Bukefalos 28 år!

Vad kan man göra?

T

thekid

Min gamla ponny har varit utlånad till en väns dotter i lite mer än ett år. Men nu på sista tiden har han varit halt lite till och från, de sista sex veckorna har han varit halt och veterinären hittar inga fel (inte på röntgen heller)... Nu ska han till kliniken igen i nästa vecka och då får vi förhoppningsvis någon form av besked. Är han fortfarande halt, vilket han förmodligen är, så kommer vi ta hem honom och låta honom vila några månader. Frågan är sedan vad vi ska göra med honom sen, om han blir bra (blir han inte bra och verkar ha ont så kommer vi ta bort honom)? Jag vill ha kvar honom hemma, eftersom han ändå är min lilla ponny, som vi haft sen han var ett år gammal och nu är han femton, så jag vill gärna att han får vara kvar hemma tills han inte vill längre. Men han är ingen ponny som tycker om att bara gå och skrota, så han måste ju sysselsättas, frågan är bara hur?
Jag har funderingar på att köra in/tömköra, och kanske ha med honom som handhäst? Eller finns det något man kan göra som är aktiverande, men ändå inte slitsamt? Är han helt frisk efter ett halvår så får jag väl banta ner mig tjugo kilo och rida han själv, med fötterna dinglande vid marken, men jag vill gärna bespara honom det:p
Oj, det blev lite långt. Men har ni orkat läsa och har några bra tips så tas de tacksamt emot!:)
 
Sv: Vad kan man göra?

Han är ju inte gammal. En ponny lever ju länge, min ponny är ju 17 i år. Jag hade nog också tagit hem honom och tömkört, gått ut och gått med honom och kanske kört in honom.
 
Sv: Vad kan man göra?

Näe, precis, förhoppningsvis lever han ju tio år till, men han lär inte vilja stå i hagen i tio år... Ja, jag har funderat på att köra in honom till sommaren, så kan man ju köra ner till sjön och bada sen kanske, det skulle han älska:D

Salama: Jodå, han lär bli offer för små ponnyridningssugna grannungar:p Men om han någonsin kommer fungera som ridhäst så gör jag nog som jag skrev i första inlägget;)
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 556
Senast: animalasia
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 216
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 188
Senast: Cambrie
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 361
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp