Bukefalos 28 år!

Vad har ni för ston? *nyfiken*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Uppdaterat
1. welshcob 7 år diplomsto e Vallas Caracas lämnat 2 avkommor varav den ena är visad med guld som 1 åring, den andra är föl i år. Dräktig med Henfynyw Tywysog
2. welshponny av cobtyp B prem förra helgen med 40p 3 tidigare avkommor varav den äldsta kom 2a i Norska Mästerskapen i dressyr för något år sedan. dräktig med Ekbäckens Savoy
3. welsh 3 år diplomsto e Rimskij ue Paddock Camargue dräktig med Coulthard
4. welsh 5 år visad med guld e Carolinas Foxglove ue Paddock Camargue dräktig med Bostorp Bells
5. welsh 13 år B-prem tävlat upp till 1 m e Glansevin Gadabout ue CC Targed. dräktig med Bostorp Besk
6. WM B-prem DK imp dräktig med Ekbäckens Savoy
7. Korsningsponny som tävlat L:A dressyr och hopp 22 år dräktig med Bostorp Bells.
På tillväxt har vi även idas i åring som visades med guld i år och blev fölchampion förra året med 41p. Honär e Henfynyw Tywysog - Vallas Caracas. Till salu till rätt person annars så är målet inkörning till hösten och löshoppning väntar. Hon ska visas på 3 års premiering för att plocka hem lite poäng till sin mamma. Av årets fölflock ska vi behålla ett stoföl e Ekbäckens Savoy som blir welshponny av cobtyp.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

har nyss sålt halvblodstoet e. allegretto

nu har jag Kallblodstravaren Riga E. Rigel Jo

jättefin häst, ostartad. Tydligen bra stam

Mamman sprungit in lite över 300 000 kr
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto NENA född 1988
e. Napoleon ue Urbino
fux m vita tecken

i år betäckt med LIBERACE

plan: En avkomma med hoppkapacitet som jag antagligen behåller. Nästa säsong blir det ett föl som jag planerar att sälja men man vet aldrig.. ;)
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Jarrah skrev:
Ja, det är några stycken...

1. Jill f.1979 e. Flamingo-Unikum, ELIT-premierad, egna placeringar msv A hoppning. Blev tyvärr inte dräktig med Camaro M i år men har snyggt stoföl e. Quite Easy vid sidan.

2. Jarrah f. 1991 e. Martini-Flamingo (dotter till Jill), ELIT-premierad, lämnat en hel rad framgångsrika avkommor, bla segrare i Breeders och ett flertal diplom. Dräktig med Metall och har stoföl e.Akribori vid sidan (4:a på Riksföl och 1:a regionalt).

3. Pärla f.1985 e. Happy Day-Furidant, premierad A, plac LA H o D, lämnat allroundavkommor som placerat sig LA D och 1,35 H. Har hingstföl e.Bocelli vid sidan och är dräktig med Camaro M.

4. Belina f.1994 e.Bellini-Any Questions, diplom, klass 1 kvalitetstävlan G o H, placerad LA D, triangelmärkt, jag har precis köpt henne och inte ens fått hem henne (hämtas nästa vecka), har aldrig haft föl, helsyster med Revenge som är godkänd hingst i Norge och vunnit norska BT, kvalitetstävlan och varit placerad i unghäst-VM både i år och förra året. Kommer att betäckas tidigt under nästa säsong.

5. Zoya f.01 e.Rubignon-Ampere (mycket förärvningssäkert möderne), klass 1 på 3-årstest, dräktig med Metall. Kommer nog att tävlas i dressyr senare när hon vuxit färdigt. Hon var 172 cm i maj...

6. Jawa f.01 e.Sack-Martini (dotter till Jarrah), klass 1 på 3-årstest, rids och kommer att utbildas för kvalitetstävlan 2005. Ska efter några år på tävlingsbanorna bli avelssto.

7.Lucky f.01 e.Lasandos-Happy Day, rids och är till salu. Visas på kvalitetstävlan 2005 om hon inte är såld. Hon är ett ämne för hoppning eller fälttävlan.

8. Maräng f.04 e.Rubinrot-Master, 49 p fölchampionat med 899 på gångarter. Kommer att bli kvar på gården.

9. Joline f.04 e.Quite Easy-Flamingo, ej visad pga moderns höga ålder, synd för hon är vårt finaste föl i år. Dessutom är hon underbart trevlig och social. Stannar kvar hos oss.

10. Jenka f.04 e.Akribori-Martini, vann championatet i Södermanland på 49 p, var delad 4:a på Riksföl, härlig fölis med stor utstrålning. Hon är såld till Gävletrakten där hon ska bli dressyrhäst.

11. Vicky f.99 korsningsponny kat.D, tävlad lätta klasser i år, blir en suverän hopp-ponny med en duktig ryttare. Har superfina gångarter och STOR hoppkapacitet. Min "guldklimp" (mörkt gulbrun och glänser som guld..). Underbar ponny som är snäll i alla lägen, nåja, lite kaxig i hagen, men bra i all hantering. Hon är till salu eftersom jag inte har någon ryttare i rätt ålder som kan tävla henne.

och så tillkommmer 4 pojkar 0-2 år gamla...


Lite uppdatering...

10:an Jenka är såld och flyttade sent hösten 2004.
11:an Vicky är såld som ridponny.

Vi har köpt ett diplomsto, Ceyli, e.Ceylon-Illum som är dräktig med Silvano. Hon är född 1989 och har lämnat trevliga avkommor innan.

I år har vi fått två nya stoföl e.Métall:

Jakline2.JPG

Jakline u.Jarrah som vi troligen behåller.

Zaida6.JPG

Zaida u.Zoya som är till salu.

Dessutom har vi ytterligare ett hingstföl e.Camaro M som är till salu.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Rodde skrev:
Jag avlar HBL Welsh B samt ridponner!

Sto 1 e.Tamburin - Herkules f.1986 utbildad MSV tävlad LA dressyr, köpt av oss som avelssto har hingstföl vid sidan e. Ravell som gick klass 1 på fölmönstring med vitsorden högelegant! fölet tillsalu! alla hennes föl klass1

Sto 2 e Konsul - Vagabond - Pompe f.1986 utbildad MSV tävlad LA dressyr en otroligt bra ridhäst tyvärr kastar hon alla sina föl eller resorberar, uppfödd a på Grytåsa av K Göransson

sto 3 e Bourbon - Labrador - Romeo xx F2 f.2001 hennes mamma Romie var syster med Marlen elit som är mor till Davinci, Moliere, Camaro alla godkända hingstar, Mormor syster med Delta moster Drama alla elit ston. Hennes mor nu bortgången fick även hos oss ett stoföl e Bernstein som är sålt. Nu dräktig med Bocelli kommer att utbildas och tävlas i dressyr av min dotter.

Sto 4 e.Pontus - Guvernör 1995 blivande avelssto efter en spark, otroligt bra gångarter och superpsyke tillsalu

sto 5 e. Davinci - Tamburin - Herkules f2003 super gångarter, kommer att stanna som tävlingshäst sedan avelssto,

sto 6 e. Sweet Reclaim xx - Midnight son of Mimosa RNF - Rhyd-y-Felin Selwyn WSB
Ridponny som tävlat dressyr upp till SM flera gånger, nu föl vid sidan e. Downland Wild Fowler fölet bästa föl alla raser samt RBIS rasen i Nybro, Dräktig nu med Speyksbosch Dancer.

sto 7 e.Small-Land Martino - valentino inlånat avelsssto född på FS stuteriet i Tyskland,
Nu sto föl vid sidan e. Feno.Me RP guldbelönad fölet 5:a på riks av 17 föl till salu! Nu dräktig med Speyksbosch dancer

sto 8 e. Power Boy - Derano B f.2003 inköpt fölchampion på ASRP riks guldbelönad.

sto 9 e.Balans - Coed Coach Barwn WSB helsyster med Köhls Cidden samt köhls Oboy!
Nu dräktig med Downland Jaguar

Sto 10 e Lunnalyckans Tacado u. Nancy Fiona e.Nasser RNF 2003 mycket bra typ och gångarter moder guldbelönad till salu!

Sedan har vi killarna 2 utan och 5 med! :cool:

Lite uppdatering;
Sto 3 fölat e. Boecelli fölet dog på dygn två, nu ska hon ridas och utbildas.

Sto 4 Såld som avelssto

Sto 6 fick hingstföl som blev guldbelönat(till salu) e. S Dancer nu dräktig med EG Pauli RP 147

Sto 7 fick stoföl e S Dancer guldbelönat, dräktig igen med S Dancer!


Sto 9 fick stoföl e. Downland Jaguar, dräktig igen med D Jaguar

Sto 10 såld

Sto 11 Nationellt Championsto från NWR Holland fick ett stoföl 2005 tyvärr dog stoet under sommaren! Sto fölet ska sparas som avelssto hos oss.

Sto 12 e. Speyksbosch Nando - Wester Akimas Adios NWR Holland import blivande avelssto här hos oss.

Sto 13 Welsh B sto Cotrell Wild Rose dräktig med Downland Jaguar, inlånad för avel!

Sto 14 Brittiskt Ridponnysto inlånad för avel dräktig med EG Pauli RP 147

Sto 15 Ridponny f. 05 e. Downland Wild Fowler u Liza Leontine, sparas för framtida avel.

Vi väntar 6 föl till 2006

Vi har fortfarande 4 avelshingstar :love:
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Föder upp Welsh Cob

menai_magic_pleasure.htm


Sto 1 Menai Magic´s Pleasure - 1998 e. Menai Sparkling Magic u. Menai Magic´s Pride
Guldbelönad på Riks-03 samt 2:a och guldbelönad på lokautställning Lerum -05
Dräktig med Tyrrestrup´s Highlight

armanis_magic_eye.htm


Sto 2 Armani´s Magic Eye -2002 e. Geler Cymro Du u. Menai Magíc´s Pleasure (ovan)
Guldbelönad Riks -03 samt BVP´s vandringspris till bästa 3-åriga Cob Riks -05.
Dräktig med Tyrrestup´s Highlight
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Det gick visst inget vidare med bilderna, lägger till en länk istället...

Föder upp Welsh Cob

http://home.tiscali.se/iglatjarn/menai_magic_pleasure.htm

Sto 1 Menai Magic´s Pleasure - 1998 e. Menai Sparkling Magic u. Menai Magic´s Pride
Guldbelönad på Riks-03 samt 2:a och guldbelönad på lokautställning Lerum -05
Dräktig med Tyrrestrup´s Highlight

http://home.tiscali.se/iglatjarn/armanis_magic_eye.htm

Sto 2 Armani´s Magic Eye -2002 e. Geler Cymro Du u. Menai Magíc´s Pleasure (ovan)
Guldbelönad Riks -03 samt BVP´s vandringspris till bästa 3-åriga Cob Riks -05.
Dräktig med Tyrrestup´s Highlight
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

jag har ett Palominosto 5 år som är premierat 40p som jag betäcker med min WM hingst då jag avlar på färg!!!!hon har nu ett hingstföl vid sidan med samma hingst som e såå läckert...till nästa år åker jag till danmark o betäckermed hingsten Brandy PAH21
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto 1. halvblod e. Trombon-Tammerfors xx. Tävlat svår internationell fälttävlan (CCI***) och placerad i 1.30 hoppningar. Har hittills lämnat tre avkommor, alla klass 1 på fölmönstring. Är nu dräktig med Nobel eftersom förra årets föl med honom blev jätteläcker. :)

Sto 2. halvblod e. Acapulco Gold-Furioso III. Tävlat upp tom LA i dressyr och hoppning, plac deb. fälttävlan.
Lämnar mkt rörliga föl, förra årets hingstföl e. Nobel fick 53 poäng på fölchampionatet som han vann, plac 4 på Fölriks. Ombetäckt med Nobel.

Sto 3. halvblod e. Electro-Um Said xx. Ej tävlad själv. Har lämnat ett par diplomavkommor, är också dräktig med Nobel.

Sto 4, fullblod e. Baffin xx-Tammerfors xx. Utlånad som avelssto, står nu på Gotland. Har själv tävlat 1.20 hoppning och msv fälttävlan, syster till sto nr 1.

Avlar fram fälttävlanshästar, så vill använda hingstar som har både bra gång och stor hoppkapacitet och givetvis ska de ha "bra skalle".
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Fullblod -03, e:Homosassa-Norwick.
Skulle bli löphäst, men visade sig ha en knäledsinflammation redan när hon kom till oss. Då jag gillar både psyke och modell på henne så beslöt vi oss att behålla henne. Nu är hon betäckt med fullblodshingst och vi hoppas på en snabb liten avkomma istället. Hon kommer vila helt nu, så hoppas vi att hennes knä läker ut helt.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Sto 1
E. Garcon-sejr. 19år har placering 150cm hoppning och bla 2:a i SM.
är nu dräktig med Spender S
Har tidigare två jättefina avkommor från henne båda E. Arrlik.

Sto 2
E. Callit 7år. har tidiagre gått löp med bra resultat han en två årig avkomma som nu ska ut på banan och springa.
Dräktig med Indian Silver

Sto 3
E. Arrlik snart 3år, ska gå treårstesten nu ivår sen ska hon betäkas med någon fin hopphingst. för att senare ut på tävlingsbanan
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Rotterö skrev:
Mitt sto född 1988 16 år.
Maraton , Utrillo ,Vagabond ,Lansiär
Bra poäng vid kvalitets bdömmning

Har fått diplom i 3års test ,hoppning ,dressyr.
Har bara tävlat i liten skala dressyr, och hopp.
Har ett gott psyke ,myckemotor.

Har haft 3 föl, Har 4 på väg.
Nu går hon bara som hobbyridning.

3 fölet hingst efter Lavirco 967 ( 03)

4 fölet blev en hingst efter Metall( 05)
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Vi har följande ston nu:
*CalypsoII-Spartaner-Edelman sto som löshoppar 2,10. gått tom något år nu, ville inte ta sig sist, funderar på att försöka igen nästa år

*Ceylon-Sombrero sto, gått MSV hoppning själv nedärver otroligt psyke och hoppförmåga. betäckt med Sandakan. Fölet skall behållas men stoet kan vi av platsbrist ej ha kvar, kommer att lånas ut el säljas

*Highlight-CalypsoII sto, skall betäckas nästa år e treårstestet, henne skall vi inte spara några resurser på vid hingstval-hon skall ha det bästa i hingstväg då hon dels har en pangstam, men även det lilla extra i övrigt...

*Stanford-Dammen sto inte aktuell att betäcka än på ett tag då hon precis är inriden och skall tävla ett tag

*Electro-Bacardi-Cosmos sto, gått 135 hoppning och la dress. dräktigt med Cuper, skall också säljas då vi måste göra plats för de unga förmågorna

Vi får väl se vad framtiden har i kikaren för de blivande fölingarna::: ;)
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Jag har en kallblods travare, sto. Hon är 26 så hennes avels säsong är över för hennes del. Hon är lite halvpensionär så det är bra skogsturer som gäller ingen dressyr eller hoppning för henne.
Har tagit reda på av hennes första ägare, som födde upp henne själv. Att hon har fått två föl, en kallblodstravare som sprang in mycket pengar och en hingst efter en islandshäst. Det blev en lite söt svart sak, har bilder på båda sönerna som hon fick.

Hennes f.d ägare har gott över till islandshästar så därför sålde han henne. Han blev glad när han fick höra att hon modde bra och levde.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Uppdatering:

Har kvar mitt sto e: Cortus - Ceylon, ska ev betäckas nästa år.. :) :love:

Har precis köpt mig ett avelssto e: Magritte - Anart, stofamilj 13, halvsyster med RS Isac, mamman ELIT-prem, syskon har gått Msv/Svår hoppning/dressyr. :) :love:

Hon gick kvalitetén som 4-åring och fick följande poäng:
Ext: 8 - 8 - 8 - 8 - 8
Gångarter: 8 - 8 - 8 - 9
Hoppning: 9 - 9
Kom 3:a som lovande hopphäst. Har själv tävlat 1,50 hoppning, är dock triangelmärkt nu. Har fått 3 föl (har jag för mig), är nu dräktig med Smashing Hit. Det fölet ska säljas..

Ska betäckas om till våren, med en hopphingst. Har inte kommit på med vem jag ska betäcka.. :confused:
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Min kille har

Dis
1999
e. Lagun G 409
u. Dessan 3426
ue. Ripadals Jecell 382
ljusfux med vit man och svans, lite vita hår i pannan.

Jag är så :love: :love: :love: i henne, hon är helt underbar, ganska kaxig men det är hennes charm :)

Hon tävlas i ponnytrav och har rekord nu på 2,13,5K 2,10,2AK :)
Världens vackraste.

Vi funderade ett tag på att betäcka henne med Tyson II, men det är ganska lagt på is nu ett tag framöver!
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Melle skrev:
Har två ston

Det första: E.Aram KWPN U.Fedytje (tävlad 1,40) UE.Zeus f. 95 tävlades felfritt 1,30 som sexåring blev tyvärr sen skadad. Så nu är hon triangel märkt och har en 1 åring E. Emmerton som ska behållas. Just nu utlånad och betäck med Oramé. Blir fler fölisar sen.

Det andra: E.Strong statement xx U. Sorba (tävlad 1,40) UE.Cyrill. F.93 Henne tävlar jag just nu och hon ska gå 1,40 och sen när hon är lite äldre så ska hon också betäckas.

Har inte tänkt på det förrän nu, jag tror att jag har stått i samma stall som mamman till ditt första sto (Fedytje) om jag inte tar fel. Om det är stoet som MB importerade dräktig från Holland ca 1991.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

E. Bonaparte, Carriär, Rotebold f. 1994, 160 cm i manken.
Har hoppdiplom och hoppar allt otroligt bra med tanke å sin höjd. Vet inte om jag ska använda henne i avel, hon ska tävla ordentligt först, några 130 klasser hade inte varit fel. Personligen tycker jag att hon är för lång och låglinjerad men jag är kritisk. Hon är inte så mycket tävlad pga förra ägarens ointresse, jag är inte heller så intresserad, men meriter är aldrig fel.

Hej!
Har ett korsningssto efter Carriär (mamman Genne är new forest) och hon är också väldigt lång och låglinjerad!
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

Hannoveranarsto, import 2004.

Skm, B-premierad

e; Wonderland ( Weltmeyer - Lysander)
u; Windorra ( Werther - Deichvogt)

2005 stoföl, svartskimmel, efter Majim G. Klass 1. Såld till Ridskole chef i Lappland.

2007 Väntar föl i Maj efter Channon 1082.
 
Sv: Vad har ni för ston? *nyfiken*

LaTexa Best, kallblodstravare f 92 e Texas Per u Lavigga ue Viggo Best. Underbart trevlig ridhäst :love: och jag letar nu febrilt efter lämplig hingst för betäckning nu i vår. "Besten" har haft ett föl tidigare, innan jag köpte henne.

Kallmencita, kallblodstravare f -03 e Bol Elden u Birk Erika ue Atom Vinter. Henne fick jag för tre månader sedan, eftersom hon blev för stor för travet. Vet inte riktigt än vad hon går för, men hon verkar vara riktigt trevlig ;)

Immer
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 383
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 307
Senast: Sassy
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 331
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 038
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp