Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade för 45 min sen :o och borde nog gå upp nu....
Inga måsten utöver hundpromenad idag.
Ja, utfodring av de fyrbenta då. Katten har redan klagat på mig en lång stund :p
 
Vill dö... jag hatar att ha astma och hosta. Feber och snor är inga problem men hosta... :wtf:

Stackars dig! Är det förkylningsastma? Jag känner igen mig så, har hosta och astman från helvetet sedan en vecka och i natt sov jag en timme totalt. Kan inte ligga ner eftersom det blir så svårt att andas och bricanylen gör mig skakig och uppvarvad. Det går inte över trots betapredkur, maxat med pulmicort och långtidsutvidgande. Jag har inget alls emot kylan och lever och rör på mig som vanligt, men tji fick jag tydligen. Luftören ballade ur totalt.
 
Angående hästen säger jag va fan då :( vad står det på nätet om pålle? :heart

Nu här jag inte alls med. "Vad står det på nätet om pålle? Du menar travsport? Inget. Men det är inget vad jag vet som sköts automatiskt utan man måste rapportera in. O vad jag minns vad folk berättat så kostar det pengar. Så det finns inget ändamål att lägga pengar på det.

Oavsett är det ingen väg tillbaka.

O det märkliga är att jag har ingen sorg. Jag har vetat om siffran 12 länge. Nu blev han 13 o några dagar så helt fel ute var jag ändå inte.
 
Försöker mig på den där jaktvästen. Inte helt lätt att rita mönster när man inte har mer än orginalvästen att utgå ifrån :p Men, nu ska jag sy ett prov iaf, får se om den påminner det minsta om hur den ska se ut :p
 
Sitter i ridhuset och tittar på när dottern och kompisen rider. Innan dess har jag mockat det som var kvar att mocka när vi kom, fyllt vatten i alla tre hagarna och fodrat eftermiddag. Kanonskönt ute. Temperaturen ligger strax under nollan.
 
Fått ett lyckopiller på ridbanan då jag red barbacka och galopperade över en bom. Så kul! Men som ekipage är vi inte så rutinerade så den där enda bommen vållade en del svårigheter. Nu väntar jag på att filmen från dagens ridning ska matas in i videoredigeringsprogrammet.
 
  1. Börjar känna mig sjuk, inget kul! Men väntar middagsgäster till kvällen så det är bara att bita ihop , får bli sjuk imorgon isådana fall! Ikväll blir det grekisk pyttipanna och chokladpudding och grädde till efterrätt och viiiin så klart
 
Försöker mig på den där jaktvästen. Inte helt lätt att rita mönster när man inte har mer än orginalvästen att utgå ifrån :p Men, nu ska jag sy ett prov iaf, får se om den påminner det minsta om hur den ska se ut :p
Har du sprättat isär västen?

Jag brukar göra det när jag syr nytt efter "gammal" modell. Min mamma tipsade om det för länge sedan, hon hade lärt sig det på Tillskärarakademien för 100 år sedan. Sprätta isär plagget, pressa ut sömmarna och du har en perfekt mall att lägga på mönsterpapperet, rita och klipp ut.

Good Luck!:up:
 
Har du sprättat isär västen?

Jag brukar göra det när jag syr nytt efter "gammal" modell. Min mamma tipsade om det för länge sedan, hon hade lärt sig det på Tillskärarakademien för 100 år sedan. Sprätta isär plagget, pressa ut sömmarna och du har en perfekt mall att lägga på mönsterpapperet, rita och klipp ut.

Good Luck!:up:
Nej, då västen jag har som "modell" används ;) Annars hade jag sprättat :) Ska göra en "kopia" åt beställarens bror.
 
Nej, då västen jag har som "modell" används ;) Annars hade jag sprättat :) Ska göra en "kopia" åt beställarens bror.
Ja,då förstår jag att du inte kan sprätta, det gör det ju krångligare. Använder du rutigt mönsterpapper? Det gör det lite enklare att mäta originalet och överföra måtten till papperet.

Jag vet att du är dyktig på att sy så jag hoppas du ursäktar om jag kommer med rena självklarheter men jag tänkte bara vara lite hjälpsam:heart
 
Ja,då förstår jag att du inte kan sprätta, det gör det ju krångligare. Använder du rutigt mönsterpapper? Det gör det lite enklare att mäta originalet och överföra måtten till papperet.

Jag vet att du är dyktig på att sy så jag hoppas du ursäktar om jag kommer med rena självklarheter men jag tänkte bara vara lite hjälpsam:heart
Tyvärr vanligt mönsterpapper bara, men började med att rita av grundmönster på herrskjorta, göra grova ändringar, sen lägga det utklippta mönstret på västen/nåla fast på västen när den satt på dockan, och sen rita av den :p Tror jag fått till det som det ska nu, så ska klippa ut i riktiga tyget nu :nailbiting: Svåraste med sånna här jobb är ju hur mycket jag ska ta betalt... Materialet är ju en sak, men för mitt arbete :crazy::confused:

Det är lugnt! Ibland kan man få nya tankesätt när nån frågar hur man gör/kommer med tips hur man ska göra så tar absolut inte illa upp :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
16
· Visningar
819
Senast: Enya
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
65 66 67
Svar
1 334
· Visningar
52 731
Senast: Scandi
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
17 18 19
Svar
378
· Visningar
22 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp