Bukefalos 28 år!

Vad har ni för Distans planer för 2006???

K

KESO

Hej hej
Vad har ni för planer inför nästa säsong?

själv ska jag ut med 5-åringen på CR:er.
Skulle vara kul om det fanns flera här inne som ska rida CR:er nästa som man kan slå följe med.
Alltid roligare att rida en ritt tillsammans med någon :)

Så berätta vad ni har tänkt er och om ni vill haka på mig och min lilla skrutt :D
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

ska oxå ge mig på en CR nästa år, men tror bara det blir en och sen tälingsklasser, dock givetvis i lugnt tempo...

vad har du tänkt rida för ritter???
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

För mig beror det ju väldigt mycket på vad jag har för häst nästa år och det är (otroligt nog) inte avgjort än i dagsläget. :crazy:

Har satt en deadline på mitt yngre sto nu och om vi inte har fått bättre "personkemi" innan den så ska hon säljas och jag ska leta ny häst. OM det blir så, så lutar det åt att jag köper nåt mer färdigt efter all konvalescent och unghästridning och då blir det (förhoppningsvis!) en full tävlingssäsong 2006, annars blir det CR och någon T50:a med Lilla Grå nästa år.

/JES
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Vet inte riktigt, väntar på den nya tävlingsterminen :D
Men jag bor ju i sthlm så kan väl i stort sett tänka mig att åka över hela landet.

Så vi får se vilka det blir :)
Har du funderat på någon speciell?
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Hoppas att det löser sig för dig och hästen :)

Jag kommer ihåg när du och jag red Berga tillsammans och våra hästar blev kära i varandra hihi
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Vår plan (min och Spirres) är följande:

* Jag ska få till min höft bättre
* Spirre ska bli helt frisk i sina leder
* Vi ska träna som vi gjorde förr, dvs långa, långsamma pass och strunta i intervallträning, iaf på brodd.
* Aldrig rida vintertävling på brodd.
* Satsa på att rida en 80 och en mycket lugn 120 om de tre första punkterna fungerar.

Jag har accepterat att minska ambitionsnivån för mig och Spirre och inser att jag har gått för fort fram senaste året, men nu har jag testat var gränsen ligger och vet att vi inte är redo för snabbare ritter ännu. Så vi backar några steg och tar allt långsammare.

/Camilla
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

jag bor i s. småland, så efter vad det fanns för ritter i år så blir det några av följande: ekelundsritten, göinge, vedemad, dacke, simlångsritten, ev. tjust/rökulla...

vi får väl se när tävlingsterminen kommer...
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Planer vet ja inte om ja kan kalla det men drömmar.... :)

Har till nästa säsong 3, alternativt 4 hästar att tävla, har ju Cw (som igår blev friskförklarad av vet. så ja får börja rida honom nu igen *jippie*) som förhoppningsvis ska gå ett par 12mil och nån 16mil. Sen har ja ju två yngre yrväder som båda blir 6 år nästa år och det blir lugna tävlingar, några 5mil å kanske nån 8:a på slutet beroende på hur tävlingarna ligger!
Sen har jag ju min älskade Harry, han kommer hem igen framåt sommaren nästa år så om ja hittar nån som vill tävla honom så ska han få gå några lugna tävlingar, mest för skoj! :)
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Hoppas på !!

Berga
Nybygget
Rönningeritten
Wasaritten
Sydnärke
och någon Gotland kanske ??
Om det finns rätt klasser på dessa och om tid och pengar räcker!
/Cetzy
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Någon som har koll på 160km-tävlingarna till nästa år i sverige?
Nybygget, ska de ha 2x80Km?
Har Härjedalen NM? Blir det 160km där då?

Någon som vet något!
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

810110 skrev:
Någon som har koll på 160km-tävlingarna till nästa år i sverige?
Nybygget, ska de ha 2x80Km?
Har Härjedalen NM? Blir det 160km där då?

Någon som vet något!

Det verkar inte som om förbundet har någon info om vart det blir internationella ritter nästa år.

Härjedalen har inte 160km utan kommer att ha NM 120km. Mästerskap måste ju vara högsta klassen.

Göinge kommer att ha SM 140km
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Hum...jag skulle gärna skriva ner allt jag tänkt rida, men eftersom min plånbok alltid saboterar alla mina planer så vågar jag inte det.

Men men. För en gångs skull kanske jag har fått en sponsor jihiii så I SÅ FALL blir det 8 12 och 16 mil för valacken och 8 milare för nya hingsten.

Så...hoppas hoppas!
Camilla
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

"* Jag ska få till min höft bättre"

Jaha, då var ju det skitet i det blå skåpet.... :(

Har varit hos ortopeden idag och jag är skitkass i höften. Förunderligt hur mycket man kan kompensera och leva med.

Vi får se hur det blir med planerna, alltså... :(
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Uh!

Jag som klagar över en tom plånbok. Vad trist med dina höfter, är inte riktigt med här, men förhindrar det dig att rida/träna/tävla? :(

Hoppas det ordnar sig!
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Går det bra för dig att rida i bomlös sadel med höftproblem?
Har själv fått lite ont i höfterna av min sadel nämlingen...
Men din kanske inte är så bred.Hoppas du blir bättre iallafall!

Distansplaner 2006,ja man drömmer ju om & få rida några ritter iallafall om allt går som det ska!!! :)
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

KESO skrev:
Hej hej
Vad har ni för planer inför nästa säsong?

själv ska jag ut med 5-åringen på CR:er.
Skulle vara kul om det fanns flera här inne som ska rida CR:er nästa som man kan slå följe med.
Alltid roligare att rida en ritt tillsammans med någon :)

Så berätta vad ni har tänkt er och om ni vill haka på mig och min lilla skrutt :D

Att få rida distans. :D

Hälsning Maja
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Jag är född med höfledsluxation och det skulle ju bli jättebra av de åtgärder man gjorde när jag föddes men det verkar som att det inte blev det. Jag har en viss deformation (poröshet i skelettet, oregelbundenhet i "kontaktytorna" skål/kula och dessutom något cystaliknande i kulan) och antagligen har det blivit värre de senaste åren för nu har jag bara 50% av rörelseomfånget kvar, om man jämför med höger höft som är frisk. Nu ska det röntgas så får vi se hur mycket värre det är nu.

Att rida gör ont oavsett (inte hela tiden, mest i skritt när benen "rullar" och när jag ridit längre stunder), men det är klart så att det gör ondare ju bredare sadel och häst är. Nu är min häst bred, så oavsett sadel så känner det på höften, åas kan han inte ha någon vanlig smal engelsk sadel och faktiskt så är den bomlösa bättre än westernsadel då jag placeras lite annorlunda och den är mjukare. Jag har en ST C som jag byggt upp sätet lite på, så den är inte så där jättebred och platt som en del kan vara.

För att återgå till det som tråden handlar om - planer och drömmar inför nästa säsong - så är min stora förhoppning en ny höftled, gärna så fort som möjligt så att jag kan göra allt det jag vill göra nu och inte när jag är 50...

/Camilla
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Kul att du väljer berga cetzy! 17 april är det dags...det är annandag påsk så jag hoppas att det ändå kommer locka folk :confused:
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

KESO skrev:
Vad har ni för planer inför nästa säsong?

Om tävlingsterminen nästa år är något liknande den som var i år, så blir det PP på Bergaritten och CR på Rönningeritten för mig och Hecla. Då debuterar vi i distanssammanhang när hon är tjugo år... :)

Under sommaren skall hon kanske betäckas, så vi får se om det blir några fler tävlingar efter det, både vad gäller hösten 2006 och hela 2007.
 
Sv: Vad har ni för Distans planer för 2006???

Om Nybygget har 60km nästa vår skulle det kunna vara aktuellt. Mamma ska få rida en CR oxå. Sen får vi se vad det blir.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 001
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 399
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 077
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 250
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Kattbilder #9
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp