bukefalos 28 år!

Vad har ni för Distans planer för 2006???

Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Någon som vet NÄR tävlingsterminen kommer ut??
Vill börja planera NUUUU!!! :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Det är arrangörsträff den 16/10 så någon gång efter det borde den komma ut. Tror jag. DK vill väl ha lite tid på sig efter träffen innan den kommer ut.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

knapplån

Ja, jag hade tänkt att debutera i distans!! Har ett varmblodssto på 7 år vid namn Girl (som jag håller på att träna upp så hon ska orka gå några 50km nästa år (Bild: http://www.cezweb.com/stallet/girl2.jpg ). Vet dock inte vilka ritter som är aktuella dvs ligger närmast, har dålig koll på var de olika ritterna ligger (jag bor i hälsingland). Men rimboritten är väl hyfsat nära iallafall (hyfsat nära = sthlm och norröver). Vi ska förmodligen gå en distanskurs i vinter samt ta grönt kort är det tänkt. Tränar för fullt på längre sträckor i kort trav så hon ska orka ordentligt nästa år.

Så, har ni tips på ritter i maj/juni nångång som ligger vid sthlm eller norröver så får ni gärna säga till :)
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Efter en titt på tävlingsterminen 2005 så ser väl rönningenritten, vasaritten och rimboritten mest aktuella ut för vår del. Svegsritten går för tidigt på året, och sen ligger de flesta ritterna lite väl långt bort.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

*lånar*

Förhoppningsvis blir det väl nån PP och CL kanske...men det ska isåfall vara i "rimligt" avstånd (dalarna helst) eller relativt "nära"..
Sen beror det ju på vad som kan passas in med hopp- och dressyr trävlingarna, men någon ritt skulle vara kul att prova!
Någon som har nåt förslag på någon ni tror skulle passa?
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Mina planer för 2006 beror helt och hållet vad jag har för häst. för för tillfället är min häst bara 3 och får då inte startas så det beror helt och hållet på om jag får tag i en bra häst tills dess annars kommer jag vara trogen hinknisse på plats istället ;)
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

OK nu när terminen är klar så har jag drömt till lite!!!
17 april Bergaritten 20 km
13 maj Lilla Vasaritten 20 km
12 augusti Vasaritten 30 km
och sen kanske en 50 km i slutet av säsongen....
*pirrar i magen redan*!!!!!:o
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Texaz skrev:
OK nu när terminen är klar så har jag drömt till lite!!!
17 april Bergaritten 20 km
13 maj Lilla Vasaritten 20 km
12 augusti Vasaritten 30 km
och sen kanske en 50 km i slutet av säsongen....
*pirrar i magen redan*!!!!!:o

Visst säkert... det blir nog:
Berga 20 km - va...är jag redan klar.
Lilla Vasa CR och Vasa 50 km

Hälsning Maja ;)
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Nu är drömmarna och planerna i full gång, de här tävlingarna har jag tänkt besöka, 1:a målet är att få en godkänd 8:a till så att vi kan prova längre sträcka i slutet av säsongen. Men av någon anledning blir det sällan som de första planerna...

Nybygget 8:a
Kinnekulle ?
Rönninge ?
Fornaboda ?
Ekenäs 5:a
Karolinerritten 12:a
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Hej Camilla Nordström!

Distansritt.nu kan erbjuda att sponsra dig 2006, med att betala anmälningavgifterna till de tävlingar som du rider inom Sverige med Delicat, kan det vara av intresse?

Mia
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

OJ!!! *spontan reaktion* :bump: :bump:

Jag skickar mail till dig!! :)

Camilla
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Har också drömt lite:

Nybbygetritten 50 km Cr el. T
Filipstadsritten 50 T
Hökensåsritten 50 T (kanske) Ligger den i Tidaholm?
Ekenäsritten 50 T
Karolinerritten 50 T eller,
Sydnärkeritten 50 T

Så hoppas man på KM i Juli?! ;)

Ska rida lååångsammt....
Blir säkert mindre tävlingar men drömma kan man ju göra.Hoppas mest på att få 2 st godkänd 50 T och att den nya hästen gillar Distans, och håller för det, har bara haft honom i ett halvår.:love:
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Chivita skrev:
Har också drömt lite:

Nybbygetritten 50 km Cr el. T
Filipstadsritten 50 T
Hökensåsritten 50 T (kanske) Ligger den i Tidaholm?
Ekenäsritten 50 T
Karolinerritten 50 T eller,
Sydnärkeritten 50 T

Så hoppas man på KM i Juli?! ;)

Ska rida lååångsammt....
Blir säkert mindre tävlingar men drömma kan man ju göra.Hoppas mest på att få 2 st godkänd 50 T och att den nya hästen gillar Distans, och håller för det, har bara haft honom i ett halvår.:love:


KM kommer att pasas in efter de tävlingar som går i närheten och de ritter som jag har tänkt rida rida.
Men jag skulle kunna säga 20:e augusti som ett exempel.
För jag fick väl förtroendet att fortsätta hålla i KM:confused: :smirk:
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Kul att tävlingsterminen kommit ut.
Om man får drömma sig bort då så ser min säsong ut såhär:

18 mars Grytritten 50 CR (men är väl tveksamt om den blir av om jag förstått rätt?)
22 april Nybyggetritten 80 T el 50 T (beroende på om Grytritten blev av och hur det gick där, vill starta säsongen med en 50 km iaf)
6 maj Svegritten 50 (endast om det blir Lag DM där, åker inte om det bara är CR)
3 juni Rönnningeritten 70 T
7 juli Härjedalsritten 60 T
22 juli Rimboritten 80 T
23 september Sydnärkeritten 50 T

...och samtliga ritter ska vara godkända. :D :D

Förmodligen kommer det inte ens att bli 7 ritter om jag känner rätt, mest pga ekonomi, har ca 60 mil till alla ritter utom 3 & där blir ant inte ens den ena av. (Grytritten)
Men har iaf garderat mig med 7 ritter, kommer vi till start på ett par tre av dom så får jag vara nöjd. ;)
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Isolde skrev:
Hej Camilla Nordström!

Distansritt.nu kan erbjuda att sponsra dig 2006, med att betala anmälningavgifterna till de tävlingar som du rider inom Sverige med Delicat, kan det vara av intresse?

Mia

Grattis Camilla!! :)
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Habina skrev:
Om tävlingsterminen nästa år är något liknande den som var i år, så blir det PP på Bergaritten och CR på Rönningeritten för mig och Hecla. Då debuterar vi i distanssammanhang när hon är tjugo år... :)

Under sommaren skall hon kanske betäckas, så vi får se om det blir några fler tävlingar efter det, både vad gäller hösten 2006 och hela 2007.

Ja, livet blir aldrig som man tänkt sig. Min fina underbara Hecla finns inte längre. :cry: Någon distansdebut på annan häst blir det förmodligen inte heller, är inte så sugen på att jaga ny häst just nu.

Njut av era hästar medan ni kan! :(
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Keep on Dreaming skrev:
KM kommer att pasas in efter de tävlingar som går i närheten och de ritter som jag har tänkt rida rida.
Men jag skulle kunna säga 20:e augusti som ett exempel.
För jag fick väl förtroendet att fortsätta hålla i KM:confused: :smirk:

Det passar säkert jättebra...min bröllopsdag föresten..undrar vad maken säger om att hinka mig på våran första bröllopsdag...antagligen helt lugnt....:p

Absolut att du ska hålla i KM !
Det var jättebra förra året så det tackar jag för...:bow:
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Jag planerar att rida min första PP till våren/sommaren. Siktar på Ekenäsritten och ev. Nybygget- har de PP? Ojoj, blir nervös av bara tanken! Men kul vore det!

Habina- vad har hänt?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 570
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 336
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 777
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 194
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp