Bukefalos 28 år!

Vad har ni för täcke?

Ackio

Trådstartare
Kikar efter ett bra täcke att lägga på efter ett pass samt ett "fintäcke" för resor mm ;)

Så frågan är: Vad har ni för svettäcke samt transporttäcke :) Gärna bilder!
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Jag har ett tunnt fleecetäcke som åker på efter träning/tävling medans hästen skrittas av och är det mycket kallt ute så har jag en ylle filt också över. Ylle filten åker på mellan klasserna också så hästen inte blir kall.

Dvs bara för svett transport och värme, hästen åker vanligtvis utan täcke i transporten då hon är oklippt och det blir snabbt varmt i transporten.
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Ett fleecetäcke i transporten om det är kyligt, annars inget. Efter ritten åker täcket på över sadeln när hon skrittas och om täcket är fuktigt får hon ett annat fleecetäcke på hemvägen :) men jag är i stort behov av ett nytt fleecetäcke och gärna tunt. Vad är det för märke ni har på fleecetäckena?
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Jag tänkte ha ett fleece men många är i så tråkigt dålig kvalite så de ofta går sönder vid spännena :( Känns så slöseri med pengar.
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Jag kör med Amigo Mio Fleece. Tunna, billiga och bra passform! Har även tjockare fleece, Rambo Newmarket! :)
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Han får åka naken om det är varmt, i ett fleece om det är kyligt, ylletäcke om det är kallt och ylletäcket ovanpå fleecetäcket om det är svinkallt och/eller om han är mkt svettig/blöt och det är kallt.
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Har lite olika fleecetäcken, ingen större konst än så.

Vår/höst eller när det är över nollan åker han i ett Cabejo transporttäcke, under vintern åker han i ett likadant men fodrat täcke från samma tillverkare. Här är han i vinter varianten.
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Min häst har ett Rambo Newmarket fleece :)

e85yyb.jpg


10ndp4j.jpg
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Har lite olika beroende på årstid osv. Men det vi kör i transporten är antingen vanligt stalltäcke, Fleece från Schokemöhle, jerseytäcke från Eskadron eller ett märkeslöst nättäcke.
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Beror på temperaturen ute. Vintertid med minus 10 och kallare har jag ett lätt fodrat täcke på. Notera att jag har oklippta hästar som normalt går utan täcke. Valacken är känsligare än stoet. Nu när det är vår använder jag ett krafftäcke på valacken och max ett tunt fleece på stoet och samma på höstkanten. Sommartid kan jag lägga på ett fodrat regntäcke om det är regnigt, annars utan på båda. Viktigt att det är bra andasfunktion på alla täcken.

Jag bor i Västernorrland där vi har kalla vintrar...
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Har ett marinblått fleece med silvrig passpoal och stor silverfläta som svansrem (hade hellre haft guld) :) hade lagt ut bild om det inte vore så drygt på buke
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Aldrig svettäcke hemma, klippt tillräckligt efter årstid.

Alltid täcke i transport.

Rambo Net Cooler - nättäcke, otroligt stort i storleken!
Rambo Cotton Cooler - bomull med flossad insida, transporterar svett bra, stor storlek, tunt
Omärkt fleece - vinsttäcke i normaltunn fleece, superkvalité! Synd att det är utan märke
Rambo Newmarket Fleece - tjock fleece, superkvalité men stort
Domani ylletäcke - rejäl kvalité
Golden Stripe filt - ligger bäst under ylletäcket

Vill bara använda täcken som andas i transporten.
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Haha, med "synd att det är utan märke" menar jag ju såklart att det är synd för jag kan ju inte tipsa :-D
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Jag använder sällan täcke i transporten men ibland gör jag det och använder helst ett ylletäcke från Mias då.
Har några fleecetäcken men är inte så förtjust i syntetmaterial.
 
Sv: Vad har ni för täcke?

Ett blårutigt ylletäcke, om det är kallt och hästen svettig, men oftast inget alls.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har läst en hel del annonser för stallplats senaste tiden och frasen i rubriken är väldigt vanlig. Men betyder det att man lägger...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 799
Senast: Apollo 13
·
Utrustning Hej, jag har ett flugtäcke från Horseware som nog har blivit uttöjt i bogen och sitter inte riktigt bra längre, men tänkte behålla det...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: Mogge
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
873
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 568
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp