Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? Del XIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bakade muffins på fm eftersom kära papa med fru skulle komma. När dom kom hade dom med sig en stor burk egengjord rabarber och chili-chutney :d:love:.

Nu har jag och BARNET skjutsat in fadern till staden, han ska gå på herrmiddag med whiskeyprovning... han tog tandborsten i innerfickan, så vi får väl se om han kommer hem :p.
 
Varit i stallet och njutit av att våren är på väg (och att jag fick till en riktigt bra högergalopp!). Ätit middag ( grillpremiär) och tagit en lång varm dusch. Nu har jag inga stora planer på att resa mig från soffan under resten av kvällen.
 
Sitter i gungstolen och tar 1/2 norrlands guld. Den andra ölhalvan städar källaren med sambon. Samlar ork för att ta itu med kvällsmaten. Ska vara lite wild and crazy och improvisera ihop kalkonrullader och en coscossallad. Grejerna ligger där borta och tittar på mig......
 
Sitter i gungstolen och tar 1/2 norrlands guld. Den andra ölhalvan städar källaren med sambon. Samlar ork för att ta itu med kvällsmaten. Ska vara lite wild and crazy och improvisera ihop kalkonrullader och en coscossallad. Grejerna ligger där borta och tittar på mig......

Sätt upp en sånadärane skärm de har på sjukhusen mellan sängarna, så kan de inte stirra och avundas dig ölen ...
 
Särbon experimenterar i köket och har fått till något riktigt gott, pullad älg fast på spisen (han hatar gryta påstår han så jag ska inte skvallra och tala om att det är det han gjort ;)). I ugnen kokar en hel kyckling i en stekpåse med vitt vin, rödlök, long facing heaven chili, svartpeppar, lite öl (som särbons kusin lämnade inatt :D), kaffirlime, honung och havssalt. Det kan bli gott, det kan bli inte så gott :p
 
Helvete! Ännu en tand gick sönder! :rage: Tur i oturen så är det den provisoriska lagning som ska bytas ut i maj som ramlade ut, men ändå. Surt som fan! Undrar om det går att vänta tills den bokade tiden nu :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
686
Senast: Piaff
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 930
Senast: Marita73
·
Svar
1 602
· Visningar
86 790
  • Artikel
Hästnyheter Förra året tog Frida Andersen en andraplats i Agria Top 10 Indoor Eventing. I år trodde hon först inte att det skulle räcka till en ny...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp