Vad känner han?

Hoppelihopp

Trådstartare
Tar det hela från början... Har träffat en kille som verkligen är hur gullig som helst, har precis påbörjat en ny utbildning och denna kille går alltså i min klass. Haha, jag har alltid sagt att jag är så extremt kräsen och tror inte på att jag skulle hitta någon som lever upp till mina förväntningar. Men så mötte jag honom, han är egentligen ingenting av det jag hela tiden sagt att jag vill ha men han har så mycket annat som jag inte tidigare insett att jag värdesätter högt.

Nu i uppstarten av utbildningen anordnades en pubrunda, då de flesta inklusive mig/han blev ganska rejält fulla under kvällen. Han frågade om jag ville dansa och sedan höll vi ihop hela kvällen, kysstes och så men inget råhånglade. Klasskamraterna kommenterade hur gulliga vi var ihop och jag frågade honom rakt ut om det bara var en fyllegrej varpå han svarar att det hoppas han verkligen inte och han vill bjuda ut mig på en riktigt dejt etc. Han ville följa med mig hem på kvällen/natten men jag sa nej eftersom en kompis skulle övernatta hos mig.

När jag kommer hem på natten skriver jag ett meddelande till honom på fb: "Tack för ikväll" var på han svarar "det var så lite så". Jag tycker direkt det är ett ganska märkligt svar så skriver inget mer. Dagen efter pratar vi inget i klassrummet men efter skolan kommer han fram till mig och ber om ursäkt om det löjliga meddelandet han skickade. Jag frågar om han skulle komma till en fest på lördagen men han skulle hem hela helgen till sin hemstad. Han frågar ingeting om vi ska ses eller liknade så senare på fredagen skickar jag ett till meddelande och frågar om han vill ses igen när han kommit tillbaka. Svaret blir att det vill han väldigt gärna, han ger mig sitt telefonummer och säger att vi får höras närmare när han kommer tillbaka. Söndag förmiddag skickar han ett mess att han först kommer hem sent söndagkväll men hoppas att vi kan hitta på något i den kommande veckan.

Veckan den går och vi pratar ingenting (inte ens i skolan), jag upplever honom som ignorerande. Men när helgen kommer och jag sitter i min lägenhet men en tjejkompis tar hon upp faktumet att det kanske är så att han faktiskt upplever mig som ignorerande eftersom inte jag gör några försök till att ta kontakt heller. Jag skriver därför ett litet oskyldigt sms och frågar vad han gör då det visar sig att han ligger sjuk hemma. Jag tar då intiativet och frågar om han vill komma på en pubrunda nästa helg, då vi är några stycken som ska ut. Han tackar ja och vi sms:ar lite den kommande veckan. Nu i fredags kom han alltså med när vi var några stycken som skulle gå ut (hans kompisar skulle på en annan fest men han valde ändå att komma till mig). Till en början sitter vi mest och snackar om lite allt möjligt, men när vi både fått i oss lite alkohol börjar han bli känslosam igen, börjar hålla om mig vi kysser varann, han bjuder på dricka etc. Vi går ut till en karaokebar, sjunger Summerlovin i duet och allt är verkligen som rosa moln, de andra går vidare till en annan bar medan vi stannar var utanför den första baren, jag fryser och får hans jacka.

Han frågar om vi ska gå vidare eller bara gå hem. Jag säger att jag är trött så vi går bara hem till mig. Han hjälper mig att städa upp från den tidigare förfesten, sedan går vi och lägger oss, han ger mig massage och frågar om jag vill mer; Jag svarar att jag verkligen gillar honom men inte vill göra det när jag är full. Han svarar: du är så söt! Och respekterar till fullo vad jag säger. Under natten ligger han och kysser mig i nacken säger att jag gör det svårt för honom att somna etc. Runt klockan åtta på morgonen, kysser vi varann litegrann och han frågar om jag fortfarande är trött eller om vi ska gå upp, jag säger att jag fortfarande är trött och somnar om, runt klockan tio väcks jag av honom som säger att han drar sig hemåt.

Måste erkänna att jag är lite småkär och har svårt att hålla mig borta från honom. Igår på dagen skickade jag ett sms och bad om ursäkt för att han fick ett så dåligt farväl men att jag var väldigt trött. Svaret blir; Det är helt okej, är man trött så ska man sova. Senare på kvällen skickar jag ytterligare ett sms "Det är tomt utan dig här ikväll...." Och han svarar inte överhuvudtaget. Jag ligger hela natten och sniffar på kudden han legat på för den doftar så mycket honom. Men nu till frågan.

Är han bara blyg? Eller är han faktiskt bara intresserad av att ha mig som ett ragg? Han är så himla söt när vi faktiskt träffas på riktigt men han skickar aldrig första sms:et och han har ju faktiskt aldrig bjudit ut mig... Jag blir galen, varför kan jag inte förstå vad han vill? Jag kan verkligen se denna killen som framtida pojkvänsmaterial men är samtidigt så rädd för att stämningen mellan oss ska bli konstig då vi faktiskt går i samma klass och ska läsa ihop några år.

Stor eloge till er som orkar läsa igenom :bow:
 
Sv: Vad känner han?

Jo det förstår jag oxå, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga, vill inte att det ska bli totally awkward i skolan... Kanske bara jag som överanalyserar allt men i ena sekunden är jag helt stensäker på att han inte är intresserad och börjar arbeta med mig själv mentalt för att ställa in mig på det och då gör han något gulligt igen så jag får upp hoppet. Tar verkligen allt för mycket kraft, jag kan ju inte tänka på något annat. Men är också rädd för att gå för snabbt fram, jag vet ju hur jag känner men vill inte att han ska bli skrämd utav det...
 
Sv: Vad känner han?

Är han intresserad tillbaka så blir han inte skrämd av att du frågar, tror jag :) värt ett försök iallafall!
 
Sv: Vad känner han?

Bara jag som får lite smått panik när killar inte svarar på mess? Skickade 16:11 Ska du hem på höstlovet? (Vi har höstlov nästa vecka) Jag gillar verkligen dig och vill gärna träffa dig igen men du får säga vad du känner.

Fortfarande inget svar....
 
Sv: Vad känner han?

Bara jag som får lite smått panik när killar inte svarar på mess? Skickade 16:11 Ska du hem på höstlovet? (Vi har höstlov nästa vecka) Jag gillar verkligen dig och vill gärna träffa dig igen men du får säga vad du känner.

Fortfarande inget svar....

Haha, förlåt för att jag skrattar - jag gör det delvis av medkänsla. Men ta det lugnt, andas. Mitt ex kunde utan problem ta ett dygn på sig att svara på sms :eek: Men en timme är ingenting, inte ens jag kollar min telefon så ofta hela tiden. :)
 
Sv: Vad känner han?

Typ 45 min o du är orolig? O_o Jag kan dröja en eller flera dagar ibland, om det är inte brådskande och jag är osäker. Han kanske svarar är han vet hur det blir? ;)
 
Sv: Vad känner han?

Hahaha helt okej, jag skrattar till och med lite åt mig själv ;) Tror minsann jag är lite förälskad :love: :o :p
 
Sv: Vad känner han?

Sant, jag svävar nog lätt iväg lite ibland :p Men vill ju gärna att han svarar innan jag ska till skolan imorgon, annars vet jag med mig själv att jag kommer typ vilja sjunka ner genom jorden...
 
Sv: Vad känner han?

Hehe, jag frågade min sambo en gång hur man vet vad killar egentligen känner. Svaret blev: man frågar rakt ut.
Bra att du skrev som du skrev, det var ju en fråga om vad han vill och känner. Men andas! Jag har insett att alla inte har telefonen hos sig hela hela tiden, som jag har. Jag vet precis hur jobbigt det är att vänta, men du har inget att förlora på att vänta. Nu ligger bollen hos honom :)
 
Sv: Vad känner han?

Det kan vara bra att veta, själv är man ju lite telefonberoende :p Skönt att ha buke vid såna här tillfällen, alltid skönt att skriva av sig lite....
 
Sv: Vad känner han?

Ja, det kanske man borde, men till saken hör att jag är ganska blyg av mig, speciellt när det gäller att gå fram till honom när han är med hela killgänget. Vill helst inte göra det allt för uppenbart för de andra klasskamraterna innan man vet säkert... :nailbiting:
 
Sv: Vad känner han?

Ett typexempel på någon som mest vill ligga eller ses helt kravlöst. Du har ju, tvärtemot vad din tjejkompis säger, gjort flera försök till kontakt, han har gjort ?

Inte ens svarat. Jag har haft typ 5 exakt likadana. Skitsöta, mysiga och allt man önskar om det är alkohol eller ligga-läge på gång. Så länge det inte blir för seriöst eller på.

Nä, min kompis sa en gång "är det rätt så går det lätt". Just då hatade jag henne för att hon sa så och krossade mina förhoppningar, men jösses vad rätt hon hade!
 
Sv: Vad känner han?

Är det inte redan uppenbart för de andra i och med det du har beskrivit?
Jag håller med Thera, känner också igen det där. Tyvärr.
 
Sv: Vad känner han?

Jag antar att det är så men oftast är det precis när jag tappat hoppet helt som han gör någonting. Han var faktiskt först med att ge mig hans nummer (innan hade vi bara varann på fb) och han har sms:at först en gång då han frågade om jag hade en bra helg? Men som sagt är det väldigt lite från hans del med tanke på hur ofta jag har skickat. Försöker hitta vad jag gör fel hela tiden, kanske borde jag inte gjort så, vad hade hänt om jag istället gjort si?? Kort sagt analyserar jag allt in i minsta detalj, men nu har vi ju egentligen bara träffats två gånger (förutom i skolan då) och det är därför jag också är rädd att han tycker jag är allt för rakt fram efter så kort tid :(

Samtidigt måste jag ju inse att när jag inte får något tillbaka så kanske det är dags att släppa men han känns verkligen som en bra kille. Inte den där populära typen och han har tidigare pratat med mig om att han vet att han inte är den snyggaste och inte har de där perfekta musklerna etc...
 
Sv: Vad känner han?

Jag förstår precis vad du menar, men vill nog egentligen inte inse det :( Man försöker liksom alltid hitta något litet som talar emot det...
 
Sv: Vad känner han?

Jag vet precis hur det känns. Men det blir bättre :)
Var glad att du inte hängde med längre än såhär.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 288
Senast: Araminta
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 761
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 312
Senast: Whoever
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp