Vad känner han?

Sv: Vad känner han?

Jag tycker inte du ska ge upp! Absolut kan det vara bra att ha i bakhuvudet att han kanske inte är intresserad. Men om jag var du, jätteintresserad o verkligen kände något för honom så skulle jag ligga lite lågt. Men inte ge upp helt! ;)

Vissa är ju lite trögare än andra och vissa sringer ju fort som attan när de blir intresserade, av rädsla för att bli sårade.. Finns ju sånna också! även om jag håller med de flesta i tråden att han verkar ganska ointresserad..
 
Sv: Vad känner han?

Kul att höra ngn som tror att det kanske finns lite hopp, min mest logiska förklaring just nu (och tro mig jag har varit igenom många) :p är att han möjligtvis behöver lite mer tid på sig för att faktiskt veta vad han känner, ett första intresse fanns det ju då det var han som tog allra första kontakten men sen kanske han behöver lite längre tid än mig för att känna att det är rätt. Jag utesluter verkligen ingenting just nu men försöker samtidigt att inte bygga upp för stora förhoppningar även om det är svårt ibland ;)
 
Sv: Vad känner han?

Jag tycker "såna här" situationer är väldigt enkla.
Är man intresserad hör man av sig. Ofta.
Är man intresserad så märks det.

Märker man inte tydligt att en person är intresserad så ÄR dom inte det.

och här kommer jag med undantaget :D

På mitt fd jobb var det en kille som var kompis med en jobbarkompis till mig. Jag såg honom lite då och då under tiden jag jobbade där (1½ år), vi hejjade och ibland sa något ord till varandra. Inte mer.

En dag kom han och var intresserad av en grej jag höll på med på datorn. Verkade väldigt intresserad av det.

I den vevan träffades vi ute på krogen och hej vad det gick så blev vi sambos. Det visade sig att han varit väldigt intresserad hela tiden, men att jag inte uppfattat det mer än som att han var artig och trevlig - inte att han var artig och trevlig för att han ville ha mig :p

Men som sagt, det kan nog ha varit ett undantag som bekräftar regeln! :D
 
Sv: Vad känner han?

Finns nog alla sorter, just därför det också är såå svårt att veta, ibland irriterar det mig lite att jag inte kan läsa andras tankar ;)
 
Sv: Vad känner han?

Ja det är ju det.

Asch, håller tummarna att han är lika sugen på dig som du är på honom, men att han bara har lite svårt att visa det.

Vem vet vad han raggar efter för regler, "Hör inte av dig på en vecka så håller du kvar tjejen" eller liknande..

Det borde finnas tydliga raggninglagar för dem som inte vill leva i ovisshet ! :up:
 
Sv: Vad känner han?

Haha det borde faktiskt det, tänk vad allt hade varit lättare om man visste precis vad man förväntas göra då man raggar på någon :p
 
Sv: Vad känner han?

Hoppar in en liten sväng från senior här :angel:

Sager som alla andra, Killar ar lite langsammare an oss tjejer! Jag fick minsann jaga min kille i ett par veckor innan han tog mod till sig och bjod ut mig pa en ol. Tydligen var jag "intimidating and out of his league", men jag sa till honom pa skarpen att jag tyckte om honom och sen vart det vi sedan dess. Nu har vi hangt ihop i 2,5 ar :D

Den har jag också fått höra ett antal gånger killar genom åren, och tycker den verkar ganska vanlig som anledning varför killkompisarna aldrig ens frågar en tjej dom är intresserad av ut.

Får väl hoppas på samma tur som dig då ;)

Men helt ärligt, hur länge ska man avvakta innan man måste ta och inse att han inte är intresserad, om så nu skulle vara fallet?

Jag är som jag är på gott och ont, enligt min sambo ibland något för spontant...
Men har jag varit intresserad av något så har jag inte brytt mig om jag bör avvakta eller inte, känner jag för att skicka ett sms/ringa/höra av mig så gör jag det och dom inte intresserade av att höra av mig så får dom väl antingen säga ifrån eller stå ut om dom nu är för fega för att säga ifrån.
Men fortfarande är det ingen som sagt ifrån, däremot har jag varje gång slutat med att jag på någon vänster hamnat i ett förhållande även när jag egentligen inte tänkt att det ska gå så långt.

Jag tycker inte du ska ge upp! Absolut kan det vara bra att ha i bakhuvudet att han kanske inte är intresserad. Men om jag var du, jätteintresserad o verkligen kände något för honom så skulle jag ligga lite lågt. Men inte ge upp helt! ;)

Vissa är ju lite trögare än andra och vissa sringer ju fort som attan när de blir intresserade, av rädsla för att bli sårade.. Finns ju sånna också! även om jag håller med de flesta i tråden att han verkar ganska ointresserad..

Och jag hade inte legat lågt utan snarare varit ännu tydligare, för dom som är så tröga brukar man behöva bokstavera det för oftast :p
Det knepigaste är att dessa killar brukar sedan inte alls vara så tröga när dom väl fattat att man verkligen är intresserad, men att få dom att förstå att någon verkligen är intresserade av dom är inte enkelt.

Haha det borde faktiskt det, tänk vad allt hade varit lättare om man visste precis vad man förväntas göra då man raggar på någon :p

Det finns faktiskt ett universalmetod för att ragga, gör det du känner för :D
Vad dom tycker är rätt är inte lika viktigt för den som inte tycker om dig som du är när du är glad, uppspelt och lite exalterad som man blir när man är småkär, vad ska den tycka om dig när du vaknar på morgonen den där dagen man helst drar täcket över huvudet och önskar man kunnat gå i ide ett par dagar och komma ut igen alldeles utvilad? :)

Gör inte saker svårare än vad dom är, om det inte skulle bli mer av det passa på att njuta av att vara lite småkär så länge :)

/Camilla
 
Sv: Vad känner han?

Hoppar in en liten sväng från senior här :angel:






Och jag hade inte legat lågt utan snarare varit ännu tydligare, för dom som är så tröga brukar man behöva bokstavera det för oftast :p
Det knepigaste är att dessa killar brukar sedan inte alls vara så tröga när dom väl fattat att man verkligen är intresserad, men att få dom att förstå att någon verkligen är intresserade av dom är inte enkelt.



/Camilla



Fast det där med att inte ligga lågt. De går ju i samma klass o ska göra ett par år till. Hon har ju tom sagt till honom att hon är intresserad, och han inte besvarar det. Tycker inte hon ska vara ännu mer på, då kommer han garanterat försvinna! Lite konstig stämning om hon är jättepå och han inte besvarar, när dom träffas varje dag... :wtf:
 
Sv: Vad känner han?

Och jag hade inte legat lågt utan snarare varit ännu tydligare, för dom som är så tröga brukar man behöva bokstavera det för oftast
Men hur tydlig ska hon vara? Hon har SMS:at och sagt att det är tomt utan honom. Han svarar inte. Hon SMS:ar och säger att hon tycker om honom. Han kommenterar det inte. De enda gångerna han visat intresse har varit när han varit full.

Det känns mer som att du menar att hon ska vara så på och tjata ihjäl honom så han ger upp, snarare än att hon varit "otydlig" och ska vara tydligare.

OM han nu är superintresserad och det här är hans bästa sätt att visa det på: Vem fan orkar med en sån snubbe i längden?
 
Sv: Vad känner han?

Men hur tydlig ska hon vara? Hon har SMS:at och sagt att det är tomt utan honom. Han svarar inte. Hon SMS:ar och säger att hon tycker om honom. Han kommenterar det inte. De enda gångerna han visat intresse har varit när han varit full.

Det känns mer som att du menar att hon ska vara så på och tjata ihjäl honom så han ger upp, snarare än att hon varit "otydlig" och ska vara tydligare.

OM han nu är superintresserad och det här är hans bästa sätt att visa det på: Vem fan orkar med en sån snubbe i längden?

+1

TS: Jag tycker du ska göra som du sagt och ligga lågt!
 
Sv: Vad känner han?

De jag tänkte på av att bara läsa trådstarten, varför bara ses med alkohol inblandat? Bjud in han att hitta på något med dig utan massa andra som kan hålla er tillbaka och distrahera!
 
Sv: Vad känner han?

Alltså antingen det eller, om man är väldigt intresserad, fråga en gång rakt ut om man ska ses på fredag för filmkväll/häng/promenad/vadsomhelst. Och om killen säger nej då och inte föreslår en annan dag, ja, då lägger man ner.

Att sitta och tolka blickar i klassrummet kommer liksom inte ge nåt alls. Antingen lägger man ner tills han visat riktigt intresse, eller så tar man reda på om det finns ett riktigt intresse. Allt annat är ju rätt bortkastad tid. Så funkar jag i alla fall!
 
Sv: Vad känner han?

Hmm, ja bra fråga, antar att det är studentkulturen som gjort att det blev så, men ja, tanken i fredags var egentligen från början att bara gå ut på kulturnatten (utan alkohol) men detta förändrades pga lite andra omständigheter.

Har bestämt mig för att avvakta helt till imorgonkväll, har han inte skrivit något då, så kanske jag eventuellt frågar om han vill hitta på något (nykter aktivitet) och vill han inte det ja då ser jag väl det som att han inte är intresserad...
 
Sv: Vad känner han?

hmmm, också klarade man inte det ändå, råkade skicka iväg ett mess... hjärnan säger liksom nej men inte hjärtat :o blir lite sur på mig själv att jag inte klarade längre :rage:
 
Sv: Vad känner han?

Du kanske behöver ett nej rakt ut?
Dock är det väldigt få som vågar vara så raka, risken är att han bara slingrar sig. Precis som han har gjort hittills.
 
Sv: Vad känner han?

Japp, ett nej hade inte varit helt fel, då vet man ju :p Men förstår också att inte alla vågar säga det... Skickade dock inget "känslo sms" den här gången och fick svar inom 30 min. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 283
Senast: Araminta
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 756
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 301
Senast: Whoever
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp