Vad i hela friden gör vi? Del XXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Ninnurur Om du går med i facket ska du givetvis bara berätta som det är och dem kommer garanterat ta det på allvar då cheferna är ansvariga för arbetsmiljön och skitsnack/lögner mm. inte är acceptabelt för en väl fungerande arbetsplats och arbetstagares välmående.
Fyyyy attans vad illa,lågt och fruktansvärt. :yuck:
 
Du ska säga just det du skrev här, att de ljuger om dig och att det får dig att må dåligt. Sen får facket gå vidare därifrån.
Hoppas det löser sig med nytt jobb.

@Ninnurur Om du går med i facket ska du givetvis bara berätta som det är och dem kommer garanterat ta det på allvar då cheferna är ansvariga för arbetsmiljön och skitsnack/lögner mm. inte är acceptabelt för en väl fungerande arbetsplats och arbetstagares välmående.
Fyyyy attans vad illa,lågt och fruktansvärt. :yuck:

Det finns inte en chans i helvetet att det skulle leda till annat än ännu sämre arbetsvillkor för mig, så det vågar jag inte!
 
Vad vill du veta?
Tack. :)

Hur viktigt och varför är det viktigt med aktivitetsrapporten? Tanken på AF hade inget vettigt svar att komma med. För egen del får jag det till att det är ett kontrollorgan.

Handlingsplanen som ska byggas tillsammans med handläggare på AF, vad går den ut på? Vad är den viktig/bra för? Sker någon uppföljning eller är det bara någon form av kontrollorgan även det?
 
Tack. :)

Hur viktigt och varför är det viktigt med aktivitetsrapporten? Tanken på AF hade inget vettigt svar att komma med. För egen del får jag det till att det är ett kontrollorgan.

Handlingsplanen som ska byggas tillsammans med handläggare på AF, vad går den ut på? Vad är den viktig/bra för? Sker någon uppföljning eller är det bara någon form av kontrollorgan även det?
Aktivitetsrapporter måste in för att du ska få pengar. I början så skulle man in och få den godkänd på af men det har de slutat med så nu tror jag bara att den ska in, jag betvivlar att någon läser den. De är väl om det blir något strul/bråk om pengar som de går in och kollar skulle jag tro.
Handlingsplanen är bara bullshit och formalitet. Mina senaste har postats till mig av handläggare jag aldrig träffat som bara har skrivit nåt standard typ.
 
Aktivitetsrapporter måste in för att du ska få pengar. I början så skulle man in och få den godkänd på af men det har de slutat med så nu tror jag bara att den ska in, jag betvivlar att någon läser den. De är väl om det blir något strul/bråk om pengar som de går in och kollar skulle jag tro.
Handlingsplanen är bara bullshit och formalitet. Mina senaste har postats till mig av handläggare jag aldrig träffat som bara har skrivit nåt standard typ.

Fast jag ska inte lyfta A-kassa. ;) Det var länge sedan jag passerade överlappningsbar tid så jag är typ zero att hämta.

Ang. det stället du har praktik/jobb på. Ska du kunna driva det högre...som med hjälp av facket MÅSTE det finnas en dagbok som du har skrivit om ditt mående. Det var det jag föll på... Jag hade kunnat stämma företaget OM det hade funnits en dagbok.
 
Fast jag ska inte lyfta A-kassa. ;) Det var länge sedan jag passerade överlappningsbar tid så jag är typ zero att hämta.

Ang. det stället du har praktik/jobb på. Ska du kunna driva det högre...som med hjälp av facket MÅSTE det finnas en dagbok som du har skrivit om ditt mående. Det var det jag föll på... Jag hade kunnat stämma företaget OM det hade funnits en dagbok.
Nej men det kan bli strul med sgi kanske?

Jag tänker inte driva det vidare, det kommer bara såra mig och inte leda till något. Jag tänker ta mig därifrån.
 
Haha lämplig tårta ;) Tack så mycket @aprilmaj !!!!
Du får en tårta av mig också, garanterat hemmagjord. Blev den inte fiiiin? :p
10710906-25981828-thumbnail.jpg
 
Nej men det kan bli strul med sgi kanske?

Jag tänker inte driva det vidare, det kommer bara såra mig och inte leda till något. Jag tänker ta mig därifrån.

FK kan inte svara på frågan, jag har kollat. Det är upp från fall till fall. Min sparade SGI kan ha försvunnit pga mina glapp. Så jag är nog i stort sätt även nolla där.

Det är bättre..att ta sig därifrån. :) Har du rätt till en SIUS-coach på AF?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 021
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 449
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
405
Senast: astronaut
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp