Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi del ,gud vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
A och jag har tittat på historieätarna, eller ja, hon somnade innan det var slut :heart nu ska jag nog lyssna på bok och sen sova tidigt. Tandfen har iaf varit här med en guldpeng åt den tandlösa ;) :love:
15034758_1249620998435028_6214408547317317632_n.jpg
 
Katten och barnet sover sött. Jag borde äta någon sorts kvällsmat. Arbetsdagen var bra och det blev till och med lite övertid :)
Efter jobbet har vi hämtat ut veckans matkasse, fixat stallet, bäddat om, satt igång tvättmaskinen, duschat och läst tillsammans.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jösses vad skrivklåda alla har. Här har jag varit iväg och ridit och vips var gamla tråden full och jag hann inte svara på några frågor.

@Tora och @myzzan Jo, termostaten ska bytas. Men det var knepigt att komma fram till att det troligen är det som är felet. Troligen alltså, vi vet inte säkert. Nu måste jag vänta på att verkstan skaffar en ny termostat. Tveksamt om de hinner få en till i morgon. Jag vill ju ha tillbaka min bil så fort som möjligt. Tur i oturen så har jag en inneboende som kunnat låna ut sin bil till mig, så jag är inte helt strandsatt.
 
Jösses vad skrivklåda alla har. Här har jag varit iväg och ridit och vips var gamla tråden full och jag hann inte svara på några frågor.

@Tora och @myzzan Jo, termostaten ska bytas. Men det var knepigt att komma fram till att det troligen är det som är felet. Troligen alltså, vi vet inte säkert. Nu måste jag vänta på att verkstan skaffar en ny termostat. Tveksamt om de hinner få en till i morgon. Jag vill ju ha tillbaka min bil så fort som möjligt. Tur i oturen så har jag en inneboende som kunnat låna ut sin bil till mig, så jag är inte helt strandsatt.
Håller tummarna!
 
10 verifikationer som är bokförda fel blev det totalt... :arghh::banghead: Men, nummer, datum och alla kvitton utskrivna. Har setat med detta i 3timmar typ. Det är inte bra att slarva med att skriva ut kvitto från posten, det blir så mycket merjobb :meh: Har kopierat alla butikskvitton också, eftersom dom har en tendens att blekna med tiden så är det bra att ha en kopia på dom. Har även skickat in momsrapporten som skulle in idag. Är skyldig företaget en massa momspengar, men det får föras över när jag får lön :meh: För att förtydliga, momsen jag får tillbaka från SKV kommer in på mitt privata konto och ska ju sen över till företagets konto. Tyvärr är jag fattig just nu så de pengar som kom förra månaden har inte kommit längre än till mitt konto...

NU ska jag titta på historieätarna och ta en kopp te och lite rostat bröd.
 
Tänker på lägenheten där jag bodde förut, när jag fortfarande bodde hos min mor. Hon flyttade ifrån den för snart två år sedan och idag fick vi veta att det brunnit i den för någon dag sedan :(

Jag gick därför förbi den när jag ändå skulle handla lite för att se hur det såg ut där. Fönstren borta, istället är det träplankor för köksfönstren och på utsidan är det helt svart av sot/rök upp mot taket... Det verkade dock bara vara från köket, så förhoppningsvis klarade sig den stora barnfamiljen utan skador... Och även om det nu är många år sedan jag bodde där så kan jag inte låta bli att tänka på det fina köket som nu är totalförstört och allt annat som kanske är rökskadat. Fyfan.
 
Sitter i sängen och försöker mig på att nattplugga lite, funderar också på vart katten tog vägen :confused: Han brukar gilla att sova i sovrumsfönstret eller sängen men inatt verkar det vara soffan som gäller :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 650
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 528
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Hästnyheter Felfritt på hinder men en hel del tidsfel. "Jag är jättenöjd, hade inte kunnat gjort det bättre," säger fälttävlansryttaren Frida...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp