Bukefalos 28 år!

vad heter era katter?

Sv: vad heter era katter?

Julia - Jullan
Emil - Katten
Pluttan - Pluttis
Lisa - Tisan
Ninnie - NiziBiz/Binzan eller syrrans värsting; NinziBinziGomsisSnuttisBumsis :D :angel:
Doris - Kattjävel/Kattfan (nyfiken årskatt som ska va överallt)
"Un-named" - ll -

Doris tvillingbror som flyttade för ett tag sedan;
Nasse
 
Sv: vad heter era katter?

Madicken och Bimbo. Inte såhär jättespeciellt kanske, men ganska kul att stå på trappen på kvällen och försöka ropa in Bimbo. Grannarna undrar nog vad jag håller på med..
 
Sv: Re: vad heter era katter?

Oliver och Svinto2 ( har haft en tidigare Svinto som tyvärr blev överkörd) Har oxå haft en Råttan :-), hon blev tidigt moderlös o såg ut som en liten råtta som kattunge, även hon tyvärr överkörd
 
Sv: vad heter era katter?

Mina katter heter heter Scitso och Jni (Utalas Jini)
Min förra honkatt hette Sheila men hon rymde och är nu död :cry:
 
Sv: vad heter era katter?

Mina katter heter Tusse och Smilla. Smillas 7 veckor gamla bebisar heter Måns, Elvis, Stella och Cindy.
Mina katter hemma hos mamma heter Mira (mamma till Tusse) och Cleo (moster till Tusse).
Har f.ö. haft samma kattsläkt i 5 generationer:
Tussie - fick barnen Murre, Kucklan och Gullet. Gullet fick Mimmie. Mimmie fick Mira och Cleo, och Mira är som sagt mamma till Tusse! Men eftersom Tusse är en kastrerad pojk tar det slut här...
 
Sv: vad heter era katter?

*kl*
Hon heter Porcelana (efter kakaobönan) aka Ella.
 
Sv: vad heter era katter?

VildVittra - Vittris, Bebbsan, Sessan, Poppsnöre
Mo - Moschegrisen, mose, Manschouvinisten, Manlige mannen
Kise - Kattskrälle, men-för-i-helvete-katt! (omplacering med dååååliga erfarenheter och vad vi misstänker en gnutta hjärnskadad)
 
Sv: vad heter era katter?

*KL*

S*Edo Yakitori - Yaki (uttalas Jacki)
S*Edo Kanel - Sessan
Tekla Terrorist - Tekla

Tidigare:

Theo
Nils - Nisse
George - Jojje
Truls - Tussen
Amy
Delsbo
Morris
 
Sv: vad heter era katter?

Kl

Våra heter
Homer
Fido
och Torsten

Fido heter som hon heter för att hon har en hund som mamma... Kompisar till min mamma hittade henne då tre veckor gammal och de trodde att hennes mamma hade blivit överkörd så de tog hem henne till oss och där fick hon tre valpar som "syskon" ;).

Innan har vi haft
Remo (hittade en katt hona och försvann)
Sotis (gavs bort)
Olle (Påkörd)
Hobbe (påkörd eller vi tror att han blev ihjälslagen av grannen snarare grannen var en tokig gubbe som var djurhatare hans får hade elstaket men ingen el de trasslade in sig och nästan ströps i stängslet men han brydde sig inte :S det var pappa som fick rädda dem)
Jazza (gavs bort)
Göran (Påkörd men kom hem blev skitdålig så vi var tvugna att ta bort honom)
Gunnar (rymt hemifrån :(.)
Bruce (också rymt)

Ser nu att vi haft ganska många katter :P
 
Sv: vad heter era katter?

Ska 'nidnamnen' vara med också, så:

S*Edo Yakitori - Yaki (uttalas Jacki). Samt: Pucko, Världens modigaste katt (sagt med MYCKET ironi), Intelligensreserven, Mattes lilla raring, Helveteskatten.

S*Edo Kanel - Sessan. Samt: Kräkkatten (hon kräks rätt mkt..), Gaphalsen

Tekla Terrorist - Tekla. Samt: Big mama, Chefen, Dräparn och Maffian
 
Sv: vad heter era katter?

Våra katter hemma heter:
- Lurvas, Kastrerad hankatt som är 16 år gammal.
- Tusse, kastrerad honkatt som är 13 år gammal.
- Simba, kastrerad honkatt som är 8 år gammal.
- Saga, honkatt som är 2 år gammal. hon är hittekatt.
- kattungen Julius som bara är några veckor än så länge.

Stallkatterna är:
-Allan, hankatt som är vildkatt fast det går att klappa han lite nu, ålder är okändt runt 10 år skulle jag tippa på.
-Kissen en honkatt som bara dök upp en dag som ingen vill kännas vid, ålder är svår att säga men 2-4 år kanske...
-Sota-murre, hankattunge som är exakt 2 månader idag!
 
Sv: vad heter era katter?

Seth - 5 årig kastr. hankatt
Felix - --"--
Sigge - 12 veckor hankatt
Manson- --"--
 
Sv: vad heter era katter?

Kraken, Sparris, Sotan och London :D Alla dessa döpta av mig, sen har vi också Maja, som resten av familjen döpt. Alldeles för vanligt för min smak men men :p

Och sen har det ju funnits kattungar som döpts till Fettson osv, men som sen har blivit omdöpta av nya ägare tyvärr :D
 
Sv: vad heter era katter?

*kl*

S*JaBaDaBaDo's Kornell - Nelly (Strumpan, Strump, Nellsan)
S*Eikefjord's Tequila Rose - Tia (Stumpan)
Petrus - Samson (Tramson, Trams, Bubben, Tramsebams)
S*Top Team's Four Roses - Ebba (Ebbisen)
DK*Wehnert's Dario - Leo (Lillen, Dansken)
 
Sv: vad heter era katter?

Mina små sötnosar heter Kia och Knut "Knutsson" och om en vecka får vi hem en ullboll som ska heta Klara:)
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: Sassy
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
812
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
984
Senast: Bison
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 653
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp