Bukefalos 28 år!

Vad har ni för ston? *nyfiken*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Har två ston

Det första: E.Aram KWPN U.Fedytje (tävlad 1,40) UE.Zeus f. 95 tävlades felfritt 1,30 som sexåring blev tyvärr sen skadad. Så nu är hon triangel märkt och har en 1 åring E. Emmerton som ska behållas. Just nu utlånad och betäck med Oramé. Blir fler fölisar sen.

Det andra: E.Strong statement xx U. Sorba (tävlad 1,40) UE.Cyrill. F.93 Henne tävlar jag just nu och hon ska gå 1,40 och sen när hon är lite äldre så ska hon också betäckas.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Knapplån

Mina ston:
8 år e. Come Back II - Sympatico (e.Sacramento Song**) - Colonel, hittills tävlat tom 140 klar för större uppgifter har nu ett break för att bli mamma idag dräktig på 101dgn

6 år e. Come Back II - Carano - Chandulal** tillhör den mkt välmeriterade Pari stammen, holsteiner stostam som gett mängder av gdk hingstar och svårklass hästar. Hon är visad och stambokförd i Danmark som 3-åring med bla 9/9 i hopp. Har hittills enbart varit inriktad på dressyr men nu när jag köpt henne är det en hoppkarriär som gäller. Nu dräktig på 22 dgn och kommer att omskolas under dräktigheten för att påbörja sin tävlingskarriär sedan.

Gemensamt för båda ston är att de har både extremt bra gångarter och mkt bra hoppteknik och massor av vilja och dessutom en mkt bra exteriör kort sagt helt kompletta ston.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto 1, 9år, E.Fontana-Urbino stofamilj 23, betäckt med Sandakan.
Sto 2, 12år, E.Magritte-Democritos syster till Morell och Don Dorn, betäckt med Chapman.

Sto 3, 3år Welch Mountain(dpl) , E.Burhults Trofe-Pegasus Buckey betäckt med Vardra Santos.
Sto 1år E.Flemmingh-Fontana, ska betäckas -07 sedan tävlas.
Sto 1år E.Rubinrot-Nocturne, ska betäckas -07 sedan säljas.
Sto -05 E.Bocelli-Magritte, ska ev säljas nu.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Jag har ett sto som är e:Anart - Gaston

Hon är tävlad 120 nat och har kap för mer men tyvärr har inte ryttaren det :crazy:
Det bästa med mitt sto är hennes psyke som är kanon vem som helst kan rida henne och hon är lugn som en filbunke i all hantering. Hon har bra galopp och rör sig riktigt trevligt i traven skritten är kanon. extriört skulle man kunna önska bättre hon är rätt lågställd och har en grov hals och lite lång i kroppen fast jag brukar säga att det är bara benen som är förkorta för hade de varit längre så hade det sett bättre ut. Men hon har fått ett föl efter Dirco och han har blivit kortare i kroppen och fått längre ben och ärvt sin mammas psyke så jag får väl säga att jag är nöjd med hennes avelsinsats..

Nu är hon konstatrat dräktig på 17 dygn med Cuper.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Lånar knapp och uppdaterar mig själv!

Det var ju en ganska gammal tråd det här... Så det har hänt en del på fronten!

1. Sto e Cortez - Gaston - Jarramas ur fam (36). Syskon i svår hoppning, avkommor m seger i 1,50 och får sitt ELIT i år (därmed blir hennes mamma också ELIT-berättigad och mormor var A-prem). Är 16 år, 8 avkommor totalt och dräktig med Lasandos. Blir det stoföl kommer jag att behålla för att ta över efter mamma, hingst blir till salu såklart.

2. Sto e 88 Keys - Ciceron - Drabant, (F.2)-familjen samma gren som Flyinges Drama (Dramas mamma är helsyster till min hästs mormorsmor tror jag det var). Syskon i sv int FT, tre avkommor varav en hos landslagsryttare FT. Nu dräktig men inte med egen fölis utan via ET. Har själv inga meriter, tävlat debutant men sattes i avel efter ett griffelbensbrott som femåring. Ska visas på söndag för stbf och det ska bli intressant... Betäcks väl som vanligt nästa år.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Har två dräktiga avelsston e. Falkland - Zeus och e. Cortez - Zalmeco. Sedan har vi ungston e. Laurin u. stofam. 5 ( 3 år ) och Landor S - Cortez ( Föl ) och Munchhausen ( föl ).

Funderar nu så smått på att sälja av någon eller några då jag har lite nya idéer om vad jag vill köpa in till avel...Men jag vet inte jag har inte riktigt bestämt mig...Man fäster sig så mkt vid hästarna så det är svårt...Jag vet i allafall att jag vill testa mina idéer i verkligheten och som det ser ut idag så har vi inte plats att bereda för fler ston...

Helen
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Jag har ett sto, hon är född 1994 och har tävlat t o m 1,30 hoppning med placeringar.
Hon är importerad i från holland och är efter Creool- Ladalco- Joost.
Hon har ett hingst föl efter Cornetto och är dräktig med Cypriano ( Coriano- Lord Calando)! :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Havanna, f-88,Orgigo~Parnass, tävlad 140 hoppning MSVb dressyr. Har fått ett föl e:Arram som 4åring (klass 1). Hon själv b-prem och visad med 38p. Sedan dess har hon tävlats, de senaste 7 åren enbart i hoppning... Håller på att tävla henne för fullt nu främst i 1,10 och 1,20 klasser men målet är att jag ska ta mig upp till 1,30 och därefter hoppas jag på ett föl från henne :banana:
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Kallblodstravare: F.02
E. Tand Troll U. Stjärn Snärta mrf. Knaust

Planerat att hon ska starta till nästa sommar

Varmblodstravare: F.92
E. Spotlite Lobell U. Happy Cayenne mrf. Carlisle

Ska försöka göra om henne till ridhäst :).. går inte så bra än så länge
men jag ska fortsätta ett tag till... o så skulle jag vilja ta föl på henne ;D
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Som sagt var - gammal tråd.

Mitt Landlord-sto finns inte längre och istället finns ett 4-årigt Cashman-sto. Har inga direkta planer på att betäcka nu, men så småningom kanske. Exteriört sett är hon helt korrekt och hon rör sig hyfsat. Har ett möderne som heter duga med flera syskon som går svår hoppning och mamman har en bror som är godkänd. Blir det betäckning så känns det för tillfället som att det blir Landor S eller någon Stakkato-hingst då hon är stor och inte så elastisk (än).

Hittade denna bild igår på hennes bror igår: Esperanto e Espri
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

"knapplån"

Jag har ett sto, Gauguin de Lully-Presto XX, AB-prem, diplomsto 42 p, sparsamt tävlad till MSV dressyr, syskon i svår klass i olika discipliner. Inköpt i år för att bli avelssto och är efter många om och men dräktig med Nobel 994.

HeJe
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto nr 1
Född 1993, fux, e Artist - Democritos, gått 1.20 hoppning har kap för mer men fått en muskelskada i ryggen, har fått ett för efter For Feeling.

Sto nr 2
Född 1999, fux, e Everest - Furioso III, går 1.30 hoppning, är nu skadad med kotledinflammation och ska betäckas nästa år om hon inte blir bra, annars ska hon tävlas vidare i 1.40 nästa år och ha föl när tävlingsåren är slut.

Sto nr 3
Född 2001, skm, e Alexson D - Martini, går 1.00 hoppning håller på att kvala till 4:a årschampionatet, ett kval kvar. Ska tävlas i Breeders och Falsterbo (förhoppningsvis) efter tävlingskariären ska hon betäckas.

Sto nr 4
Född 2005, fux, e For Feeling - Artist, mycket trevligt syke och lätthanterlig, ska förhoppningsvis kunna gå breeders och falsterbo, efter tävlingskarriären ska hon få föl.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

*lånar knapp*

1.
f -94 e Magritte-Good Future-Kaliber, B-premierad, älsta avkomman 6år, tävlar hoppning och dressyr. Alla visad avkommor har fått klass 1. Föl vid sidan e Akribori, dräktig med Metall

2.
f -90 e Atlantic Boy xx-Rebell Fortuna xx, AB-premierad, har tävlat MSV dressyr och fälttävlan, 1,10hoppning. Föl vid sidan e Blue Hors Romancier, dräktig med Rotspon.

3.
f -03 e Akribori-Edinburg-Maraton, stofamilj 23, ska visas på 3-årstest till våren sen betäckas innan hon tävlar vidare.

4.
f -05 e Akribori-Magritte-Good Future, 48p på fölmönstringen, ska säljas (är förhoppningsvis såld..)
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Jag uppdaterar;

Har numera bara ett sto kvar;

1.Sto efter As de Thurin-Anart,fuxskäck, nu dräktig med Maloubet.För mer djupgående information om stoet...se tidigare inlägg i denna tråd.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Knapplån.

Ja, det var en gammal tråd och en del får ju uppdateras!

Mitt sto e. Bernstein är såld.

Har istället ett litet sto e. Bartok-Ceylon-Rote Boldt som köptes för ca 1 mån sen. Hon ska sättas igång och tränas i dressyr i år, ev betäckning om något år.

Kallblodstravarstoet (Sölvjahn-Lill Troa-Slogum Tron) är betäckt med Nordlys i år. Dräktighet är inte konstaterad än...
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

J_e_n_a skrev:
Berätta vad ni har för ston! Stam ålder mm. Vad ni har för framtida planer med dem, använda i aveln? Tävla?

Berätta!


Har ett ardenner sto som heter Negrita. hon är född 2000 och är ett klass 1 sto. hennes stam är E: Raket 11538 U: Tindra 112869
UE: Rolle 11174
Negrita är dräcktig med brunskimmel hingsten Frej 11568.
jag ska ha henne både i aveln och i körning.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Hej! :)
Jag är lite nyfiken på det föl ni fick 2004 som är efter Elcatero ox! Jag kan tyvärr inte se bilden i ditt tidigare inlägg, så du kanske vill vara så snäll och göra ett nytt försök på den bilden.
Till alla: :)
Varför blir det på det sättet? :confused: Jag ser de tre första men inte de två sista! Jag har råkat ut för det i andra inlägg också!
Mvh. Camilla
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Mitt stos mormor är helsyster till Drama hennes mamma Romie är syster till Marlen som är mor till Davinci, Moliere o Camaro (gdk. hingstar).
Tyvärr fick vi ta bort mamman till mitt sto för 1,5 år sedan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 792
Senast: Freazer
·
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
371
Senast: Milene
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 415
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 421
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp